Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I'm in the band! » Hoofdstuk 2.2

I'm in the band!

15 juni 2011 - 21:07

570

1

160



Hoofdstuk 2.2

‘Tadaah.’ Derek wijst naar het aanrecht.
Met een vlugge blik ziet Beckie sambal, pindakaas, kaas, tomaat en augurken staan. Jackie weet tactisch haar lach te verbergen in een hoest. Maar het lachen vergaat haar als Ash haar een boterham voorhoudt die er verdacht hetzelfde uitziet als die van Beckie.
Even kijken de meiden elkaar twijfelend aan. De kleine zangeres is de eerste die het aandurft een hapje te nemen.
‘Woah! Dat is lekker!’ roept ze verbaasd. En in no time heeft ze de boterham weggewerkt. ‘Dacht je dan dat het niet lekker zou zijn?’ vraagt Derek. ‘Dit is onze speciale Weasel sandwitch.’
‘Speciaal is hij zeker.’ zegt Beckie met een glimlach.
Aangemoedigd door de woorden van haar vriendin neemt Jackie ook een hap. Maar ze spuugt hem meteen weer uit, ‘Beckie! Hoe kun je dat lek…’ dan ziet ze Ash’ gezicht en ze verschiet van kleur. ‘het spijt me Ash. Ik ben duidelijk niet zo gek als Beckie. Nog steeds niet beledigend bedoelt natuurlijk.’ ze knipoogt even.
‘Ik maak wel een nieuwe voor je. Maar kom nu maar mee om te zeggen wat je er graag op wilt.’ zegt Ash. Jackie glimlacht, ‘dat is geen slecht idee!’
‘Zie je nou wel, Derek. Ik heb ook wel eens goede ideeën!’ roept Ash triomfantelijk.
Maar Derek doet net of hij dat niet gehoord heeft…
‘Joehoe!’
Zowel Beckie als Jackie vliegen naar de deur, maar helaas botsen ze tegen elkaar aan en languit vallen ze de woonkamer in.
En hoe Derek en Ash ook proberen hun lachen in te houden, het lukt ze niet. Maar Beckie en Jackie zelf liggen ook helemaal dubbel.
Trixie rent naar hen toe, ‘meiden gaat het?’ ‘Ja het gaat.’ zeggen de meisjes tegelijk.
‘Heb je de camera’s?’ vraagt Jackie. Ze heeft het nog niet gezegd of Burger komt binnen met drie cameratassen.
‘Yes!’
Beckie grist een tas uit Burgers handen, ‘eindelijk!’
‘Wauw! Wat een mooie!’ zegt Jackie. ‘En ze doen het al!’ zegt Beckie blij. ‘Maar waarom duurde het zo lang?’ vraagt Jackie bijna streng.
‘Hoe konden we de MC Donald nou weerstaan?’ flapt Burger eruit. ‘Man we hadden honger!’
‘En dus besloten jullie de hele MC Donald maar leeg te eten?’ vraagt Derek. Ash schiet in de lach, ‘man, ik wil niet weten hoe je er dan uit zou zien!’ dan kijkt hij naar Burger. ‘Oooh.’
‘Nu kun je mijn mooie stem nog een keer opnemen.’ zegt Derek.
Beckie laat de camera lopen, ‘ga je gang.’ grijnst ze.
‘Wat. Hier?’
‘Ja, waarom niet?’
Derek haalt zijn schouders op en zingt een stuk uit Pull my Finger. Zowel Jackie als Trixie luisteren met open mond.
‘Live is hij echt steengoed. Fluistert Jackie tegen Beckie.
Die glimlacht, ‘ja, ik weet het.’
‘Jullie zijn aan elkaar gewaagd.’ zegt Jackie.
‘Weet ik.’
Jackie kijkt Beckie aan, die staat met stralende ogen naar Derek te kijken en luisteren.
Jackie grijnst, ‘jullie zouden ook een leuk stelletje zijn.’ zegt ze droogjes.
‘Weet ik.’ zegt Beckie, maar ze kijkt op zodra ze het gezegd heeft. ‘Nee, dat weet ik dus niet!’ corrigeert ze zichzelf.
Jackie schiet in de lach, ‘je klonk anders behoorlijk zeker van je zaak.’
‘Jouw schuld.’ mompelt Beckie.
‘Hoe klonk dat?’
‘Geweldig!’ roepen de drie meisjes in koor.
‘Hey, waar is Tripp eigenlijk?’ vraagt Ash. ‘Die heb ik de hele middag nog niet gezien. Zo groot is het huis toch niet?’
‘Blijkbaar hebben hij en Daisy het erg naar hun zin.’ zegt Trixie.
‘Is ze zoveel jonger dan jullie? Hoe oud zijn jullie eigenlijk?’ vraagt Burger.
‘Ik ben 23.’ zegt Beckie.
‘Ik 24.’ zegt Jackie.
‘En ik ben de oudste 25.’ zegt Trixie. ‘En Daisy is pas 16.’ zegt Jackie.


Reacties:


BAM
BAM zei op 3 juli 2011 - 1:25:
yay, weer een super hoofdstuk !! i lufff it !!