Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen ιn schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Vechten Voor Je Verleden » [2]

Vechten Voor Je Verleden

18 aug 2011 - 23:35

981

0

206



[2]

Het is woensdag de dag voor het internaat. Dacht Ewoud starend naar het plafond. ,,Ik ga dit kamertje wel missen .’’ zei hij. Hij sprong uit z’n bed naar de badkamer. Hij deed de douche aan en sprong er onder. Hij lied stralen water op z’n gezicht plenzen. ,,Vandaag moet ik mijn omatje verlaten.’’ Hij waste zijn lijf en zijn haar, toen hij helemaal schoon was zette hij de douche uit en droogde zich af. Hij bekeek zijn gezicht in de spiegel. Twee groene ogen keken hm aan. Hij pakte nog een handdoek en droogde zijn haar, dat hing nu als slierten voor z’n ogen. Hij liep naar de stoel waar zijn kleren klaar lagen en trok ze aan. een sweater van koekiemonster en een lange spijkerbroek. Hij kamde zijn haar. ,,Ewoud het eten staat klaar’’ riep zijn oma van uit de keuken. ,,oké oma ik kom’’ Hij de keuken nam plaats aan de eet tafel. Hij pakte een boterham en deed d’r een plakje kaas op en at hm op. Dat ontbijt was het stilste ontbijt ooit dacht Ewoud. ,,Wat is er oma?’’ ,,het is niks het is zo dat jij nu weg gaat dat ik alleen ben.’’ Het was ook niet mijn keus om weg te gaan Dacht Ewoud. ,,Het is nu acht uur om tien uur word je er verwacht.’’ Zei zijn oma er even later achteraan. Ewoud knikte en at rustig door. Toen hij klaar was zette hij zijn bord op het aanrecht en dronk zijn thee op en zette de beker op het bord. ,,Oma?’’ Vroeg Ewoud ,,Ja Ewoud wat is er.’’ ,,Zwaait u me straks nog even uit?’’ ,,zeker weten’’ zei zijn oma lachend. ,,Ga maar veder met je klaar maken ik ruim wel af.’’ ,,weet u het zeker oma?’’ Vroeg hij nog voor de zekerheid want oma is geen twintig meer. ,,ja ik weet het zeker’’ ,,ok钒 Hij keerde om en liep de gang in naar de bad kamer om zijn haar opnieuw te kammen. Nu het droog is kan het ook makkelijk gekamd worden. Dacht hij en kamde veder zijn haar tot dat het goed zat. ijdel ben ik niet maar mijn haar moet wel goed zitten dacht Ewoud. Hij pakte een grijze muts en deed die op zn hoofd ,,ff wat plukjes er onder uit laten komen.’’ Hij trok wat lokjes onder de muts vandaan, nu had hij voor zijn ene oog haar en de andere hing een paar lokjes voor. ,,Ze moeten me toch niet zien.’’ Hij draaide zich om deed het licht uit en verliet de bad kamer. Hij pakte zijn tas met zijn kleren en zijn spullen en zijn gitaar. De spullen zette hij al vast bij de deur. Negen uur over een uur verlaat hij zijn huis en ruilt hij het om voor een saai oudbollig internaat, maar daar kon hij weinig aan veranderen. Zijn oma zat alweer in het boek te lezen waar ze gister ook mee bezig was. Hij haalde zijn gitaar uit de koffer en speelde nog een beetje gitaar voor zijn oma. En toen was het zo ver tien uur. Zijn oma had een taxi voor hem geregeld. Ewoud pakte zijn spullen op en de taxi chauffeur deed de achterbak open zo dat hij de spullen daar in kon zetten. Hij knikte naar de chauffeur dat de achterbak dicht kon. Ewoud liep terug naar zijn oma en gaf haar een knuffel. ,,tot snel oma’’ zei hij en hij stapte achter in in de taxi. De chauffeur deed de deur dicht. En ze reden weg de straat uit. Zijn oma keer de om en deed de deur achter haar dicht. Daar zat hij dan in de taxi op weg naar het internaat. Op weg naar een ander huis. Het was dicht bij dus ze waren er zo. Het is ongeveer een half uur met de fiets en een kwartiertje met een auto of in dit geval met een taxi. Toen ze er aan kwamen maakte de chauffeur de deur voor Ewoud open en Hij pakte Ewoud zijn tas en zijn gitaar en gaf ze aan Ewoud. ,,Asjeblieft jongen veel geluk daar’’ zei de chauffeur. ,,Dank u wel’’ Ewoud gaf hem zijn geld en de auto reed weg. Daar stond hij dan met zijn bagage voor een internaat. Nu moest hij het veder alleen doen iedereen was bij hm weg. Hij schudde met zijn hoofd en liep naar binnen. ,,Kijk eens aan daar zal je hm weer hebbe.’’ Hij draaide zich om en zag Rowanna die naar hm lache. ,,Hee Rowanna.’’ Zei hij lachend. ,,Kom je weer kijken offe..?’’ Ewoud trok zijn bagage omhoog ,,Ik kom hier wonen.’’ Zei hij. ,,Gezellig’’ Zei Rowanna vriendelijk. ,,Je moet je daar aan melden.’’ Ze wees naar een loket met een bordje er boven: Receptie. Hij liep naar het loket. ,,Een moment asjeblieft.’’ Zei een vrouw achter het loket. Ewoud wachten tot dat ze tijd voor hem had. ,,Ben jij Ewoud Praaye?’’ ,,Ja mevrouw’’ zei hij beleefd. ,,Oke hier is je pasje van je kamer om half 1 moet je naar de aula komen.’’ Ewoud bekeek het pasje er stond een panda op die een bamboe stokje at. Kamer Nummer: 909. ,,Dat is goed mevrouw.’’ Hij keerde om en liep naar Rowanna. ,,En hier moet ik wat mee?’’ Vroeg hij aan haar. Hij wees naar het pasje. ,,Das om je kamer in te komen sufferd’’ Ze begon te lachen om wat Ewoud aan haar vroeg. ,,Hee ‘’ zei Ewoud protesterend ,,Hoe kan ik dat nou weten.’’ ,,Laat maar zitte welke kamer heb je? Dan breng ik je er naar toe.’’ ,,kamer 909’’ Zei Ewoud ,,Geintje zeker? Laat je pas zien.’’ Hij gaf zijn pas aan haar. ,,Wow je hebt gelijk, zijn jou ouders miljonair ofzo?’’ Ewoud keek verbaast ,,Nee hoezo?’’ ,,Kom mee dan laat ik je je kamer zien of eerder je bal zaal.’’ Ewoud werd benieuwd en liep achter Rowanna aan.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.