Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! #Intro » De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! |#3 Dokter Kirchhoffs |

De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! #Intro

13 feb 2009 - 19:35

687

0

280



De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! |#3 Dokter Kirchhoffs |

Hier ontmoet je de rest van Mathijs z'n familie en dokter Kirchhoffs! xx DracoLover

"Driek!" roept de vader. Hij kijkt je aan en glimlacht. "Hij komt er zo aan. Terwijl we wachten, wil je wat over jezelf vertellen?" "Uhm..ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Ik denk dat jullie me dan voor gek zullen verklaren.." "Ach lieverd, waarom zouden we dat nou doen?" Zegt de moeder geruststellend met een lieve glimlach en een zorgzame blik in haar ogen. "Nou, ik moet denk ik eerst met Driek praten." "Zo, wat is er aan de hand?" Vraagt een oude man met een muts op. "Driek?" Vraag je onzeker. "Zo, en wie is deze mooie dame? Mathijs heeft een goede aan de haak geslagen." Zegt hij terwijl hij naar de ouders knipoogt. "Ahem, ik ben nog steeds hier hoor. En ik heb absoluut niks met Mathijs. Ik ken hem helemaal niet goed." "Ja, maar zoiets kan groeien. Als je maar lang genoeg bij hem in de buurt blijft.." "Dat is het hem juist! Ik hoor hier niet! Ik wil naar huis!" "Maar kind, je kunt helemaal niet ver van huis zijn. Je hebt het accent van de mensen hier." "Ik woon in deze streken ja. Maar het probleem is dat ik niet in deze eeuw geboren ben!" "Jij hebt een iets te grote fantasie." "Alsjeblieft, Mathijs heeft gezegd dat U me zou kunnen helpen!" "Nou, goed dan. Kom maar mee naar buiten. Daar kunnen we rustig praten. Ik wil Mathijs er ook bij hebben." "Waarom?" Vraagt Mathijs die net binnen komt. "Jij kent haar langer dan de rest van ons...En misschien voel jij je gemakkelijker bij hem in de buurt." Zegt hij terwijl hij naar je knipoogt. Je voelt jezelf rood worden. Nog nooit heeft een volwassen iemand op deze manier tegen jou gedaan. Jullie lopen naar een stuk afgelegen weiland en gaan zitten. "Nou kind. Vertel het eens." "Nou, ik hoor hier niet. Dit is iets als de 18e eeuw ofzo. Ik ben in de 20e eeuw geboren. En ik leef in de 21e eeuw." "Dat is onmogelijk!" "Driek, ik denk dat het waar is. Ze weet dingen die niemand anders weet." "Nou, dan stel ik voor naar dokter Kirchhoffs te gaan." "Oké, wat jullie ook zeggen! Ik ga niet naar een psychiater! Ik ben niet gek!" "We gaan naar de dokter omdat hij geleerd heeft. Hij weet meer dan wij boeren. Als je meer dan hem weet geloof ik je." "Dat is dan geregeld." Zeg je. "Gaan we met de bus?" Vraag je uit gewoonte. "Oh, oeps. Jullie hebben nog geen bus. Sorry." "We gaan lopend." Zegt Driek. "Maar ik heb een fiets!" "Maar wij niet! Dus we gaan lopend. Vort." "Wat een stresskont." Mompel je. En je loopt onwillig verder. Lopen, wat denken ze wel niet. Wat een sukkels. Jullie zitten zo'n twee kilometer van de stad, dat ga je toch niet lopen! Stelletje oelewappers. "Gaat het wel?" Vraagt Mathijs ineens heel lief na wat gefluister met Driek. "Jij hebt zeker met Driek gepraat." Zeg je chagarijnig. "Hij zegt dat ik met meisjes moet gaan beginnen. Hij denkt dat jij perfect zou zijn als mijn vrouw..je bent mooi en slim en grappig. En je kunt waarschijnlijk ook hard werken." "Oké, EEN: Ik word never nooit niet jou vrouw! TWEE: Ik wordt nooit een boerin! DRIE: Ik wil hier gewoon weg! Ik wil naar huis!" "We zijn er bijna!" Zegt Driek en je hoort ineens allemaal lawaai. "We hebben geluk dat de dokter vandaag op ziekenbezoek is. Anders hadden we helemaal naar 's Hertogens-Rade moeten lopen." "Dokter Kirchhoffs!" Roept Mathijs. "Hallo Driek, Mathijs en..het spijt me maar jou ken ik niet." "Linda." Zeg je en je glimlacht. "Joseph Kirchhoffs." Hij stapt van het paard en loopt naar je toe. "Het is fijn U te ontmoeten." En je schud zijn hand. "Dokter, er is een reden waarom we Linda mee hebben genomen. Ze beweert namelijk dat ze...nou...um, dat ze uit de 21e eeuw komt. Aangezien U geleerd hebt dacht ik, dat als ze slimmer is dan U..dat ze dan wel eens de waarheid zou kunnen spreken." "Natuurlijk spreek ik de waarheid. Denk je nou werkelijk dat ik dat allemaal zou kunnen verzinnen?!"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.