Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Met Masker...Harry vs Draco » Met Masker (HP vs DM) XV

Met Masker...Harry vs Draco

24 juli 2011 - 22:42

362

0

200



Met Masker (HP vs DM) XV

Met een ruk schoot ik wakker.
Hijgend en nat van het zweet stond ik op. Ik was totaal uit evenwicht en viel plat op de grond. ''Nggh...'' de kreun verliet ongewild m'n mond. Heb ik alles gedroomd?, dacht ik. ''Scarlet?'' hoorde ik een zacht stem zeggen. Hermelien.
Ik had de kracht niet om mezelf overreind te trekken. ''Hermy, kun je uuh..me even helpen?'' piepte ik. Ik was een beetje van de kaart. Ik hoorde Hermelien de lakens van zich afgooien en snelle voetstappen kwamen op me af.
''Hoe heb je dit nou weer voor elkaar gekregen!'' schaterde ze. Stond ze me nou uit te lachen? ''Wa...?'' stootte ik uit. Op dat moment voelde ik de lakens om m'n voeten. M'n voeten en de lakens zaten helemaal in de knoop. Hermelien grinnikte en begon ze uit elkaar te halen. Althans...dat probeerde ze. ''Wat is er gebeurd dat je zo haastig uit bed moest...vallen?'' giechelde ze. ''DIT is NIET grappig!''
''Sssht, je maakt de anderen nog wakker.''

Een paar uur later zaten we aan het ontbijt. Ginny leerde me een spreuk die ik maar niet goed kon uitspreken. ''Nee nee, het is Nonpluvius, PLUVIUS!''
zei Ginny nog een keer duidelijk. Ik probeerde het nog een keer, met een hoofd zo rood als een biet. ''Oke, Non- plulias!''
Ginny zuchtte. Harry kwam tegenover me zitten. ''Ze is hopeloos!'' zei Ron tegen hem.
''Hey!'' riep ik uit.
Ik gebruikte de stemvervormen niet meer. Het irriteerde me.
''Oke, we proberen het nog een keer.'' zei Ginny geduldig maar ook zij had een rood hoofd. ''Luister goed naar wat ik zeg: Non-plu-vi-us!''
Ik knikte heftig en sprak de spreuk iets te snel uit waardoor de rest niet goed kon horen of ik het goed zei. Ik oefende op een oude jas van Ginny die ze had meegenomen. ''Nonplovius!'' zei ik en zwaaide met m'n toverstok en tikte de jas aan. De anderen keken gespannen toe hoe Ginny een kan water leegschonk over de jas...Maar een donkere grote vlek verspreidde zich..
Hermelien hield de jas omhoog en de jas droop op haar schoot. ''Hopeloos.'' zei ze, een van de weinige keren dat ze het eens was met Ron.
Ik liet m'n hoofd op de tafel vallen. BOINK!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.