Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Goede Tijden, Slechte Tijden » Eenmaal, Andermaal » Het Begin

Eenmaal, Andermaal

30 aug 2011 - 21:34

403

0

419



Het Begin

Author's Note:
Dit verhaal is gebaseerd op een verandering aan een originele scene in GTST, welke zich afspeelt in de aflevering van 16 februari 2011. In deze scene is het voor Edwin duidelijk dat het niet meer verliefd is op Wiet maar op Lucas, maar heeft hij dit nog niet aan Lucas bekend.
Hieronder is de scene ter herinnering uitgeschreven, met daarbij de door mij aangebrachte wijziging. In mijn verhaal worden ze namelijk niet onderbroken door een telefoontje van Nina, maar door iemand anders. Dit zorgt ervoor dat de rest van de verhaallijn wijzigt (wat je kunt lezen in de volgende hoofdstukken).
Mocht dit te gecompliceerd zijn, of kun je je de scène niet meer voor de geest halen, kijk vooral part 192 van het Lucas/Edwin verhaal terug op youtube voor je het verhaal gaat verder lezen (met dank aan GTSTfanMark)!!

Recap scène 16/02/2011 of part 192:
Locatie: Dansatoria
Edwin heeft Lucas, die aan het werk was, gevraagd of hij even tijd voor hem had. Lucas was opgesprongen en inmiddels staan ze tegenover elkaar, beide jongens onzeker over wat ze nu moesten doen of zeggen.
Edwin: volgens mij ben ik… Dit heeft geen zin
Lucas, terwijl hij Edwin tegenhoudt: Luister, luister, jij komt niet voor niets hierheen.
Edwin: Je hebt het druk, ik stoor je alleen maar.
Lucas: Dat kan allemaal wachten! Weet je, ga anders even zitten, dat praat wat makkelijker.
Edwin, nadat ze zijn gaan zitten: Ik ben niet meer verliefd op Wiet
Lucas, met een lichte glimlach: Je weet dat je dat eigenlijk tegen haar moet zeggen? Ik heb hier niets mee te maken.. of wel?
Edwin glimlacht veelwetend, neemt een hap lucht om zijn vraag te beantwoorden als Lucas zijn telefoon begint te rinkelen. Lucas drukt het gesprek echter weg en legt zijn telefoon naast hem neer.
Edwin: moet je die niet opnemen?
Lucas: wij zijn nu in gesprek.
Edwin: misschien is het wel belangrijk.
Telefoon begint opnieuw te rinkelen en Lucas zucht terwijl hij opneemt: Ja, misschien wel
Lucas: met Lucas?
Edwin wacht even af, maar kijkt gewaarschuwd op als hij merkt dat Lucas’ gezicht betrekt.
Lucas: Wat? Ik kom er meteen aan!
Even blijft hij stil, waardoor Edwin hem bezorgd aankijkt als hij nogmaals zucht.
Lucas: Ik regel wel wat, okay, ik bel je zo terug.
Uiteindelijk hangt hij de telefoon op, stopt hem in zijn zak en kijkt Edwin schuldig aan.
Lucas: Sorry, maar ik moet weg.
Zonder op verder reactie te wachten staat Lucas op en verlaat Dansatoria, Edwin verbaasd maar bezorgd achterlatend.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.