Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » One-Shots en Gedichtjes » Ze haat hen: 001

One-Shots en Gedichtjes

6 aug 2011 - 13:48

227

8

461



Ze haat hen: 001

Sophie was altijd al anders geweest.
Ze was veel slimmer dan haar leeftijdsgenoten, bijzonder creatief maar vooral onbegrepen. Zij had een hele andere kijk op de wereld dan de meesten en zocht altijd een reden achter dingen die gebeurd waren.
Was het iets goeds, voelde ze zich blij.
Was het iets slechts, gaf ze zichzelf de schuld. Ze bleef maar nadenken over die nare gebeurtenis en kon maar niet stoppen met piekeren.
Haar ouders bleven maar zeggen dat ze moest stoppen met tobben, dat het haar schuld niet was.
Maar Sophie vond dat het allemaal hun schuld was.

Als je verder had gekeken, dwars door me heen, had je niet dat vrolijke meisje van weleer gezien. Nee.
Dan zag je een hoopje ellende, dat dood wilde en niemand had.
Je zou ontzet achteruit gelopen zijn en je had de handen die zich smekend naar je uitgestrekt hadden, genegeerd.


Sophie was woedend. Op hen.
Ze wist niet zeker of ze hen wel haatte, want ergens voelde ze toch nog wel wat sympathie voor de twee duivels die zich haar ouders durfden te noemen, maar toch voelde ze het smeulen als ze naar één van hen keek.
Wacht maar, stelletje idioten, dacht ze dan. Wacht maar tot ik op eigen benen kan staan.
Je zal niets meer van me horen. En dan is het alsof ik er nooit ben geweest. Dan heb je eindelijk je zin.


Reacties:

1 2

Reactiongirl
Reactiongirl zei op 13 juli 2011 - 11:47:
Een beetje anders dan een doorsnee one-shot, maar daarom vind ik 'm ook leuk! <33
WARNING:
WAAG HET OM NOG EEN KEER TE VRAGEN; Ik weet niet of ie goed is.
Prettige dag nog verder, daaaagg!!
xxxloveyouu


Hermelien
Hermelien zei op 13 juli 2011 - 11:40:
Wauw,
Ik ben stil lieverd.
Dit is mooi !
Zéker als dit je eerste one shot is, is dit héél goed !
Ik ben trots op je, zoals altijd
Iloveyou
x


Soraya
Soraya zei op 13 juli 2011 - 11:39:
Wow... <3
En jij met je vragen of hij "wel goed is".. Het is fantastisch goed! Het is superfantastisch goed! Geen idee of dat woord bestaat, maar bij dit stukje wel, want het is waar. Simpelweg geweldig! <3