Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I'm in the band! » Hoofdstuk 3.2

I'm in the band!

15 juni 2011 - 21:32

651

0

189



Hoofdstuk 3.2

Met gespeelde tegenzin haalt Beckie de uitnodiging uit haar zak en geeft hem aan Derek. ‘Ha! Je dacht dat we jullie lieten gaan hè?’ roept Burger.
‘Ja dat zou ik op prijs stellen.’ zegt Beckie droog.
Niet veel later zit ze vastgebonden op de achterbank samen met Jackie, Trixie en Daisy die nog in diepe slaap zijn. ‘Niet dus.’ zegt Beckie en ze trekt een gezicht.
‘Nee, jij moet ons de weg wijzen.’ zegt Ash.
‘Ja, daar heb ik nu heel veel zin in.’ ketst Beckie terug. ‘Je hebt weinig keus.’ zegt Derek die naast Beckie gaat zitten.
Beckie besluit zonder verder te vragen maar te doen wat ze vragen.
‘Was het echt zo moeilijk om gewoon te vragen of jullie mee mochten?’ vraagt ze terloops aan niemand in het bijzonder. ‘Wie weet hadden we wel gewoon “ja”ť gezegd.’
Tripp draait zich om op de voorbank, ‘dat betwijfel ik.’ zegt hij.
‘Anders dan jij misschien, zijn ik en de meiden niet naast onze schoenen gaan lopen toen we beroemd werden…oh wacht…jij bent ook helemaal niet beroemd.’ zegt ze smalend.
Tripp trekt even een gezicht maar draait zich dan weer om, ‘zijn we er al bijna?’ vraagt hij knorrig zonder zich om te draaien. ‘Misschien wel, misschien niet. Wie weet stuur ik jullie wel de verkeerde kant ui…’
‘Daar is de studio!’ roept Ash die achter het stuur zit.
Derek glimlacht, ‘niet dus.’ zegt hij droogjes. Beckie trekt haar neus op naar hem, ‘ga nou maar snel hè, anders ben je te laat!’
‘Laat de radio aanstaan Ash, dan kunnen ze van ons genieten.’ zegt Burger die de auto uitstapt.
‘Goed idee!’
En een minuut later zit Beckie alleen met haar drie slapende vriendinnen in het busje.
Ze laat zich onderuit zakken, deze had ze niet aan zien komen. Totaal niet.
Ze schiet in de lach, wel echt iets voor drie rockers om zoiets groots om iets kleins te bedenken.
‘Oh mijn hoofd. Waar ben ik?’
Beckie kijkt op, ‘Jackie! Welkom terug in het land der wakkeren.’
‘Was ik in slaap gevallen?’ vraagt Jackie verbaasd. ‘Eh…nou…’
‘Wat?’ Jackie kijkt haar vriendin aan. ‘En waarom zit ik vastgebonden? En waarom zit ik in een busje…en waarom staat de radio aan?’
‘Je hebt denk ik een slaapdrankje gekregen net als die twee naast je, zodat ik alleen over was en ze de kans hadden de uitnodiging van me af te pakken. Daarna hebben ze ons hier gedumpt en moest ik ze de weg naar de studio wijzen, nu ben ik aan de ene kant blij dat het plan gelukt is, maar aan de andere kant had ik dit niet zien aankomen. En als je ze wilt horen moet je stil zijn want ze komen zo op de radio.’ zegt Beckie in één adem.
Jackie luistert nu net als Beckie mee.
‘We hadden 3 meiden verwacht, en niet vier mannen. Mensen Iron Weasel is net onze studio binnengewalst.’
‘De meiden hebben ons gevraagd het van ze over te nemen.’ horen ze Derek zeggen. Met open mond kijken Jackie en Beckie elkaar aan.
‘Wat is er met Mystic Rock aan de hand dan?’
‘Ze kampen met een eh…24 uurs virus.’ zegt Tripp. ‘Dus meiden, als jullie dit horen. Lief dat wij het over mochten nemen van jullie. Beterschap.’ zegt Derek.
De monden van de meisjes zakken nog verder open. ‘Wat een lef!’ roept Trixie die ook wakker is geworden.
‘Goed mannen, jullie zijn een tijd weggeweest. Hoe gaat het met jullie?’
‘En hebben jullie ons gehoord?’
Derek kijkt vriendelijk lachend naar Beckie. Die steekt haar tong uit, ‘ja hoor prima overgenomen. Terwijl wij met een 24 uurs virus op bed lagen.’
Hij grijnst, ‘die heeft Tripp al eens eerder gebruikt om met een ander meisje uit te kunnen. Nu kwam hij weer van pas.’
‘Mooi, mooi. Kun je me dan nu los maken?’ vraagt Beckie.
Zodra ze los is hangt ze over de bank om haar vriendinnen los te maken. ‘Pff eindelijk. Ik heb kramp op plekken waarvan ik niet wist dat je er kramp kon hebben.’ zegt Jackie.
Beckie grijnst naar haar, ‘sorry.’ zegt ze geluidloos.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.