Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Koken met Rolfje » Romige Tomatensoep

Koken met Rolfje

3 aug 2011 - 23:30

295

1

205



Romige Tomatensoep

een simpele en snelle tomaten soep die vol van smaak is.

wat hebben we nodig
-4 groten uien
-2 teentje's knoflook
-2 blikken tomatenpuree
-2 blikken gepelde tomaten
-5 Runderbouillon blokjes
-Room (Hoeft niet perse als je hem 100% gezond wilt houden)
-5 liter pan
-staafmixer
-boter

stap 1
Snij de uien en knoflook fijn.
doe boter in de pan als deze gesmolten is gooi je de uien en de knoflook erbij.
deze gaan we fruiten (Laten bakken totdat ze gaan glimmen)

stap 2
Als de uien gefruit zijn voegen we de tomatenpuree toe. Goed blijven roeren anders bakt de tomatenpuree aan en dat geeft een verbranden smaak af aan de soep. tijdens het roeren voeg je langzaam water toe ongeveer 2 liter.
Deze 2 liter verdeel in je in stukken dit wil zeggen: je voegt een beetje toe wacht totdat het kookt en voegt het volgende stukje toe. Dit doen we zo omdat dan de structuur van de soep niet verloren gaat.

stap 3
doe de gepelde tomaten in een slakom en prak ze even met vork (fijn stampen) zodat ze later niet uit de pan vliegen bij het staafmixen. wanneer ze geprakt zijn voeg ze toe aan de pan en gooi tegelijkertijd de 5 bouillonblokjes toe.

stap 4
laat de soep nog even 5 minuten koken voor het staaf-mixen. Haal de pan van het vuur en zet de staaf-mixer op de meest langzame stand erin. draaien rondjes met de staafmixer en verhoog om de 30 seconde de stand van de staaf mixer tot op zijn hoogst.

stap 5
zet de pan terug op het vuur en proef de soep. als alles goed is gelukt zou het prima op smaak moeten zijn anders kun je hem nog wat afwerken met peper en zout.

Serveer tips
- je kunt bij het serveren de soep afwerken met een toefje slagroom
- of lekkere verse versnipperde bos/lente-uitjes en bieslook

Eet Smakelijk!


Reacties:


Hermelien
Hermelien zei op 4 aug 2011 - 8:43:
Aha me like (;
Allesins beter dan dat je mij alleen in een keuken zet.
Ondanks de twee jaar onhandige kookkles waarbij je niets leerde
Maar I like
xx