Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Stories, read what you want... » Rode Maan

Stories, read what you want...

17 juni 2011 - 16:24

494

0

221



Rode Maan

Ik zat in de vensterbank, met het raam open. Zo zat ik vaker, alleen, in het donker een beetje in het niets te staren. Het was al laat en de maan was al op. Ik keek verwondert naar de maan, het is vast niet normaal de maan rood is. Verwondert bleef ik nog zitten. Ik probeerde niet te veel naar de maan te kijken maar mijn aandacht werd er steeds opnieuw weer naar toe getrokken. Het zat me niet lekker, ik starte mijn laptop op en maakte verbinding met het internet, ik ging naar de zoek balk en typte: Rode Maan in. Er kwam een hele lijst met websites in beeld. Met onder andere Cafe's , disco's. bands en als een van de laatste was er een pagina van Wikipedia. "Rode Maan (red moon) elke tien jaar is er een nacht waarop de volle maan rood verschijnt. In vele volksverhalen is de rode maan genoemd. Meestal in verband met demonen en andere duivelse wezens". Ik sloeg een stuk tekst over en belande bij het stuk welke verhalen de ronden deden op de nacht van de Rode Maan. "Vele zeggen dat de vampiers op deze nacht te voorschijn komen en ontvoeren mensen, meestal jongeren. de reden van dit niet bekend maar dat kunnen we raden". Oke ik was gestopt met lezen, dit was gewoon ziek... Ik sloot mijn laptop weer af en ging voor het raam staan. Ik bleef even zo staan, kijkend naar buiten en naar de maan terwijl ik me allemaal griezelige verhalen voorstelde. Grinkkkend deed ik het raam dicht en het rolgordijn weer naar beneden. Na dat ik mijn Ipod had aangedaan stapte ik ik bed en deen het licht uit. Vijf minuten later was ik in dromenland.
Ik sliep onrustig en draaide elke keer weer op mijn andere zij. Na een paar uur geslapen te hebben, begon ik te dromen. Er waren lichtflitsen en veel rood, enge monsters en beelden van de verhalen die ik gelezen had. Opeens schriok ik waker, geen idee waardoor. Natuurlijk door mijn droom maar ik wist niet meer wat ik gezien had. Ik deed het licht weer aan en stapte uit mijn bed om wat te drinken. Gelukkig hoefte ik niet uit mijn kamer want ik had een wasbak in mijn kamer. Liet het glas vol lopen en sloeg het water achter over. Dat was lekker. Ik vulde het glas nog een keer. Mijn blik gleed over de spiegel, het glas glipte uit mijn vingers en lande met een luid gekletter in de wasbak. Ik draaide me met een ruk om. Iemand of iets stond met zijn rug tegen het gordijn aan. Met bloed roede ogen, donker haar en een gleimlach. Het was geen 'iets' het was gewoon een jongen. Zijn glimlach betekende niet veel goeds.Ik stond hem verstijfd en met grote ogen aan te kijken. 'Ja ik kon je net zo goed wakker maken, je sliep zo onrustig', zie hij met de glimlach nog op zijn mond.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.