Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Personages. » Jacey

Personages.

19 juni 2011 - 14:04

474

0

262



Jacey

Jacey is van mij, mij, mij.

Hoewel de meeste mensen in haar omgeving er vanuit gaan, of gingen, dat ze het ooit heeft geverfd, hebben haar vuurrode haren nog altijd hun natuurlijke kleur en heeft Jacey er nooit iets aan hoeven veranderen om het er uit te laten zien zoals het er nu uit ziet. Jacey O’maelly - zo haar naam klinkt - is een echte redhead. En, hoe ironisch het ook moge zijn, dit blijft niet alleen maar bij haar uiterlijk. Het vuur dat zo duidelijk zichtbaar is in haar rode haren weerspiegeld het vuur dat binnen in het meisje brand. Het vuur dat er uit komt wanneer haar iets niet aan staat. Het vuur, het vuur dat Jacey vaak beschrijft als haar ‘mening’ maar wat voor andere mensen soms als kwetsend kan worden ervaren. Maar ook het vuur dat staat voor de pit die dit meisje heeft. Het nooit op willen geven, haar doorzettingsvermogen. Het vuur weerspiegeld meer dan alleen de botte, arrogante en misschien een tikkeltje sadistische kant van Jacey. Het zou ook voor de pijn kunnen staan die Jacey nooit zou uiten. Voor de gevoelens die zo graag naar buiten willen, maar vaak binnen in haar blijven “branden”ť. Hoewel het onmogelijk is om een karakter in één woord te omschrijven, is er altijd wel een woord dat er boven uit springt. Een woord dat zoveel meer is dan alleen dat woord, een woord dat altijd weer terug komt. Bij bijna elke karaktereigenschap. Een woord als het woord vuur. Jacey is perfectionistisch te noemen - als het niet perfect is dan is het niet goed genoeg. Als dit meisje iets doet dan doet ze het ook echt goed, ze levert geen half werk en gaat er sowieso voor de volle 100 % voor. Hoewel de kleur rood in alles van haar karakter terug te vinden is, is rood ook de kleur van de liefde. En het woord liefde en de naam Jacey is een onmogelijke combinatie. Tenzij je de flirts die Jacey soms heeft als liefde wil beschrijven, maar dat lijkt me niet het geval. Jacey kan zich niet binden aan iemand, een vaste relatie is niets voor haar. Ze kan niet stil zitten, ze moet vrij zijn om te gaan en staan waar ze wil en in dat plaatje pas een relatie niet.

Zoals al eerder gezegd: Jacey heeft vuurrode haren die tot halverwege haar rug vallen. Hoewel ze van zichzelf krullen heeft stijlt ze het dikwijls met een stijltang en dit zorgt ervoor dat sommige mensen denken dat ze stijl haar heeft. Haar bleke huid doet een beetje denken aan sneeuwwitje, al helemaal als je haar rode lippen ook mee laat tellen. Het verschil is echter dat Jacey rode haren heeft en sneeuwwitje zwarte haren, dat sneeuwwitje in een sprookje leeft en dat Jacey niet perfect is. Hoe dan ook, Jacey heeft groene ogen die een vaak kille blik bevatten.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.