Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Love is your enemy (one-shot) » Love is your enemy (one-shot)

Love is your enemy (one-shot)

17 juli 2011 - 9:21

322

3

391



Love is your enemy (one-shot)

Harry ,Ron en Hermelien zijn onderweg naar Zweinsveld. Het is winter en ze hebben hun mantel stevig omgeslagen. Opeens gebeurt er iets wat Harry nooit had verwacht.

''Hallo jongens!'' zegt Hagrid. ''Ik moet jullie iets vertellen!'' hij gaat naast Harry zitten. ''Er is een moordenaar ontsnapt uit Azkaban. Hij heet Sirius Zwarts''. Hagrid kijkt hun een voor een aan. ''Hij wist te ontsnappen aan alle Dementors die Azkaban bewaken en hij is op zoek naar jou,Harry!'' Harry kijkt hem vragend aan. ''Naar mij?'' vraagt Harry en hij kijkt naar Hagird. ''Ja ,naar jou Harry,dus we moeten heel voorzichtig zijn''. ''Ik wil jullie vragen of jullie alsjeblieft terug gaan naar het kasteel voor er ongelukken gebeuren!'' Ze staan op en willen net naar buiten gaan als er een gedaante verschijnt in een zwarte mantel met kap. ''Harry Potter,hier heb ik lang op gewacht,ben zo blij je eindelijk te ontmoeten!'' Hij doet zijn mantel af. ''Het is Sirius Zwarts!'' roept er iemand. Iedereen begint door elkaar te rennen. Ze willen zo vlug mogelijk allemaal naar buiten. Opeens is de kroeg leeg en staan er alleen Harry,Ron,Hermelien,Hagrid en Sirius Zwarts. Sirius Zwarts legt een hand op Harry's schouder. ''Ik ben je peetoom Harry,'' zegt hij zacht. Harry kijkt hem diep in zijn ogen. ''Mijn peetoom?'' vraagt hij. En hij kijkt naar Ron. Ron haalt zijn schouders op. ''Ja,Harry, ik was een vriend van je vader en moeder lang geleden''. Er verschijnt een lach op Harry's gezicht. Hij heeft dus toch nog familie! Alleen dat wist hij nooit. ''Peter Pippeling heeft jou ouders vermoord'',dat was ik niet Harry'',zegt hij vriendelijk. Hij keek in Sirius groene ogen,dezelfde kleur ogen als Harry. ''Kom Harry laten we gaan,je mag bij mij komen wonen als je wilt!'' Harry kijkt vragend naar Sirius. ''En de Duffelingen dan?'' zegt hij. ''Ooh maak je maar geen zorgen ,ik schrijf hun wel een brief''. Harry is zo opgelucht. Weg bij de Duffelingen,dat wilde hij niets liever! ''En zou je dat willen,Harry?'' Sirius kijkt hem aan. ''Ik zou niets liever willen,Sirius!'' zegt hij blij. En samen lopen ze terug naar het kasteel.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 15 aug 2011 - 20:48:
Lol


Rebella
Rebella zei op 15 aug 2011 - 20:47:
Lol


realMe
realMe zei op 17 juli 2011 - 11:08:
dat was halverwege nog eens een omslag...
iedereen angs aanjagen, en dan komt hij doodleuk binnen en vraag harry om bij zich te wonen.....