Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » You are my only hope || Emmett Cullen ||Afgelopen » 030 || Hope Luna

You are my only hope || Emmett Cullen ||Afgelopen

12 aug 2011 - 10:56

446

0

202



030 || Hope Luna

Ik liep tot bij mijn vader. Ja, rolstoel Bennett.We hadden een originele manier gevonden. Ik duwde hem tot daar. Hij deed teken dat ik even moest zakken tot op ooghoogte toen we bij het altaar aankwamen.
" Je bent zeker van je keuze?" vroeg hij.
" Ja, daar ben ik zeer zeker van," zei ik.
" Dan, komt jullie huwelijk zeker nooit in de problemen," zei hij en ging naar zijn plek. Ik liep naar voor tot bij Emmett. Hij stond daar in een prachtig pak. We moesten gaan zitten en de ceremonie begon.
" We zijn hier vandaag bijeen om Hopes en Emmetts liefde te bezegelen met het huwelijk," begon hij. We spoelen nu even een stukje voort.
" Verklaard gij, Hope Luna, dat gij genomen hebt en neemt tot uw man, Emmett, en belooft gij dat gij hem nimmer zult verlaten, in goede noch kwade tijden, in ziekte en gezondheid, tot de dood u scheid ?"
" Ja, dat beloof ik " zei ik
" Verklaard gij, Emmett, dat gij genomen hebt en neemt tot uw vrouw , Hope, en belooft gij dat gij haar nimmer zult verlaten, in goede noch kwade tijden, in ziekte en gezondheid, tot de dood u scheid ?"
" Dat beloof ik," zei Emmett die liefdevol naar mij keek.
" Is er iemand die bezwaar heeft tegen deze trouw? Sta dan nu op en spreek. Of blijf zitten en zwijg voor eeuwig," Niemand ging staan.
" Dan kunnen nu de ringen gebracht worden. Emma kwam naar ons toe lopen met een hartenkussentje waar de 2 ringen op blonken. Emmett nam de dunste ring met het diamantje op.
" Met deze ring bezegel ik onze verbintenis, en met al mijn liefde zal ik je koesteren. Zonder jou kan ik niet meer leven," zei hij en schoof de ring om mijn vinger. Nu was het mijn beurt. Ik nam de overgebleven ring op.
" Deze ring staat symbool voor mijn liefde voor jou. Als een vlam die nooit uitgaat, zo zal onze liefde zijn. Tot de dood ons scheid zal ik je liefhebben," zei ik en schoof de ring om Emmetts vinger.
" Hope en Emmett,
Nu zullen jullie geen regen meer voelen, want elk van jullie is als beschutting voor de andere.
Nu zullen jullie geen kou mee voelen, want elk van jullie wamt de andere.
Nu is er geen eenzaamheid meer, nu zijn jullie 2 mensen,
maar er licht maar een leven voor jullie.
Ga nu naar huis en begin jullie leven in verbondenheid.
Mogen jullie dagen goed en lang zijn, zowel op de aarde als in de hemel.
Uit de naam van God en zijn Gemeente verklaar in jullie nu man en vrouw.
Je mag de bruid kussen," zei de pastoor. Niet lang daarna voelde ik Emmetts lippen op de mijne.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.