Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » I'm about to loose my mind, you've been gone for so long... (HP) » 009.Oprichting van de SVP

I'm about to loose my mind, you've been gone for so long... (HP)

25 juni 2011 - 15:20

732

0

223



009.Oprichting van de SVP

De volgende dag liepen ze met de rest van de vijfdejaars op de weg die naar Zweinsveld leidde. Harry en Emma hadden niet meer met elkaar gesproken sinds die vorige avond. Emma omdat ze nog steeds kwaad op Harry was en Harry zelf omdat hij niet begreep wat hij fout deed en het onterecht vond dat Emma kwaad op hem was. Dus inplaats van zoals gewoonlijk naast elkaar te lopen, liepen Harry en Emma nu zo ver mogelijk uit elkaar met Ron en Hermelien tussen hen in. Die laatste schraapte haar keel zoals ze altijd deed als ze iets belangrijks zou zeggen. "Ik heb dus onderzoek gedaan en ik vind dat het tijd wordt voor de SVP op te richten." Iedereen keek Hermelien aan alsof ze gek geworden was. "Zoals ik zie heeft niemand een idee waar ik het over heb..." verolgde ze "Ik kreeg het idee van de SVP toen Omber zei dat we dit jaar niet zouden mogen toveren. Met Voldemort die terug is en het ministerie dat knap lastig doet vindt ik het juist meer dan noodzakelijk dat we wel leren toveren. Dus kwam ik op het idee van de SVP oftewel 'Strijders Van Perkamentus'. Het is een soort van geheime studeergroep en we komen samen wanneer we maar kunnen om nieuwe spreuken te leren. Ik heb overal al voor gezorgd! Behalve voor een leraar en een locatie." Ze leek heel tevreden van zichzelf en er verscheen een lachje op Emma's gezicht toen ze nadacht over de naam. "Laat me raden." zei ze "Je bent ook op die naam gekomen via het ministerie?" Hermelien knikte. "Als ze er echt van overtuigd zijn dat Perkamentus een leger heeft dan kunnen ze dat krijgen ook!" Zei ze vastberaden. Emma knikte instemmend. Ze zouden niet op hun kop laten zitten, ze zouden terug vechten! "Maar er is één probleem." verbrak Ron de geweldige dagdroom van Hermelien en Emma. Ze keken hem kwaad en vragend aan. "Oké, aan een locatie komen we misschien nog wel, maar een leraar... Welke leerkracht gaat er nu zo dom zijn om tegen Omber en via Omber dus ook tegen het ministerie zelf in te gaan?" Ze dachten allemaal na en er was niet één naam van een leerkracht die ze konden bedenken die dat zou doen. Er was wel een andere die Emma tebinnen schoot, "Wie zegt dat het een leerkracht moet zijn? Er zijn ook leerlingen die voldoende kennis en talent hebben." Ze liet haar schouders een beetje hangen en liep om Ron en hermelien heen. "Harry... jij zou het kunnen doen?" vroeg ze en ze sprak hem voor het eerst sinds gisteren aan. Harry negeerde haar vraag, "Wow, je hebt een nacht en een kwart van een dag niks tegen me gezegd, een record." Emma dacht daarover na. Inderdaad de laatste keer dat ze kwaad op hem was geweest had ze ook niks tegen hem gezegd. Maar dat was maar voor tien minuten ofzo. "Harry, sorry daarvoor. Maar antwoord op m'n vraag! Jij zou het kunnen doen! Je hebt genoeg ervaring en genoeg kennis en je bent de slimste!" Hoe slijmerig gedroeg Emma zich nu. Harry twijfelde even, "Hermelien had me er al over verteld en heeft het me ook al gevraagd en ik heb dan neen gezegd. Maar als jij me zo smeekt kan ik dat niet, dus... Oké, ik doe het." Net toen hij dat zei liepen ze Zweinstein binnen. "Ik houd het simpel en leg gewoon een lijst in 'de drie bezemstelen' waar de mensen zich op kunnen inschrijven." zei Hermelien en ze verdween richting het café. "Wie zijn er eigenlijk allemaal welkom bij SVP?" vroeg Ron zich luidop af. "Iedereen! Maar niet te veel zwadderaars." antwoorde Emma lachend en voor de rest van de dag dachten ze niet meer aan de SVP. Ze liepen winkel in en winkel uit en kochten veel snoep en fopartikelen. Toen ze tegen de avond naar 'de drie bezemstelen' gingen om een goed glas boterbier te drinken hadden blijkbaar al al hun vrienden zich ingeschreven. "Goed, nu nog een locatie. Ik verwittig iedereen dat ze er één moeten zoeken." zei Hermelien tevreden en ze overliep de lijst nog eens. "Grappig, we gaan gewoon elke avond na de lessen samenkomen om te toveren en dat allemaal vlak onder Ombers neus en zonder dat ze wat merkt." lachte Emma. Ze had er echt zin in, lekker geheim doen!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.