Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I'm in the band! » Hoofdstuk 3.3

I'm in the band!

15 juni 2011 - 21:33

761

0

156



Hoofdstuk 3.3

‘Nu lusten we wel een drankje zonder verdovende middelen erin.’ zegt Jackie als ze bij Tripp thuis zijn.
‘Komt eraan.’ roept Ash meteen, en voor iemand hem tegen kan houden is hij al naar de keuken verdwenen.
‘Die reageerde snel.’ mompelt Beckie vanuit haar mondhoek tegen Jackie. Die verschiet van kleur, ‘Becks! Sst!’
‘Ik lust ook wel wat te drinken eigenlijk.’ zegt Beckie. Derek steekt zijn hoofd om de hoek van de keukendeur, ‘Ash, neem maar iets te drinken mee voor alle prinsesjes. Alsjeblieft.’
Jackie grijnst naar Beckie, ‘een beetje lui is hij wel hè?’ Beckie kijkt haar vriendin grijnzend aan, ‘joh! Daar was ik al achter.’
‘Jij vind niks erg wat hij doet hè?’ vraagt Trixie. ‘Jij wel wat Burger doet dan?’ ketst Beckie terug.
Jackie schiet in de lach, ‘meiden kom op! We drinken ons drankje, en dan gaan we weer naar onze bus oke?’
‘Oke.’ zeggen Trixie en Beckie in koor. ‘En waar is Daisy nou weer?’ zegt Jackie om zich heen kijkend.
‘Die ging met Tripp richting de schuur.’ zegt Ash die binnen komt met een dienblad.
‘Dank je Ash, dat ziet er lekker uit.’

‘Oke meiden. We hebben een plan nodig. Hoe en waar doen we die battle of the bands?’ vraagt Trixie als ze met zijn allen in de ruime bus zitten.
Beckie denkt even na, ‘misschien kunnen we terecht op het schip van S.S Tipton?’ zegt ze.
‘Jaa! Dat is een superidee!’ roept Jackie meteen. ‘Maar het moet mogen van Moseby, en hoe krijgen we de mannen zo ver dat ze mee gaan in ons plan?’
‘Wedden dat wij beter zijn dan hen?’ zegt Trixie. Jackie en Beckie kijken haar aan, ‘ja dat is een goed idee…maar dan moeten we weer in de schuur zien te komen.’ zegt Beckie.
Jackie grijnst, ‘dan doen we dat toch! Kom op!’ ze trekt Beckie zonder pardon mee en let niet op de protesten van haar vriendin.
‘Oh yeah, we gaan weer rocken!’ roept Trixie die achter de meiden aanrent.
Daisy volgt op de voet met camera.
Trixie en Jackie beginnen te spelen, maar Beckie twijfelt. ‘Kom op Becks laat maar horen wat je kunt!’ roept Jackie.
‘Eh…meiden. Is dit wel slim?’
‘Wat, krijg je nu ineens een geweten?’ grapt Trixie.
Jackie stopt en loopt naar Beckie toe, ‘waarom twijfel je nou? Ze boos maken is voor ons de enige kans om ze zover te krijgen mee te doen.’
‘Maar…de microfoon van een zanger is heilig.’ ‘Nou en, je hebt er toch eerder in staan brullen zonder een kik te geven?’ zegt Jackie.
Beckie zucht, ‘oke, maar als ze echt woest worden, is mijn naam haas.’ ze steekt even haar tong uit maar geeft dan het teken.

‘Ik hoor weer muziek!’ Derek kijkt op van zijn computerspel en hij springt op. ‘Het zal toch niet…’
En opnieuw gaat de schuurdeur open. ‘Alweer!’ roept Burger. ‘Jullie zijn er alweer!’
‘Ja, dat heb je goed gezien.’
‘Zijn jullie stalkers ofzo.’ vraagt Derek. ‘Ja wie weet.’ zegt Beckie bijdehand. ‘Oke, hoe komen we van jullie af?’ vraagt Derek.
‘Wil je van ons af dan? Dankzij ons zat je in een radioprogramma.’ zegt Jackie. ‘Je komt van ons af door tegen ons te spelen in battle of the bands.’ zegt Beckie. ‘Ha. En je denkt echt dat je dat kunt winnen?’ zegt Derek.
‘Zeg maar wat we moeten doen als jullie toevallig winnen.’ zegt Trixie.
‘Onze sloofjes zijn voor een dag?’ stelt Ash voor. ‘Dat is helemaal geen slecht idee Ash.’ zegt Derek.
‘Prima, maar als wij winnen zijn jullie onze sloofjes.’ zegt Beckie. ‘Afgesproken.’ Derek steekt zijn hand uit en Beckie schud hem.
‘Waar doen we die battle?’ vraagt Tripp.
‘Misschien kunnen we S.S Tipton regelen. Wij hebben tenslotte de connecties hè.’ zegt Trixie.
‘Oh daar werkt Moseby! Hij is een oude vriend.’ zegt Ash. ‘Ik zou hem ook kunnen bellen.’
De meisjes kijken elkaar aan. ‘Eh…laat ons maar.’ zegt Jackie behoedzaam. ‘We laten morgen wel weten of het is gelukt, en zo ja hoe laat dan.’

‘Gelukt, gelukt!’ roept Jackie blij.
‘Zag je die gezichten dan toen ze ons weer zagen.’ lacht Trixie. ‘Dat ze niet doorhebben nog steeds aan ons vast te zitten nu we hun sloofjes worden.’ zegt Beckie.
‘Ik vind het niet erg hoor. Maar ik wil wel Tripp’s sloofje zijn.’ zegt Daisy. ‘Ik denk dat we allemaal zo onze voorkeur hebben.’ glimlacht Jackie.
‘Burger is voor mij!’ roept Trixie meteen. Beckie grijnst, ‘Derek voor moi. Al vraag ik me af of hij dat op prijs stelt.’
‘Tuurlijk wel! Ik heb hem zien kijken.’ zegt Jackie. ‘Oh zeker chika, hij ziet jou wel zitten geloof ik.’ zegt Trixie.
Beckie glimlacht, ‘ik hoop het meiden. Ik hoop het. Ik weet wel…dat Ash en Burger hun ogen bijna niet van jullie af kunnen houden.’ Beide meisjes worden rood.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.