Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Het begin van het einde » Hoofdstuk 2

Het begin van het einde

21 aug 2011 - 16:14

326

2

198



Hoofdstuk 2

reacties?

Laat ik maar opstaan. denkt Alexandra. Zachtjes stapt ze uit bed en pakt ze naar uniform en douchespullen, daarna loopt ze naar de meisjesbadkamer. Ze poets snel haar tanden, terwkjl ze in de spiegel kijkt. Ik lijk helemaal niet op mijn vader. denkt ze ondertussen. Jammer genoeg lijk ik meer op mijn moeder. Ze trekt haar uniform aan en loop naar de Grote Zaal, onderweg komt ze niemand tegen, het is nog veel te vroeg. Iedereen slaapt vandaag uit, het is namelijk zaterdag.

Als ze de zaal loopt kijkt ze gelijk naar de lerarentafel, waar ze haar vader ziet zitten. Hij is druk in gesprek met Dumbeldore. Plotseling kijken ze beide op en haar vader kijkt haar bezorgd aan. Ze negeert hun blikken en gaat aan tafel zitten. Ze pakt een broodje en ziet de Ochtendprofeet liggen. Ze wilt hem pakken, maar ziet opeens de voorpagina. Opeens wordt ze koud vanbinnen, ze voelt hoe de schaamte, de paniek en het verdriet zich verspreiden. Gelijk heeft ze geen trek meer. "WEER EN MOORD GEPLEEGT DOOR VAN DETTA" staat er in dikke,grote,zwarte letters. Daaronder staat een foto van haar moeder, ze staat er breed lachend op, terwijl ze lached roept: "Dood aan de modderbloedjes. Lang leve de Heer Voldemort. Ze weet dat het niet verstandig is, maar ze wilt wetn wie het slachtofferwas. Wie haar moeder had vermoord. Welk leven nu weer was verwoest door Bellatrix van Detta. Op het moment dat ze de krant wilt pakken, wordt hij voor haar neus weggetrokken. "Hé!" roept ze geirriteerd, ze wilt net haar staf trekken, als ze ziet wiehet is. " Dat lkjkt me niet zo verstandig" zegt haar vader, op de krant doelend. " Mag ik dan niet weten wie.." wil ze net zeggen, voordat haar vader haar onderbreekt " Alexandra, niet hier! Nier waar iedereen bij is" zegt hij dreigend. " Eet wat, laat het bezinken en kom dan naar mijn kamer." Na dimwordn loopt hij de zaal uiten laat mij alleen achter.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 6 maart 2012 - 19:12:
'He, ik was aan het speuren naar leuke verhalen die ik nog niet had gelezen en toen kwam ik deze tegen...
Ok ik heb m al gelezen, weet ik
maar toch ik was benieuwd of je het verhaal nog verder gaat schrijven?
ben benieuwd!
let me know!
xx


Rebella
Rebella zei op 29 aug 2011 - 19:19:
woow ik ben benieuwd! ga snel verder laatje me weten?