Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Sweet dreams. » Proloog

Sweet dreams.

19 juli 2011 - 19:52

638

0

169



Proloog

[center] Het eerste stukje hopelijk vinden jullie het leuk!! veel leesplezier!![/center]

Pov. Morgan

De zeewind vloog door mijn haren, het getinkel van mijn zwaard klonk mee met het melodie van het woeste zeewater. 'Morgan!' Schreeuwde een ruige schorre stem. Met een ruk draaide het meisje zich om. 'Wat ouwe?' Vroeg ze woest en ze zag de man op haar af komen. 'Morgan, Morgan.' De man lachte schudden zijn hoofd en herhaalde mijn naam een paar keer. 'Waar ben je geweest?' Vroeg de man, een speels glimlachje vormde mijn lippen. 'Dat wil je wel weten hé' Lachte ik en haalde wat uit mijn zakken. Het glimmende spul lag in mijn handen en blinkte in de zon. 'Die trouwerij was iets minder leuk af gelopen.' Lachte ik en gooide de goude glimmers op de grond voor zijn voeten.

Het irritante geluid van mijn wekker maakte mij wakker. Ik sloeg zo hard als ik kon tegen de wekker en liet hem stoppen. Ik opende mijn ogen en keek naar de poster van Jonny Depp als Jack Sparrow. Man wat was hij sexy lachte ik in mijn gedachtes. Ik sloot mijn ogen meteen en draaide me om, ik wilde dat ik gewoon weer verder kon dromen. Als ik sliep was ik teminste wel gewild. Niet veel later hoorde ik dezelfde irritante toon van mijn wekker. Opnieuw sloeg ik tegen de wekker en liet het geluid stoppen. Opnieuw opende ik mijn ogen en keek nu naar de poster van Orlando Bloom als Will Turner. God hij was ook zo lekker. Met een glimlach op mijn mond ging ik zitten. Mijn deur vloog open en mijn moeder stampte mijn kamer binnen. 'Opstaan!' Schreeuwde ze door mijn kamer, nou ja kamer? Het was een klein hokje van twee bij twee meter. De muren waren grijs, het behang van mijn muur waren mijn posters van verschillende piraten. Ik was gek van piraten, ik wilde zoals hun zijn, maar ja die tijd is voorbij. Er stond in mijn kamer een oud houte bed dat kraakte als je, je omdraaide. Ik wrijfde de slaap uit mijn ogen en keek naar mijn moeder die ongeduldig bij mijn deur stond. 'Schiet op! Je houdt iedereen op!' Gilde de vrouw boos in de deuropening. Vlug stond ik op uit mijn oude bed en strompelde naar de badkamer. Ik kleedde me uit en vlug zetten ik de douche aan en stapte er onder. Het warme water omhelsde mij en maakte mij langzaam wakker. 'Op schieten!' Schreeuwde een schelle stem, een hard gebonkt op de deur liet mij opschieten. Snel droogde ik mezelf af en vluchtte snel de badkamer uit. Snel weer veilig in mijn eigen kleine kamertje. Ik kleedde me vlug aan en pakte mijn schooltas, ik sloeg hem om mijn schouder en rende naar beneden. Ik pakte uit de broodla een droge boterham en liep de deur uit. Buiten haalde ik de oordopjes van mijn Ipod uit mijn zak en zette hem aan. Ik was een raar meisje volgens de meeste. Ik luisterde geen populaire muziek, ik kleedde me niet volgens de laatste trends, nee ik was mezelf. Ik kreeg ten eerste de duren kleding niet en ten tweede vond ik het ook niet mooi. Ik liep langs de straat, het was waarschijnlijk nog lang geen tijd voor school. Ik stopte bij de bushalte. Ik ging zitten op het kleine bankje in het bushokje en wachtte op de bus. De donkere lucht boven mij konden elk moment los barsten in een harde regenbui. Ik trok de capaounce van mijn vest over mijn hoofd en wachtte. De bus kwam aanrijden toen het begon te regenen, ik stapte zo snel mogelijk in de bus om niet nat te worden. Ik liet de man mijn strippenkaart zien en ging zitten achterin de bus. De meeste leerlingen van mijn school gingen met deze bus naar school, ik wilde liever geen aandacht trekken dus ging ik maar achterin zitten.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.