Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I'm in the band! » Hoofdstuk 5.2

I'm in the band!

17 juni 2011 - 19:46

705

0

171



Hoofdstuk 5.2

’82, 83, 84, 85…’
‘Jaa dat gaat de goede kant op.’ Derek kijkt in de spiegel mee of Beckie wel goed kamt.
’87, 88, 89, 90, 91…’
‘Dit mag je vaker doen hoor Beckie.’ zegt Derek. Ze is nu met de rechterkant bezig, de laatste kant eindelijk. Na een klein anderhalf uur mocht dat ook wel. Uit de keuken komen heerlijke geuren en gezellige geluiden.
Beckie beseft bij het ruiken van de pizza hoeveel honger ze heeft… ‘100, 101, 102, 103…’
Pff moet zij net weer hebben, meneer ijdeltuit. Ze vraagt zich af wat ze hierna moet doen. Ze zou zich niet meer verbazen als dat ook met zijn uiterlijk te maken gaat hebben…
‘Bijna klaar.’ hoort ze de stem van Derek vaagjes zeggen. ‘117, 118, 119, 120. Klaar!’ Beckie legt de kam neer en beweegt haar pols om de kramp eruit te krijgen.
‘Zie je hoe mooi mijn haar glanst als het 120 keer gekamd wordt?’ zegt Derek tegen zijn spiegelbeeld naar tegen Beckie.
Ash en Jackie komen binnen beide met een stuk pizza in hun hand. Ze lachen en hebben lol. ‘Oh hoi!’ zegt Jackie opgewekt tegen Beckie.
Maar Beckie kijkt haar vriendin met een duister gezicht aan. ‘Wat is er Becks?’ vraagt Jackie.
‘Niks, ik ben er alleen achter wat voor ijdeltuit Derek is.’
‘Ik zit naast je.’
‘Nou en. Wat moet ik nu doen?’
‘Mijn nagels mogen wel een beurt krijgen.’
Jackie schiet in de lach, ‘hij lijkt wel op jou!’
‘Wat?’ zowel Derek als Beckie kijken Jackie aan.
‘Ja echt, Derek. Onze Beckie kan net zo ijdel zijn als jij.’
‘Vertel!’
‘Onze Beckie moet altijd even kijken naar zichzelf als ze een spiegel ziet hangen. Ze staat heel lang voor de spiegel aan haar haren te frunniken, want ze wilt het nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde. Oh ja, en í¡ls ze een spiegel ziet hoor je haar vaak heel zacht zeggen: Hoi sch…’
Verder komt ze niet want Beckie heeft haar hand voor Jackie’s mond geduwd.
‘Heee, ik wilde de rest ook horen!’ zegt Ash.
‘Nee dat wil je niet.’ zegt Beckie. ‘Geloof me.’
‘Waarom niet?’ vraagt Ash terwijl hij nog een hap neemt. ‘Omdat ik je dan op pijnlijke wijze zal moeten dwingen het nooit, maar dan ook nooit aan iemand door te vertellen.’ zegt Beckie.
Jackie maakt een protesterend geluidje maar daar trekt Beckie zich niks van aan, ‘wil je dat ik dat doe?’
Ash grijnst, ‘lijkt met vet ja!’
Nu schiet Jackie achter Beckie’s hand hard in de lach.
Beckie kijkt haar vriendin aan, grist dan het stuk pizza uit haar hand en neemt een hap.
Daarbij haalt ze haar hand weg.

‘Heee, ik wil mijn pizza!’
‘Jij moet te hard lachen om je pizza te kunnen eten.’ lachend steekt Beckie haar tong uit. Haar vriendin neemt een duik en Jackie beland bovenop Beckie.
‘Geef hem toch maar terug, want ik weet waar jij niet tegen kunt!’
‘Wat gebeurt hier?’
Burger en Trixie zijn ook binnen gekomen.
Net op het moment dat Trixie haar vraag stelt trekt Derek Beckie onder Jackie vandaan, ‘geef die pizza terug. Mijn voeten wachten.’ zegt hij grijnzend.
Met een chagrijnig gezicht geeft Beckie de pizza terug, ‘je lust hem toch niet meer.’ zegt ze terwijl ze het voetenbankje voor Derek pakt. ‘Hoezo niet?’ vraagt Jackie.
‘Ik heb erop getuft.’
‘Ieuw! Beckie!’ Jackie laat haar stuk meteen vallen.
Ze loopt naar de keuken om een nieuw stuk te pakken. Beckie raapt die van Jackie op, ‘zoete wraak.’ grijnst ze terwijl ze een hap neemt.
‘Ahum, punt èèn, mijn voeten wachten nog steeds. En punt twee, waarom pak je pizza in vredesnaam van de grond?’ zegt Derek.
‘Ik wil nog even van voedsel genieten voor ik aan jouw tenenkaas kom, en het is hier zo enorm schoon dat ik best vloerpizza kan eten.’ zegt Beckie.
Daar lijkt Derek in te kunnen komen wat hij laat Beckie rustig eerst haar stukje pizza opeten.
Beckie zucht diep en pakt een nagelschaartje.
‘Kun je haar niet een beetje ontzien Derek?’ vraagt Burger die op een stoel ploft. Trixie ploft naast hem neer. Maar Burger kijkt haar aan, ‘ik lust wel iets te drinken.’ zegt hij.
Trixie staat weer op en verdwijnt naar de keuken op het moment dat Ash en Jackie de kamer weer inkomen. Ze ploffen naast Derek neer en Jackie zet de tv aan. ‘Je mag me wel masseren Jackie.’ zegt Ash.
‘Geen probleem, waar?’ Jackie staat op.
‘Mijn schouders zitten wat vast…’
‘Je roept maar Ash.’ glimlacht Jackie.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.