Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » In love with the prince of darkness » Hoofdstuk 6

In love with the prince of darkness

23 juni 2011 - 15:07

522

0

206



Hoofdstuk 6

Ik sloeg de deur van de herberg open en stapte naar binnen.
De warmte overviel me en al snel klopte ik de sneeuw van mijn schouders af en deed mijn cape uit.
Ik sloeg de cape over mijn arm en wandelde naar de barman.
‘Kan ik hier 3 nachtjes blijven?’ Vroeg ik vriendelijk.
De barman knikte terwijl hij een glas aan het afdrogen was.
‘Hoeveel moet ik betalen?’ Vroeg ik net zo vriendelijk als eerst.
‘Je betaalt pas als je vertrekt.’ Antwoordde de man vrolijk.
Ik knikte en glimlachte.
‘Mijn vrouw zal je naar je kamer brengen.’ Zei hij terwijl hij het glas weg zette.
Niet veel later kwam een vrouw op leeftijd me halen.
Ze vroeg of dat ze mijn bagage mocht dragen, wat ik vriendelijk afwees aangezien al mijn wapens en kledij er in zat.
Ik volgde de vrouw de trap op en stopte net als haar voor een houten deur.
‘Kamer 12 is voor jou.’ Zei ze met krakende stem terwijl ze de deur voor me openhield.
Ik ging de kamer binnen en keek goedkeurend rond.
‘Bedankt.’ Zei ik met een kort knikje ter bedanking.
De vrouw knikte terug en verdween de kamer uit.
Met een tevreden zucht liep ik naar het bed, legde mijn cape en mijn koffer er op en opende het.
In de koffer zaten houten staken van verschillende soorten hout en lengtes, wijwater, kruisbogen met houten pijlen, geweren gevuld met wijwaterbommen, geweren met zilveren kogels, je weet maar nooit wanneer je weerwolven tegenkomt en wat kleren.
Ik haalde mijn kleren uit de koffer en stak deze in de kast die aan de overkant van het bed stond.
Ik besloot om mijn wapens in de koffer te laten en de koffer op slot te doen en deze onder het bed te verstoppen.
Het zwaard dat aan mijn broeksriem hing, hing ik aan de kapstok naast de deur.
Aangezien het al pikdonker was buiten, maakte ik er van uit dat het al laat was, dus besloot ik maar een lekker warm bad te nemen en te gaan slapen.
Ik ging naar de badkamer, draaide de warmwaterkraan en een beetje van de koudwaterkraan open en begon me uit te kleden.
Mijn ketting in de vorm van een kruisje hield ik aan toen ik het water in stapte.
Ontspannen legde ik mijn hoofd op de rand van het bad en sloot mijn ogen.
Automatisch dacht ik weer aan de donkere ogen van Vlad.
Ik vroeg me af welke kleur ze nu eigenlijk echt waren.
Donkerbruin of zwart.
Ik gokte op donkerbruin, omdat het onmogelijk was om zwarte ogen te hebben, tenzij….
Ik veerde recht en ging met mijn hand door mijn haar.
Zijn ogen konden wel degelijk zwart zijn als Vlad geen mens was.
Vampier.
Spookte het door mijn hoofd.
Ik ging even kopje onder en kwam weer boven water.
Het voelde zo vreemd aan dat Vlad een vampier kon zijn.
Ik probeerde me hem weer voor de geest te halen.
Zwarte haren, mooi gezicht, koude handen en erg vriendelijk.
Ik schudde mijn hoofd.
Hij kon geen vampier zijn, aangezien hij me aanraakte terwijl ik een kruisje droeg.
De koude handen konden ook zijn omdat het winter was en het gesneeuwd had.
Opgelucht haalde ik weer adem.
Ik stapte het bad uit, sloeg een handdoek om me heen en ging de slaapkamer weer in om mijn nachtkledij aan te doen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.