Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » One Shots » 021. Summer Dream.

One Shots

26 juli 2011 - 17:59

242

2

199



021. Summer Dream.

‘Wat heb je daar?’
Ik hoefde niet op te kijken om te weten wie het was. Deze jongen had mijn hoofd keer op keer op hol gebracht, en zijn stem deed daar vrolijk aan mee.
‘Een ketting,’ mompelde ik en stond op. Ik keek hem niet aan.
‘Ja, dat zie ik. Maar waarom hangt er zo’n dingetje van een blikje aan?’
‘Van mijn zomervriendje.’
Weer hoefde ik hem niet aan te kijken om te weten wat er nu op zijn gezicht afspeelde. Verbazing hoogstwaarschijnlijk, en een bui tot plagerij.
‘Je zomervriendje,’ herhaalde hij langzaam. ‘Zo, en hoe heette hij?’
Nu keek ik hem wel aan. Even hapte ik in gedachten naar adem toen ik in zijn groenbruine ogen keek en toen realiseerde ik me dat het me niks meer deed.
‘Hij heette Farid en is 16. Hij is Frans en gaf me dit als herinneringscadeautje aan deze zomer,’ vertelde ik met een dromerige glimlach. Gelijk zweefde ik weg. Vele kilometers van de plaats waar ik me nu bevond, terug naar de heerlijke zomergevoelens.
‘Ja hoor, zestien.’ Zijn lachende stem klonk.
Met een ruk ritste ik mijn tas dicht en hees hem over mijn schouder.
‘Ja,’ grijnsde ik en liep het lokaal uit.


‘Kom je?’ Mijn moeders stem doet me opschrikken uit mijn dagdroom.
Het treklipje van mijn blikje cola draait rond en rond in mijn vingers en het metaal glinstert in de warme zon.
Met een zucht gooi ik het dingetje weg en sta op. ‘Ja, ik kom.’
Waarom zijn dagdromen altijd beter dan de waarheid?


Reacties:


JeRiNo
JeRiNo zei op 5 aug 2011 - 15:50:
Just back, mega blij dat ik van het uuitpakken af was, helemaal hyper en nu zit ik hier weer lekker stil te wezen.
Zooo mooiiii
Me missed you

xxxxx


Hermelien
Hermelien zei op 27 juli 2011 - 16:48:
Wauw o_o
Ik ben net terug en las je stukje.
Wat prachtig lieverd.
*knuffel plat*
Ik heb je zo gemist
x