Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » My Chemical Romance » When Frank Was Fifteen » Chapter Ten

When Frank Was Fifteen

15 aug 2011 - 20:48

424

1

284



Chapter Ten

'Mom. She couldn't contact me.'
'How could she now, then? You're in 1996 and she's in 2011.'
'Maybe it's some kind of quantum error thingy.'
'Or maybe it depends on the time. It's-' hij keek op zijn horloge. 'Half past four. Did you arrive here at that time?'
'I think so...'
'That could be it.'
'Yeah, it could be.'
Hij knikte en we liepen verder. De akelige stilte kwam terug. Geen idee of Frank het überhaupt doorhad, laat staan of hij het ook zo idioot vond. Maar misschien wel, want hij stampte wat harder met zijn gympen dan normaal.
We waren aangekomen bij de donkerrode voordeur en liepen naar binnen. Toen ik op de bank zat besloot ik gelijk te beginnen aan de grote stapel werk die op me lag te wachten. Frank hielp niet echt mee wat concentratie betreft: hij ging een of andere aflevering van Star Wars kijken die voor hem nieuw was. Ik had hem zeker al twintig keer gezien. Soms zei ik citaten mee met de karakters, alleen maar om hem te pesten.
Oké, wiskunde was af. Ik moest nog bio, ak, muziek en vormgeving. Gelukkig had ik niet bepaald een hekel aan de laatste twee.
Toen de saaie vakken af waren en er alweer een oude uitzending van het nieuws voorbij was, vroeg ik Frank om muziek samen te doen. De opdracht was om met z'n tweeën een liedje te schrijven. Ik begon al te lachen bij het idee dat hij misschien wel zinnen uit toekomstige Pencey Prep (de band waar hij in zat vóór MCR) liedjes zou kunnen gaan bedenken.
Hij vond het best om het samen te doen.
'How the fuck are we going to do this?' vroeg ik.
'Just write something down?' zei hij.
'Fine.'
Ik begon wat te bedenken dat helemaal nergens op sloeg omdat ik wist dat Frank het leuk zou vinden als zijn zinnen gebruikt zouden worden. Ik had een hele slechte opbouw (refrein 2x, couplet, brug, couplet, refrein 2x) en de meest idiote tekst ooit. Op een gegeven moment was Frank ook klaar.
'Let me guess,' zei ik.
'What?' vroeg hij.
'I can't close my eyes. I can't shut my eyes to you. I can't close my eyes. I won't shed a tear for you. Or something like that?'
'No? Why?'
'That's a song written by you.'
'Cool! No, I've got something else.'
Ik pakte zijn papiertje aan en keek er naar.

I think of running away
I can't keep running away
Can't keep feeling the same
I can't keep taking the blame
I wanna run with you
I don't care what we do,
Gotta get out of this place,
Because it feels like yesterday.


'Oh my lord, yeah! You're gonna use that!'


Reacties:


dobbyenwinky
dobbyenwinky zei op 16 aug 2011 - 11:39:
Yes, I still like it, ofcourse! Ö Duhhh! XD
Ik vind het echt knap dat je dat Engels zo goed kunt, het lijkt heel makkelijk maaar dat is het zeker niet
Oké, weer snel een nieuwe graag