Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Het begin van het einde » Hoofdstuk 1

Het begin van het einde

17 aug 2011 - 9:22

268

2

168



Hoofdstuk 1

Zachtjes draait ze zich om, ze wilde Lucianne en Katherina niet wakker maken, en kijkt ze op haar wekker. Het is pas half zeven! denkt Alexandra. Langzaam kijkt ze rond in de slaapkamer. De kamer is helemaal ingericht in de kleuren van Zwadderich en er hangen overal vaandels, vlaggetjes en sjaaltjes. Terwijl ze nog eens naar de wekker kijkt, trekt de één foto haar aandacht. Een foto van het eerste jaar. Lachend denkt ze aan die tijd er komt gelijkt een herinnering naar boven.



Onzeker en nieuwschierig kijkt ze de Grote Zaal in. Aan de vier lange tafels zaten allemaal oudere leerlingen, die de nieuwe eerstejaars nieuwschierig bekijken. Langzaam loopt ze met de andere mee naar het podium waar de leraren achter een tafel zitten. Als ze beter kijkt ziet ze dat er een krukje met daarop een hoed staat. Één voor één worden de nieuwe leerlingen naar voren geroepen, wordt de hoed op hun hoofd gezet en worden ze ingedeeld. En dan is zij aan de beurt. " Alexandra van Detta" roept proffessor Anderling. Opeens wordt het onrustig in de zaal, iedereen begint te fluisteren. Gelijk voelt Alexandra dat ze knalrood wordt. Natuurlijk. Denkt ze. Iedereen kent mijn moeder en weet wat voor verschrikkelijke dingen ze heeft gedaan. "Komt u nog?!" zegt proffessor Anderling geirriteerd. Snel loopt ze naar de kruk en gaat zitten. De hoed heeft haar hoofd nog niet geraakt als hij hard " ZWADDERICH" door de zaal roept. De tafel van Zwadderich begint gelijk enthousiaste klappen en ze gaat snel aan de tafel zitten. Ze kijkt snel naar de lerarentafel, waar ze haar vader trots ziet lachen.


Reacties:


Kahlan
Kahlan zei op 17 aug 2011 - 14:14:
Nice, dit is echt goed!!!
snel verder hier mee


Rebella
Rebella zei op 15 aug 2011 - 19:47:
Woohoow! dit is cool! Ga gauw verder! ben benieuwd hoe verder gaat lopen!