Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I'm in the band! » Hoofstuk 3.1

I'm in the band!

15 juni 2011 - 21:31

675

1

150



Hoofstuk 3.1

‘Ssst zachtjes meiden, we willen ze niet wakker maken.’
Beckie doet zachtjes de deur van de schuur open en grijnst, ‘dag schoonheid.’ zegt ze tegen de microfoon.
‘Zou ik wel mogen?’ vraagt Jackie zacht. ‘Je hebt er toch eerder op gespeeld.’ zegt Trixie die zonder aarzelen de bas van Burger pakt.
‘Ja, dat is waar. En we moeten blijven oefenen.’ zegt Jackie. Beckie hangt Derek’s elektrische gitaar om en geeft Jackie een teken.

Derek vliegt overeind en stoot zijn hoofd, ‘horen jullie ook muziek?’ roept hij over zijn hoofd wrijvend.
‘Muziek?’ Ik hoor niks.’ zegt Ash die zijn hoofd buiten zijn bed steekt. ‘Ik ook niet hoor Derek. Je hoort het vast niet goed.’ zegt Burger.
‘Zullen we wedden dat ik gelijk heb!’ zegt Derek. Hij is nog niet uitgesproken of Tripp gooit de deur open, ‘er speelt iemand muziek in onze schuur!’ roept hij.
Derek kijkt Ash en Burger triomfantelijk aan.
‘Pff, dat kan alleen een ijdeltuit als jij horen.’ zegt Burger ter verdediging.
‘Ik stel voor dat we ophouden met kibbelen en gaan kijken.’ zegt Tripp.
En niet veel later gooien ze de deuren van de schuur open. Met open mond staan ze te kijken naar de meiden.
‘Mijn hemel Derek…je hebt concurrentie.’ zegt Tripp die Derek’s mond dicht duwt.
‘Praat jij voor jezelf.’ ketst Derek terug. ‘Wat is Jackie goed hè?’ zegt Ash glimlachend.
Burger Derek en Tripp draaien zich naar hem om, ‘ze is je rivale hoor!’ zegt Tripp.
‘Nee natuurlijk niet. Ze is een vriendin.’ zegt Ash. ‘Maar dat zijn alle drie de meiden toch? Onze vrienden?’
‘Oke, ik wil weten wie ze zijn.’ Derek loopt naar Beckie. ‘Beckie!’
Beckie kijkt hem aan, ‘ja?’ vraagt ze poeslief.
‘Wie zijn jullie?’
Beckie kijkt naar de anderen, die knikken. ‘Wij zijn Mystic Rock.’ zegt ze.
‘Daar ken ik jullie dus van!’ roept Tripp. ‘Ik vroeg me al af waar ik jullie eerder had gezien!’ als hij de verbaasde blikken van de anderen ziet zucht hij. ‘We hebben ze gisterochtend nog op tv gezien in hun nieuwste clip!’
Derek kijkt Beckie weinig overtuigd aan, ‘bewijs het.’ zegt hij.
Droogjes zet Beckie de radio aan en ja hoor, het liedje wat de meiden net speelde is te horen.
‘Wie zegt dat jullie dat zijn?’ zegt Derek.
Uit haar hoofd zingt Beckie een stuk mee en de anderen vallen in met de muziek.
‘Ja jullie zijn het echt!’ roept Tripp opgewonden. ‘Ongelofelijk! En nog ongelofelijker is dat jullie met een rocknummer een nummer 1 hit hebben gescoord.’
Derek kijkt Beckie nog steeds wantrouwig aan. Ze kijkt hem grijnzend aan, ‘zeg het maar Derek. Ik kan het wel aan.’
‘Je bent goed.’ zegt hij alleen maar terwijl hij haar niet aankijkt. ‘Misschien wel te goed naar mijn zin.’
‘Moet jij drie keer raden wie mijn inspiratie was om te gaan zingen.’ zegt Beckie. Nu kijkt Derek haar aan, ‘meen je dat? Ik?’ Beckie knikt, ‘sterker nog, wij zijn ontstaan dankzij jullie muziek.’
Nu grijnst Derek, ‘dus zijn we nog steeds beter dan jullie.’
‘Misschien. Maar wij hebben de hit. En straks een radio-interview.’ Beckie houdt een uitnodiging omhoog.
‘Een…radio-interview?’ zegt Tripp. ‘Mannen, kunnen jullie even mee komen naar buiten?’
‘We moeten in dat interview zien te komen! Moet je je voorstellen hoeveel luisteraars ze hebben!’ zegt hij.
De anderen knikken. ‘Ik heb denk ik wel een idee.’ zegt Derek. En hij fluistert de anderen zijn idee toe.
‘Meiden, jullie zullen wel honger hebben. Komen jullie wat eten?’ vraagt Derek met zijn hoofd om de hoek van de schuurdeur.
‘Ja hoor.’ zeggen de meiden tegelijk, en ze lopen achter Derek aan.
Niet veel later zitten ze met zijn allen gezellig te kletsen en lachen. Maar dan plots vallen Trixie, Jackie en Daisy in slaap. ‘Meiden?’ Beckie poked Jackie in haar zij, maar ze krijgt geen reactie. Ze kijkt op en ziet dat de mannen met een grijns zijn opgestaan.
Oh o.’ mompelt Beckie en vlug staat ze ook op. ‘Geef ons die uitnodiging.’
Beckie schud haar hoofd.
Tegelijk stormen ze op Beckie af, en die probeert weg te duiken, maar te laat.
Derek grijpt haar voet en ze valt. ‘Wat moet dat!’ roept ze.
Alle vier buigen ze zich over haar heen, ‘de uitnodiging.’
‘Als ik die geef. Laten jullie me dan met rust?’
‘De uitnodiging.’ zegt Tripp.


Reacties:


BAM
BAM zei op 18 juli 2011 - 18:03:
hmmmmm, de meiden waren toch weg gegaan ??

verwarrend...