Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Breathless. » Dag 2 Van Harry's Schooldag.

Breathless.

5 juli 2011 - 20:33

1825

0

257



Dag 2 Van Harry's Schooldag.

No you don't know what it's like,
When nothing feels alright,
You don't know what it's like,
To be like me,

To be hurt,
To feel lost, to be left out in the dark,
To be kicked when you're down,
To feel like you've been pushed around,
To be on the edge of breaking down,
When no one's there to save you,
No you don't know what it's like,
Welcome to my life.

-. Simple Plan: Welcome to my life.-


-------------------------------------------------------

Dag 2 school van Harry.

De volgende dag werd Harry wakker omdat hij jeuk had aan zijn neus. Hij wou aan zijn neus krabben om van de jeuk af te komen, maar merkte dat er iets zachts voor lag. Harry opende zijn ogen, en zag dat Carl naast hem lag te slapen. De oorzaak van de jeuk was het staartje van Carl. "Goede morgen Carl," zei Harry opgewekt tegen zijn harige vriend.

"Harry! Je ziet er vreselijk uit."

"Bedankt Carl," zei Harry die glimlachte en zijn pyjama uittrok en zijn schoolgewaad aandeed. "Hey Carl wat vind je eigenlijk allemaal lekker. Iets anders dan wat Hagrid ons mee heeft gegeven?" vroeg Harry.

Carl keek hem raar aan voordat hij antwoordde. "Als je het zo graag wilt weten, dan is dat vlees en brood."

"Oké Carl dankjewel," zei Harry tegen de Jarvey. "Kom zullen we alvast naar beneden gaan om wat te eten?" vroeg Harry.

Carl ging als antwoord zich om Harry's nek wikkelen.

"Oké hier gaan we," zei Harry toen hij opstond om naar beneden te gaan.

De Grote Zaal was bijna helemaal leeg vanwege het vroege uur. Dit vond Harry helemaal niet erg. Hij transfigureerde een broodje in een eetbak en deed daar wat eten voor Carl in. "Ik geef je binnenkort aan Malfidus Carl," zei Harry.

"Ik ga echt niet naar die Blondie toe." zei Carl.

"Het spijt me Carl, maar ik denk dat we geen andere keuze hebben," antwoordde Harry.

Harry at ook wat, omdat hij gister bijna de hele dag niks had gehad.

Nadat ze allebei hadden gegeten nam Harry Carl mee en liep naar de Uilenvleugel. Hij wou een bericht schrijven voor Malfidus dat hij Carl in de middagpauze terug zou geven. Harry zag Hedwig zitten, en hij pakte een klein stuk perkament, een veer en wat inkt om een kort bericht te schrijven.

Malfidus ik geef je Carl tijdens het middageten.
HP.


Hedwig kwam al aangevlogen en Harry probeerde het berichtje aan haar pootje te binden. Hedwig sprong van de ene poot naar de andere poot van enthousiasme.

"Rustig Hedwig anders lukt het me nooit om het berichtje vast te maken, en dan kan je niks bezorgen."

Het leek net alsof ze het begreep, want ze zat nu stil.

"Oké Hedwig ik wil graag dat je dit naar Draco Malfidus brengt. Denk je dat je dat lukt?"

Hedwig kraste één keer en vloog toen de Uilenvleugel uit. 'Ik hoop dat ze hem vind,' dacht Harry voordat hij ook de Uilenvleugel verliet.

Toen Harry de Grote Zaal in liep, zag hij dat Hermelien en Ron bezorgd naar hem keken. Toen Harry aan de tafel zat werd hij gebombardeerd met vragen van zijn beste vrienden.

"Harry waar was je? We waren zo bezorgd," dat was Hermelien.

"Ja maat waar ben je geweest, want je was niet meer in bed toen ik wakker was," zei Ron.

Hermelien wou net nog wat zeggen, totdat Harry zijn hand opstak als teken dat ze hun vragen moesten staken.

"Ik was naar de Uilenvleugel om een berichtje te versturen aan Malfidus," toen hij dit had gezegd hield hij Carl dichter tegen zich aan.

"Hey je hoeft me niet te pletten hoor!" zei Carl.

"Sorry Carl. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik je aan Malfidus moet geven," zei Harry die Carl iets losser beethield. "Wil je trouwens nog wat eten Carl, aangezien we vanmorgen niet zoveel hadden gegeten,"

"Nee bedankt Harry, maar je mag me wel aaien," was het antwoord van Carl.

"Hij is eigenlijk liever dan de meeste Jarveys," zei Hermelien die als vergelijking naar haar Jarvey Ineke wees.

"Ja of de mijne," merkte Ron op die naar zijn Jarvey wees. "Wilbert kan echt grof zijn."

"Als jij niet altijd zit te zoenen met die bruinharige heks, dan zou ik misschien aardiger zijn," zei Wilbert hooghartig.

Ron werd vuurrood terwijl heel de tafel in gelach en gebrul uitbarstte. Hermelien werd ook vuurrood en begroef haar hoofd in haar armen, waardoor de tafel in nog meer gebrul en gelach uitbarstte.

Ron kreeg een paar klappen op zijn rug en daarna werd het weer wat rustiger aan tafel.

"Zullen we alvast naar Transfiguratie gaan?" vroeg Hermelien die haar hoofd weer uit haar armen deed.

"Ja graag zelfs," antwoordde Ron toen hij snel opstond om naar het lokaal te gaan.

Het was erg druk tijdens de les, want alle Jarveys hadden wel wat op te merken.

"Haha je kunt geen eens een muis laten verdwijnen," zei de Jarvey Lorraine. Lorraine was de Jarvey van Korzel en Simon. Simon had net zijn Jarvey terug gekregen van Korzel tijdens het ontbijt.

Een paar leerlingen reageerden heftig op de beledigingen van de Jarveys. Alleen toen Professor Anderling dreigde punten af te nemen van Griffoendor werd het wat stiller. De les was voorbij en de leerlingen liepen naar hun volgende les.

"Echt waar ik vermoord dat beest als hij niet zijn mond houd," zei Ron die naar Wilbert wees.

"Ik heb geen problemen met Carl," zei Harry.

"Nou maat dan heb je echt geluk dat je een iets minder asociale Jarvey hebt," zei Ron mopperend.

"Nou Ron ik denk dat dat gaat veranderen als ik hem aan Malfidus geef," zei Harry duister, terwijl hij Carl in zijn armen nam.

"Hey nu je het toch over Jarveys hebt, het is nu Kwast zijn beurt om Wilbert over te nemen. Eindelijk verlost van dat beest," zei Ron opgelucht.

"Harry je gaat me toch niet terug geven aan Blondie of wel soms?" vroeg Carl.

"Wie is Blondie," vroeg Ron.

"Malfidus. En het spijt me Carl maar ik moet wel," antwoordde Harry.

"Oké, oké maar verwacht niet dat ik aardig ga doen tegen Blondie," zei Carl.

Harry lachte en zei: "Dat verwacht ik ook helemaal niet van je."

De les ging veel te snel voorbij voor Harry's gevoel. Al gauw was het middag en gingen Ron, Hermelien, Harry en de Jarveys naar de Grote Zaal toe. Toen ze naar binnen liepen zocht Harry naar een bepaalde blonde jongen aan de tafel van Zwadderich. Al gauw had Harry Malfidus gezien. Harry liet zijn vrienden achter en liep naar de Zwadderaren toe.

Harry stond voor Draco en gaf een kort knikje met daarna een: "Malfidus."

Draco gaf ook een kort knikje met een: "Potter."

"Jij mag Carl nu van mij overnemen Malfidus," zei Harry.

"Oh? Kon je niet even een berichtje sturen?" vroeg Malfidus.

"Ik had een berichtje gestuurd," antwoordde Harry een beetje geïrriteerd.

"Oh? Wanneer dan?" vroeg Malfidus een beetje uitdagend.

"Vanmorgen om kwart over 6 precies," zei Harry.

Malfidus keek erg geamuseerd. "En zag je de uil ook daadwerkelijk naar Zwadderich toe vliegen?" vroeg Draco.

"Ja ik zag haar daadwerkelijk naar Zwadderich toe vliegen," antwoordde Harry.

"Ah. Hoe weet je waar Zwadderich is dan?" vroeg Malfidus geamuseerd.

"Gaat je niks aan, en neem Carl nu maar gewoon aan," zei Harry die nu geïrriteerd was.

"Waarom zou ik?" vroeg Malfidus met een grijns.

Harry zuchtte voordat hij zei: "Omdat we deze opdracht samen moeten maken om af te studeren."

"Wie zegt dat ik wil afstuderen?" vroeg Malfidus.

Harry ademde diep in en zei: "Jij misschien niet Malfidus, maar ik zou wel graag af willen studeren."

Malfidus trok een wenkbrauw omhoog en zei: "Wat laat je denken dat je dat haalt Potter?"

Harry zuchtte. 'Dit gaat niet zoals ik het wil,' dacht Harry.

"Malfidus, hoe graag ik ook zou willen bijpraten met je, dit is niet de plek of tijd daarvoor."

Carl voegde daar nog behulpzaam aan toe: "Ja Blondie, zo erg ben ik ook alweer niet."

"Tuurlijk Carlos," zei Malfidus.

"Voor jou is het Carl!" snauwde de Jarvey.

"Oké, oké. Geef die harige fret dan maar."

"Ik ben geen fret," zei Carl die beledigd was.

"Tuurlijk, wat jij wilt," beantwoordde Malfidus.

"Je bent heel erg grof Blondie," snauwde Carl.

"Jij anders ook," zei Malfidus.

"Sorry dat dat in mijn natuur zit," zei Carl.

Malfidus wou net wat terugzeggen, maar werd onderbroken door Harry.

"Hoe graag ik ook zou willen blijven luisteren naar jullie discussie over verschillen, ik zou niet kunnen blijven om te luisteren. Malfidus neem Carl gewoon aan zodat ik kan gaan want de rest van de Zwadderaren zien er niet blij uit dat ik hier ben," zei Harry ongeduldig.

"Best," snauwde Malfidus die Carl overnam van Harry.

Harry stond nog even bij Malfidus, totdat Malfidus snauwde dat hij weer naar zijn eigen tafel moest.

Harry haalde zijn schouders op voordat hij naast Ron en Hermelien ging zitten.

"Dat duurde lang," merkte Ron op toen Harry naast hem kwam zitten.

"Ach ja, Malfidus was zichzelf weer eens vandaag," beantwoordde Harry toen hij voorzichtig naar de tafel van Zwadderich keek. Malfidus gaf net een stukje eten aan Carl met een zuur gezicht.

'Dit kan nog amuserend gaan worden. Hoewel ik wel medelijden heb met Carl,' dacht Harry.

"Wat wou hij nu weer dan?" vroeg Ron.

"Hij wou Carl niet aannemen," beantwoordde Harry.

"Nou ja hij kan er ten minste niet onderuit komen," vulde Hermelien behulpzaam aan.

"Hmm," zei Harry die ongeïnteresseerd met zijn vork in zijn eten prikte.

"Harry is er iets, want je hebt nog niks gegeten en we hebben al over 5 minuten les," merkte Hermelien op.

"Geen honger," legde Harry uit. Met één laatste prik van zijn vork in zijn middageten stond Harry op, pakte zijn tas op en liep de Grote Zaal uit, op weg naar het lokaal.

"Harry, maat wacht even op ons, we komen er zo aan," schreeuwde Ron achter Harry aan, terwijl hij zijn eigen spullen en Hermelien meesleurde.

"Harry wacht nou even," riep Hermelien die haar pols ui Ron zijn grip wegtrok.

Harry liep gewoon door, ondanks dat Hermelien en Ron hem terug riepen.

"Harry wat is er nou?" vroeg Hermelien toen ze hem in haalden.

Harry zuchtte en zei: "Niks Herm."

"Jawel," zei Hermelien streng.

"Ja maat je kunt alles tegen ons zeggen," zei Ron behulpzaam.

Harry wou net antwoordden toen de les begon, en de Zwadderaren langsliepen om naar hun eigen les te gaan.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het was altijd rumoerig tijdens het avondeten. Dit was vandaag ook geen uitzondering. Voor Harry was het nog luider aangezien hij een mooie hoofdpijn te pakken had. Harry zuchtte toen hij de Grote Zaal binnenkwam en naar Griffoendor liep, om op zijn plek te zitten.

Harry zuchtte nogmaals en begon eten op te scheppen.

"Harry, wil je jezelf laten verhongeren? Schep meer op! Dat is te weinig eten!" zei Hermelien.

"Niet zoveel honger," was het antwoord van Harry.

"Niks mee te maken," zei Hermelien.

Harry trok zich niks van Hermelien aan, en begon een beetje te eten. Hij speelde dan nog wat met zijn eten, voordat hij zei: "Ik ben moe. Ik ga alvast huiswerk maken, en dan slapen." Hij pakte zijn tas, en liep met het hoofd gebogen de Grote Zaal uit.

Harry gaf de Dikke Dame het wachtwoord, en liep de bijna lege Leerlingenkamer in en ging zitten op de stoel die voor de haard stond.

Harry pakte zijn huiswerk erbij en het werk begon.

Na een tijdje had hij alles af en ging hij naar de Slaapzaal toe.

Harry deed zijn pyjama aan, zijn bril af en ging op zijn bed liggen. Hij sloot zijn ogen en ging slapen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.