Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Met Masker...Harry vs Draco » Met Masker (HP vs DM) XVI

Met Masker...Harry vs Draco

25 juli 2011 - 17:44

589

0

210



Met Masker (HP vs DM) XVI

Ergens in dit deel zie je een stukje tekst van een liedje, maar die heb ik een beetje veranderd.

Na de eerste lessen; Gedaanteverwisseling, waarzeggerij en fabeldieren, gingen we naar Hagrid. Harry klopte op de deur. We hoorden wat gestommel en na een tijdje ging de deur open. ''Oh, hoi jongens, Naomi..ehh Scarlet sorry..'' stotterde hij. Dus ik heb ze m'n verhaal toch verteld, dacht ik opgelucht. ''Mogen we binnen komen?'' vroeg Ron, toen Hagrid een tijdje stilletjes in de deuropening had gestaan. ''Oh, ja tuurlijk, ga zitten. Ik moet wel zeggen dat ik zo weg mot, Professor Perkamentus heeft me een brief gestuurd waarin staat dat hij dringend met me mot spreken...''
''Waarover dan?'' vroeg Harry, terwijl hij mij bij het open raam liet zitten (waar ik erg blij mee was). ''Dat kan ik jullie helaas niet vertellen, jongens, topsecret stond er in de brief.'' Hagrid zette allemaal kopjes voor onze neus en schonk er warm water in. Harry zette het kopje voor mijn neus snel aan de kant en lachte naar me. ''Ehh Hagrid? Gaat het goed met je?'' vroeg Hermelien bezorgd toen Hagrid haar kopje helemaal liet overlopen. De hele tafel werd nat...

''Het is vast ernstig, wat Perkamentus met Hagrid moet bespreken..'' fluisterde Ron tegen Hermelien, toen we terugliepen. Ik begon me nogal ongemakkelijk te voelen. Mijn droom zou toch niet uitkomen?

Die middag hadden we nog een les Verweer tegen Zwarte kunsten. Ik zat met Hermelien op de tweede rij achter Ron en Harry. Vanuit m'n ooghoeken zag ik Draco Harry een brief toesturen. ''Hoe deed ie dat nou?'' vroeg ik verbaasd aan Hermelien. Maar op dat moment kwam Professor Snape binnen gestormd. ''Sla allemaal je boek open op bladzijde 666...''
666? Typisch, dacht ik. ''Ik laat het je straks wel zien...'' fluisterde Hermelien nog. ''Mevrouw Griffel? Hebben u en uw...gemaskerde clown ons iets te vertellen?'' de stem van Snape (waar ik persoonlijk kippevel van krijg) galmde door het lokaal, ookal sprak hij niet luid. De Zwadderaars begonnen te lachen, Draco natuurlijk het hardst. ''Stilte!'' riep Snape. ''Waarom moet u uw leerlingen altijd zo vernederen? U weet niet eens waarom ze een masker draagt!'' zei Harry kwaad. ''20 punten aftrek voor Griffoendor.''
zei Snape. Ik zag een gemene glans in z'n ogen. Hij geniet er gewoon van, dacht ik. ''Goed gedaan, Potter, Griffel..'' zei Draco toen keek hij mij aan. ''Rochester.'' ...

It's true...
We're all a little insane
But it's so clear that I'm still chained
Fear is only in our minds
taking over all the time...
Sweet Sacrifice by Evanescence


Ik vloog als een speer op Malfoy af en greep hem bij de keel.
Op dat moment ging alles ineens op in een mist. Althans, dat is hoe ik alles zag. De deuren en ramen in het lokaal vlogen open. Draco keek me met bange, grote ogen aan. Het leek alsof hij bijna moest huilen. ''Doe me niks, asjeblieft, doe me niks!'' piepte hij. Mijn grip op zijn keel werd nog steviger en hij hapte naar adem. Wat ben ik aan het doen?, schoot er door mijn hoofd.
''Doe het, Naomi, dood hem! Dan hoor je weer bij ons! Dan kan moeder weer trots op je zijn!'' hoorde ik m'n zus links van me. Ze stond in de deur opening. Ik keek op en zag moeders handlangers gespannen toekijken vanuit de raamkozijnen. ''Wat heeft dit te betekenen, Sierra!'' Perkamentus stond plots achter haar met zijn toverstok in haar rug. Haar katachtige ogen keken schichtig van links naar rechts.
''Scarlet, laat hem asjeblieft los..'' Harry's stem.
2 paar handen bevrijde Draco van mijn grip en de andere trok me zachtjes naar achteren en liet het masker van m'n gezicht glijden.
''Dank je...''


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.