Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » In love with the prince of darkness » Hoofdstuk 5

In love with the prince of darkness

19 juni 2011 - 17:48

614

0

202



Hoofdstuk 5

Ik zou zweren dat ik iets door het raam zag glippen ietsje verderop.
Met kleine pasjes en mijn revolver stevig tegen me aan geklemd sloop ik in de richting van het raam.
Een hand op mijn schouder deed me echter van koers veranderen.
Met een ruk draaide ik me om en hield het revolvertje tegen het hoofd van de persoon achter me.
Pas toen ik besefte wie het was, trok ik het razendsnel terug.
‘Vlad!‘ Zei ik buiten adem van het verschieten. ‘Je liet me schrikken.’
Vlad lachte even waardoor zijn schouders mee schokten.
‘Het spijt me Irina, dat was niet de bedoeling.’Ik glimlachte nerveus.
‘Wat was dat kabaal nu?’ Vroeg ik terwijl ik mijn revolvertje terug op zijn plek stopte.
‘Ah, gewoon. Kleine kinderen die een grap wilde uithalen.’
Ook al geloofde ik het totaal niet, besloot ik er verder niet op in te gaan.
‘Wat deed jij hier?’ Vroeg hij plots.
Ik sloot mijn hand rond de ketting die ik droeg en keek hem aan.
‘Ik wilde weten wat er was gebeurt, maar omdat ik niet wist welke kant je was uitgegaan heb ik willekeurig een gang ingeslagen en kwam hier dus uit. Ik zou zweren dat ik iets door het raam zag glippen.’ Legde ik uit aan Vlad.
‘Het zal je verbeelding wel zijn.’
Ik haalde mijn schouders op.
‘Zal wel.”ť
Vlad sloeg zijn arm om me heen en bracht me weer terug naar het salon.
Ik plofte in een van de zetels en al gauw volgde Vlad mijn voorbeeld.
‘Vlad?’ Vroeg ik na een tijdje. ‘Weet jij soms iets meer over Dracula?’
Mijn vraag leek hem te verrassen aangezien hij wat rechter ging zitten en me serieus aankeek.
‘Misschien, wat wil je weten?’
‘Ik wil weten hoe hij is.’ Zei ik vastberaden.
Vlad wreef even over zijn kin.
‘Wel, niemand weet eigenlijk wat voor iemand hij is. Maar zover ik hem ken, is hij niet zo’n monster als vaak wordt beschreven. Ok, hij moord maar dat is enkel zodat hij in leven kan blijven.’
Ik vouwde mijn handen op in mijn schoot en keek hem hoofdschuddend aan.
‘Hij kan ook op dierenbloed leven. Zijn grootste fout was dat hij mijn ouders heeft vermoord.’ Zei ik fel.
Vlad keek me met samengeperste lippen aan zonder een woord te zeggen.
‘Bovendien, is er nog kans dat mijn vader leeft. Dus ik zal kosten wat het kost de waarheid achterhalen.’ Ging ik genadeloos verder.
Vlad stak zijn hand op zodat ik even zou zwijgen.
‘Irina.’ Hij legde zijn koude hand op mijn been en keek me aan. “Ik weet dat je kwaad bent op hem, maar misschien probeerde hij enkel in leven te blijven. Ik bedoel maar, je ouders waren beiden vampierjagers.’
Vlad had wel een punt, maar dat gaf Dracula nog steeds het recht niet om het leven van mijn ouders af te nemen.
Ik stond op en keek neer op Vlad.
‘Ik moet maar weer eens gaan, ze verwachten me.’ Zei ik zacht.
Vlad stond nu ook recht en hield mijn handen vast.
‘Irina…wees verstandig en zet heel dat Dracula gedoe uit je hoofd.’ Zei hij terwijl zijn donkere ogen zich in de mijne boorden.
Ik trok mijn handen uit de zijne en schudde mijn hoofd.
‘Dat zal niet gaan Vlad.’
Ik liep naar de deuren van zijn kasteel en zag dat zijn bediende, Igor, ons stond op te wachten.
‘Juffrouw, Meester.’ Zei hij ter begroeting terwijl hij nogmaals overdreven boog.
‘Ik ben zo terug Igor, ik ga Juffrouw van Helsing thuis brengen. Haal niets in je hoofd.’ Zei hij streng.
Igor knikte snel zonder Vlad aan te kijken.
Alsof hij bang had van hem.
Igor opende de grote deuren en samen met Vlad stapte ik naar buiten.
Zijn paard stond al buiten op ons te wachten.
Vlad hielp me op het paard voordat hij er zelf ook op sprong.
‘Hou je goed vast.’ Zei Vlad nog voordat zijn paard in galop ging.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.