Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Escuela De Oro » capítulo 1

Escuela De Oro

29 juni 2011 - 16:18

519

1

216



capítulo 1

El amor abre todas las puertas; el rencor las cierra.

Elena ílvarez
Ik stap uit de koets. We staan op de binnenplaats. “Elenaaaa!” hoor ik achter me. Ik draai me om en zie in de verte Raquel. Snel ren ik op haar af. Ze geeft me een knuffel en ik geef haar een kus op haar wang. Samen lopen we weer naar mijn koets en pakken de dierenkooien. Daarna lopen we het zandkleurige gebouw in. In de hal komen we Cruz en Ramon tegen. Cruz is mijn beste vriend en Ramon is ook een vriend van Raquel en mij. Ramon houd het schilderij open en we stappen onze leerlingenkamer binnen. Het is daar al enorm druk. Overal lopen kris kras allemaal mensen door elkaar, overal staan koffers en dierenkooien. Raquel en ik lopen naar boven. Bovenaan de trap gaan we naar links. De witte balustrade is weer helemaal mooi gelakt. De zandstenen grond is weer netjes gepoetst. We lopen de gang helemaal uit. We openen de twee na laatste deur. Er staan twee bedden. Raquel gilt. “Maria is weg!” gilt ze. Juichend ren ik naar haar toe en Raquel tilt me op. Raquel en ik hadden altijd al een hekel aan Maria. Maria was altijd heel bazig en irriteerde iedereen. Aangezien Maria eigenlijk uit Noord - Frankrijk komt is ze denk ik naar de beauxbatons gegaan. Nu liggen Raquel en ik samen. Ik gooi de kasten open en leg snel mijn kleding in de kasten. Raquel volgt mij voorbeeld. Na even opruimen, uitpakken en kletsen lopen we weer naar beneden. Het is daar nog steeds een zooitje maar wel al een stuk minder. Ik loop richting het schilderij en open het. Als ik naar buitenloop is de eerste persoon die ik zie Fí¡tima. Ze staat samen met Estela overdreven nep te lachen. Snel lopen Raquel en ik langs haar heen. Als we de grote zaal inkomen is het al redelijk druk. We gaan aan onze afdelingstafel zitten. Er zitten al een paar meiden van ons jaar druk te praten over wie knapper is, Antolin of Dario. “Elena, wie vind jij knapper?” vraagt Reina. “Ik vind ze allebei niks” antwoord ik. Reina kijkt me vragend aan. “Moet ik nog een verklaring geven?” zeg ik kattig. “Het is toch wel duidelijk?” “Sorry hoor” zegt Reina en ze mengt zich weer in de discussie van de andere meiden. Ik kijk om me heen. Aan de anderekant van de zaal zie ik Dario staan. Ik voel de vlinders in mijn buik zweven. Wat heb ik hem gemist! Dario draait zich om en kijkt me aan. Ik verander snel van verliefde expressie naar mijn bitchie. Dario kijkt me arrogant aan maar tot mijn grote opluchting zit er een twijfel in zijn blik. Raquel trekt aan mijn shirt. “Kijk” fluistert ze. Ik zie Fí¡tima en Estela binnen komen als twee prinsesjes. Arrogant lopen ze met hun hoofd omhoog en ze gunnen niemand een blik. De woede voel ik in me branden. Fí¡tima duwt een paar tweede klassers weg en gaat samen met Estela daar zitten. Al snel staat er een groepje meiden omheen. Ik kijk maar weer weg. Ik meng me weer tussen de discussie van Reina.


Reacties:


realMe
realMe zei op 29 juni 2011 - 19:41:
oke.... geen idee wat je boven in zei, kan geen spaans sorry
maar ik vind het nu al leuk?
hebben ze dezelfde afdelingen als op hogwarts of zo? of heb je andere bedacht...
ik ben zeer benieuwd, mag ik een melding?