Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Follow Your Heart, And you'll Find What You're Looking For » 14. Haley Lynn Wright

Follow Your Heart, And you'll Find What You're Looking For

9 juli 2011 - 13:15

746

3

284



14. Haley Lynn Wright

Op het strand is het niet druk. Het is slecht weer en het waait hard maar het regent gelukkig niet. Er staat een groep grote jongens te overleggen. Ze dragen geen shirt maar lijken geen last te hebben van de kou. Verbaasd staar ik even naar ze, huiver en trek mijn jas wat dichter om me heen. We lopen vlak langs de groep als een van de langste jongens ineens tegen ons begint te praten. 'Hoi. zijn julle nieuw in la push.' Mike en ik knikken en de lange jongen stelt zich voor. 'Ik ben Sam en dit zijn mijn, vrienden.' Ik kijk de kring rond en zie een hele boel mooie bruine ogen. 'Ik ben Seth,' stelt er ééntje zich stamelend voor. 'Haley.' zeg ik verlegen, en schud zijn uitgestoken hand. Zijn hand is gloeiend heet en hij kijkt me aan met een blik die ik niet kan plaatsen. We praten nog ven verder maar Mike en ik besluiten al gauw dat het weer veel te koud is voor een strand bezoek. 'Zie ik je nog eens?' vraagt de jongen die Seth heet. Ik knik verlegen en zwaai als we weglopen naar de vreemde warme jongens die allemaal twee keer zo groot zijn als ik.

Zenuwachtig sta ik de volgende dag voor het gigantische huis van Edward. Shit zeg, waar ben ik nu weer aan begonnen. Twijfelend druk ik op de deurbel en bijna meteen doet er iemand open. 'Hee Haley!' roept Alice en ze knuffelt me. Haar lijf voelt hard en koud aan op mijn huid en lichaam. 'Alice laat dat meisje snel los.' Hoor ik een mooie stem zeggen en ik kijk in twee caramelkleurige ogen van een vrouw die me doet denken aan sneeuwwitje. 'Ik ben Esmee.' stelt ze zich voor en ze steekt en slanke hand uit. 'Haley.' Stel ik me hakkelend voor. 'Edward heeft al veel over je verteld.' glimlacht ze. 'Mam, kappen.' roept Edward van boven aan de trap. Esmee rolt met haar ogen. 'Kom je mee naar mijn kamer?' vraagt Edward beleefd, 'Of wil je eerst nog wat te drinken?' Ik schud mijn hoofd en loop richting de trap. Edward haalt zijn schouders op en wenkt me naar boven. Zijn huis is heel modern, totaal niet wat je verwacht bij zijn beetje ouderwetse uitstraling en hoe hij praat. 'Als ik op zijn kamer aankom kijk ik verbaasd rond. 'Eh, geen bed?' Hij kijkt me onschuldig aan maar in zijn ogen lees ik paniek af. 'Nee, dit is mijn studeerkamer.' Ik kijk hem cynisch aan en zucht. 'Oke dan, wat jij wil.' Hij lacht een scheve glimlach waar ik door moet giechelen. 'Wat is er?' vraagt hij, 'Niks hoor.' Hij laat de verwoestend kracht van zijn ogen op me los en ik knipper verwoed om de kracht tegen te gaan. Na twee minuten geef ik het op. 'Je lacht schattig.' zucht ik. Hij grijnst, 'Vind je dat echt?' Ik knik en leg mijn hand op de zijne. Het voelt koud aan, maar dat lijkt iedereen te vinden. Edward trekt rustig zijn hand terug en kijkt even naar zijn plafond. 'Haley?' 'Ja?' Ik kijk hem verwachtingsvol aan. 'Ik..' Hij hapert even en staart weer naar boven. 'Ik weet niet of ik dit wel kan.' Ik kijk hem vragend aan, 'Of je wat kan?' Hij krijgt weer die paniekerige blik in zijn ogen. Ik probeer hem op dezelfde manier aante kijken zoals hij mij altijd aankijkt alshij iets wil doen maar hij slaat zijn prachtige gouden ogen neer. Met alle durf die ik in me heb leg ik mijn hand weer op de zijne en hoop dat hhij hem niet weg zal trekken. Hij trekt me naar zich toe in een omhelzing en ik leg mijn hoofd tegen zijn koude harde borst. 'Dit bedoel ik.' fluistert hij. Hij tilt met zijn vinger mijn hoofd een beetje op en brengt zijn hoofd wat dichterbij voor hij zijn lippen zachtjes op de mijne drukt. Ik sluit mijn ogen en verlegen kus ik hem terug, maar hij laat me veel te snel weer los. 'Verdorie, dit was niet gepland.' mompelt hij. Ik schud mijn hoofd lachend en leg mijn hoofd weer terug op zijn borst. Zachtjes beweegt zijn borst op en neer maar het valt me ineens op dat ik geen hart hoor kloppen. Ik breng mijn hoofd omhoog en kijk Edward vragend aan, 'Waarom klopt je hart niet?' Hij slaat zijn ogen neer en wrijft eens langs mijn wang met zijn koude vinger.


Reacties:


ItsJustSarah
ItsJustSarah zei op 11 juli 2011 - 22:08:
super mooi !!!
<3


Reactiongirl
Reactiongirl zei op 9 juli 2011 - 13:29:
Omg... Eigenlijk vind ik dat Edward bij Haley moet blijven :x Ze zijn zooo freakingschattig samen, aaaachhh <33 Maar ik vind dingen heel snel schattig, dus tkan ook aan mij liggen ;P
Leuk stukje, liefje <33
xxxxloveeyouu


realMe
realMe zei op 9 juli 2011 - 13:29:
wat mooi en volgens mij heeft ze een probleem straks met Seth of Edward of allebij of hun twee of.... laat maar te veel of
ik vind het leuk
snel meer