Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » I want a normal life(pauze) » ballet

I want a normal life(pauze)

12 aug 2011 - 21:52

285

4

258



ballet

laat reactie's achter xxxx

Eén week later:

Alles is terug normaal, behalve dat ik nu een elf ben. Mijn vader negeerd mij nu gewoon, maar is wel gestopt met drinken. Ik ging naar ballet.

Ik deed aan ballet tot mijn 15de, maar toen mijn moeder overleed was ik ermee gestopt. Toen ik er was, zag ik een bord hangen. BALLETSCHOOL DE PIRROUTTE, las ik. Ik wandelde naar binnen en aan de balie zat een vrouw.
'Goedenavond u bent vast de nieuwe, June Evergreene?' ‘Ja mevrouw’ Antwoordde ik.
'Oké u hebt les van meneer Brooke verdieping drie klas vijf.’ Zei ze met een gedwongen lachje.
'Oké bedankt.' Zei ik vrolijk terug, en ik rende naar boven. Ik liep een enorme balletzaal in, en zo te zien was de leerkracht er nog niet. Ik liep de kleedkamer binnen, en deed mijn tendu en spitzen aan. Ik liep de zaal terug in, zette Claire De Lune op, en begon te dansen. Ik hoorde de deur opengaan, en zag de leerkracht binnen komen. ‘Ik zie dat jullie al repeteren?’ Zei hij.
‘Ja meneer.’ Antwoordde ik beleeft.
Hij maakte een wegwuif gebaar. ‘O, alsjeblieft. Noem me Damon. We beginnen met de opwarming, sta maar klaar!’
Ik ging klaar staan, en zag dat alle leerlingen achter mij plaats namen. Ik keek ze één voor één aan. Alicevia?! Ik geloofde mijn ogen niet. Ze kwam naast me staan, en ik begon te lachen. ‘Doe jij aan ballet?’ Vroeg ik ongelovig.
‘Als 20 jaar.’ Zei ze grinnikend. En de les begon. Alicevia was blijkbaar het oogappeltje van Damon, want zijn ogen lieten haar voor geen seconde met rust. Ik genoot van de les, liep de koude avondlucht in, en wenste Alicevia een fijne avond. Ze gaf me een knuffel, en ook zij ging naar huis


Reacties:


wordslover
wordslover zei op 13 aug 2011 - 12:02:
Ik vind 't weer goed (:

Alleen:
Jij doet dit: ‘Ja mevrouw’ Antwoordde ik
Het officiele is dit: 'Ja mevrouw,' antwoordde ik.
Dat ziet er wat prettiger uit (:

En in dit stukje:
"Ik liep een enorme balletzaal in, en zo te zien was de leerkracht er nog niet. Ik liep de kleedkamer binnen, en deed mijn tendu en spitzen aan. Ik liep de zaal terug in"
staat heel erg vaak het woord 'liep'; dat leest wat minder lekker,
Misschien kan je zoiets doen:
"Ik liep de enorme balletzaal in, en zo te zien was de leerkracht er nog niet. Ik ging de kleedkamer binnen, deed mijn tunue en spitzen aan en liep terug de zaal in."
Het is een suggestie (:

Je doet het verder prima (:
Mag ik weer een melding als je verder bent?
xkus


Kahlan
Kahlan zei op 12 aug 2011 - 23:00:
ow i like this !!!
Snel verder


Hargbloem
Hargbloem zei op 12 aug 2011 - 22:20:
Je hebt het heel mooi geschreven!
alleen hier;
Alles is terug normaal, behalve dat ik nu een elf ben. Mijn vader negeerd mij nu gewoon, maar is wel gestopt met drinken. Ik ging naar ballet.

~Je begon in tegenwoordige tijd, maar de laatste zin is in verleden tijd.

--------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind dat je al erg goed schrijft en al heel veel vooruit bent gegaan, maar het verhaal spreekt me toch niet zo aan, sorry.
Het is echt een leuk verhaal, maar niet echt iets voor mij.

x


lovevampire
lovevampire zei op 12 aug 2011 - 22:13:
suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper cooool