Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Fiona 's choice » not fair

Fiona 's choice

6 aug 2011 - 16:08

779

1

273



not fair

' Waar dan? ' Vroeg ze opgewonden.
' In het cultureel centrum? '
' Waar anders? ' Lachte Terence.
' Wel, nu je over begint. ' Begon Brain met een schuldbewuste stem. ' De locatie is op het laatste moment veranderd. We wouden iets echt speciaal. Daarom hebben we besloten het in het bos te houden. We hebben een goede plek gevonden die we al voledig versierd hebben. '
Fiona werd steeds enthousiaster bij het idee.
Terence zijn glimlach verdween echter als sneeuw voor de zon.
' Dit was niet de afspraak, Brian. '
' Weet ik, het idee kwam pas het laatste moment en we konden het gewoon niet meer met jou overleggen. Maar het weer zit goed, dus alles zal gesmeerd lopen. '
'Komt niets van in. Niemand gaat vanacht naar dat bos. '
Er viel een gespannen stilte in de kamer.
' Terence, dit is een grap toch? ' Vroeg Brian uiteindelijk.
' Ik ben bloedernstig Brian. Dit is het meest belachelijke wat ik ooit gehoord heb en er komt dan ook niets van in huis. '
' Dit kan je niet meenen. We kunnen het nu toch niet meer aflassen. Alle voorbereidingen zijn al getroffen! '
' Terry, alsjeblieft. Wat is het probleem? ' Smeekte Fiona.
Ze zag in zijn ogen dat hij het haar wel wou vertellen maar iets hield hem tegen.
' Dit feestje gaat gewoon niet door. Is dat begrepen? En als je me nu wilt verontschulldigen, ik ga naar mijn werk. '
Hij trok zijn jas aan en liep naar buiten en liet het groepje verslagen achter.
' Dit kan hij toch niet menen? ' Vroeg Brian uiteindelijk.
' Het is niet eerlijk! ' Riep Fiona gefrustreerd.
Wat bezielde hem nu om haar verjaardag zo te verzieken?
Het was zo oneerlijk!
' Wat gaan we dan nu doen? ' Vroeg een van de genodigden.
'Wat denk je, het gaat gewoon door. ' Riep Brian vastberaden.
Fiona twijfelde toch even.
' Je hebt Terence gehoord. '
' Laat je dan zomaar toe dat hij jouw dag verziekt? '
' Nee, maar...Ik heb nog nooit eerder tegen hem gelogen. '
' Er is voor alles een eerste keer. Kop op Fi, hij kampeert op dit moment op het kantoor. Hij komt er waarschijnlijk nooit achter. '
Fiona voelde de afwachtende blikken van haar vrienden in haar nek branden.
Ze wou zo graag op Brian 's voorstel in gaan maar ze had nog nooit eerder tegen haar broer ergens over gelogen en ze kende hem goed genoeg om te weten dat hij dit niet deed om haar te kwetesen.
Hij had het verboden omdat hij dacht dat dit het beste voor haar was, iets wat hij haar hele leven al deed.
' Fi? '
' Ik kleed me boven even om, dan kom ik mee. ' Zei ze uiteindelijk.
Een beslissing die met gejuig werd ontvangen.
' Ik wist wel dat je verstandig was. Geloof me, liefje. Hier krijg je geen spijt van. '
Hij drukte nog eens een zoen op haar lippen.
Ze genoot van zijn aanraking.
Waarom ook zorgen maken? Als hij Terence echt wou dat ze hier bleef had hij haar maar meer uitleg moeten geven.
Deze redenering leek haar wel steek te houden.
Maar waarom bleef dat kleine stemmetje in haar hoofd haar van het tegendeel te overtuigen?

Terence P.O.V:

Hij kon een gaap maar moeilijk onderdrukken en nam nog een slok van zijn mok koffie.
' Dat jouw bloed nog niet verdund is door dat spul. ' Lachte Sean.
' Jij hebt makkelijk praten. ' Gaapte Terence.
' Jij leeft zowaar als een vampier. Waneer heb jij voor het laatst nog eens deftig je bed gezien? '
Zijn collega staarde naar de lucht, alsof hij er over aan het nadenken was.
' Dacht ik wel. ' Lachte hij.
Een tijd lang zeiden ze niet tegen elkaar tot Sean plots zei dat hij er maar eens over moest beginnen.
' Over wat? ' Antwoorde Terence verbaast.
' Dat hene wat je bezig houd. Je hebt de hele avond nog geen woord gezecht en normaal gezien wordt ik soms gek van jouw getater. '
Sean lachte toen hij de blos bij zijn jonge collega opmerkte.
' Je kan zeggen dat ik mijn zus haar verjaardag naar de maan geholpe heb. ' Antwoorde hij uiteindelijk.
Hij vertelde kort wat er gebeurt was en bleek opgelucht dat Sean zijn actie volledig goedkeurde.
' Ze zal het nu niet begrijpen maar als ze er achter komt dat het voor haar eigen veiligheid was ben ik er eker van dat ze het zal begrijpen. '
' Ik hoop het. '
Op dat moment hoorden ze de radio kraaken en kwam er een bericht binnen. '
' Aan alle unit 's ! Target gesingaleerd bij de hoofdbrug, ik herhaal. Taret gesingaleerd bij hoofdbrug! '
' Tijd voor actie! ' Riep Sean opgewonden terwijl hij de sirene van de wagen aanzette.


Reacties:


moorte
moorte zei op 5 dec 2011 - 16:24:
ooooooohe
spannend!!!