Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Harry Potter and the Moongirl. (VERNIEUWD) » Nog geen naam voor dit hoofdstuk.

Harry Potter and the Moongirl. (VERNIEUWD)

22 juni 2011 - 14:59

655

2

210



Nog geen naam voor dit hoofdstuk.

Ik ga nog aan dit hoofdstuk verder schrijven. Lees maar als je wilt.

Zuchtend liep ik het lokaal uit met mijn gedachtens gek genoeg naar professor Jack en ik wist niet of het nou echt naar hem gericht was of naar dí¡t wat er was gebeurd tussen hij en ik..
Zo weg was ik met mijn gedachtens en mijn ogen naar de grond dat ik mijn aandacht nergens op kon houden, in die positie kwam ik tegen iemand aan in de gang. Verward keek ik op en staarde ik in het gezicht van mijn "redder." Meneer Kannewasser. Hij glimlachte speels en gesloten en ik voelde hoe hij zijn hand op mijn wang plaatste. Zijn hand ging zacht heen en weer. 'W-w-waar heb ik d-dit aan te d-danken?' Stotterde ik knipperend en niet begrijpend. Zijn lach werd breder maar was nog steeds gesloten. 'Zelfs het stotteren staat geweldig bij jou.' 'Pardon?' Carlo grinnikte en pakte toen mijn hand vast. 'Je trekt zelfs boeken aan als een magneet, hoe doe je dat toch?' Met mijn ogen groot voelde ik hoe mijn wangen langzaam van kleur veranderden. Gauw sloeg ik mijn ogen neer zonder dat mijn gedachtens mij hielpen met het zoeken naar woorden. Het feit dat hij prachtig was, was niet de enige reden dat hij mij zo aan het blozen maakte, het was de manier waarop hij zijn eigen woorden gebruikte tegen mij en misschien had dat voorvalletje in de klas er ook mee te maken.. 'Hé, wat dacht je er van om dat huiswerk eens samen te maken..' Langzaam keek ik op. 'Dat werkstuk voor de intro?' 'Van 2 rollen perkament. Juist.' 'Ehm, maar.. Waar dacht je dat te gaan doen dan?' 'In de bieb? Wanneer heb jij je laatste les?' 'Ik moet kijken op mijn rooster..' 'Spreken we af na het eten?' 'Waar?' 'In de bieb natuurlijk.' Met een grijns kneep hij mij speels in mijn wang. 'Oh, eh.. T-tuurlijk Carlo..'
Vanuit mijn ooghoeken zag ik iemand naar ons kijken en dat maakte mij nog onrustiger dan ik al was.. Wie kon dit moment nou zo voor mij verpesten? Mijn hoofd hief ik op om te kijken wie het was en toen ik dat had gedaan dacht ik dat ik spijt kreeg over het feit dat ik gekeken had. Misschien had ik beter toch niet moeten kijken.
'Meneer Kannewasser, komt u eens met mij mee.' Beveelde Sneep terwijl hij alleen maar oog voor mij had op een kwaadaardige manier. Carlo trok zijn wenkbrauwen op en zuchtte. Zijn blik zocht mij op en hij pakte mijn handen vast. 'Na het eten in de bieb, goed?' 'Ja is goed.'
Ik keek toe hoe Carlo mijn handen los liet en door de professor werd meegenomen.

Een jongen staarde mij aan zag ik vanuit mijn ooghoeken en hij kwam mij bekend voor. Dat betekende dat ik de jongen moest kennen dus besloot ik de jongen aan te kijken. Het bleek dat "Potterjoch" te zijn waar Draco een gruwelijke hekel aan had. Hij schrok van het onverwachte oogcontact en sloeg snel zijn ogen neer. Een gesloten glimlach krulde om mijn lippen en ergens wou ik heel graag aan de praat komen met deze jongen.
'Sorry?' Vroeg ik uiteindelijk. De jongen keek op afwachtend zonder iets te zeggen. 'Weet jij misschien waar de bibliotheek is?' Langzaam liep ik naar hem toe en nam ik naast hem plaats. Alsof hij het niet kon geloven dat ik naast hem zat staarde hij mij met grote niet gelovende ogen aan. Nu pas kon ik begrijpen waarom jongens hier me op deze manier aanstaarden. 'Nou?' Een glimlach met de tanden bloot deed hem vast goed.. God, wat was dit toch leuk om te doen eigenlijk.. 'Oh.' Potter schrok op. 'Eh ja, je loopt hier de gang uit en dan is er een..' 'Oh, wacht! Ik weet al waar..' 'Hmm..' 'Mijn naam is Jemellia, jij bent?' Mijn hand stak ik uit als teken dat ik graag kennis wou maken. Lang staarde hij er naar, knipperend. 'Ehm, ik ben Harry. Harry Potter.'


Reacties:


Freakshow zei op 16 dec 2011 - 18:12:
Verder!


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 22 juni 2011 - 21:54:
kan niet wachten tot je weer verder gaat schrijven!!!

xxxx