Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » a few months later

Elena 's new adventure

3 sep 2011 - 16:15

1002

4

409



a few months later

Ontspannen leunde Elena tegen de muur van haar kamer.
De ochtendprofeet lag opengeslagen in haar schoot en na al die tijd keek ze nog steeds met een grote portie fasinatie naar de foto 's die altijd in beweging bleven.
Het nieuws zelf sprak haar minder aan aangezien ze nog nooit eerder gehoord had over Vodeleurs couture voor de modebewuste magiër dus wat maakte het voor haar uit dat er enkele diefstallen in verschillende filiaalen hadden plaats gevonden en welke band noemde zichzelf nu de Witte Wieven?
Tot haar aandacht op een bepaalde titel viel.

Twijfel over Harry Potter 's
Geestelijke gezondheid.


Er rijzen de laatste tijd meer en meer
vragen over de geestelijke gezondheidstoestand
van Harry Potter, die ooit bekent stond
als de jongen die bleef leven, de held
die ons allen van de heer van het duister
verlost heeft. Die zelfde Harry Potter beweert nu
dat je weet wel wie terug gekeert is.
Onterecht natuurlijk, maar zijn insinuatie 's zouden zeker
voor grote ongerustheid kunnen zorgen onder de
bevolking.
' Hij blijft die geruchten maar rond bazuinen,
hoe vaak we er hem ook van proberen
te weerhouden. Dit is niet meer de Harry die
ik altijd gekend heb.
Ik vrees dat hij zijn greep op de werkelijkheid verloren is. '
Getuigd zijn bezorgde vriend Draco Malfidus.
Is Harry Potter werkelijk zijn verstand kwijt
of is dit enkel een gefrustreerde schreeuw om aandacht?
Uw krant volgt het voor u op.


Ze kon er zichzelf maar net van weerhouden de krant niet tot een prop papier de vormen.
Malfidus! Elke keer als er problemen de kop op staken was hij op de een of andere manier bij betrokken.
Haar goede humeur was verdwenen als sneeuw voor de zon.
Woedend beende ze de trap af en liep recht de keuken binnen waar Lupos, Sirius en Garreth nog aan het ontbijten waren.
' Kun je dit nu geloven? ' Riep ze kwaad terwijl ze de ochtendprofeet op tafel smeet, recht in de boter besefte ze wat te laat.
Lupos verslikte zich bijna in zijn thee toen het vliegende object langs zijn gezicht vloog.
' Ook een goede morgen. ' Begroete Garreth haar verbaast.
Ze negreerde hem, haalde de krant voorzichtig uit de boter en schoof het artikel onder haar vader 's neus.
Niewsgierig gleden zijn ogen over het artikel en zuchte toen diep.
' Gooien ze het nu over die boeg? '
' Wat? Wat schrijven ze? ' Vroeg Sirius.
Hij wachte zijn antwoord niet af en trok de krant bruuks uit zijn handen.
Dit maal was er geen genade meer voor het stuk papier.
Sirius verfromelde het witheet van woeden tot een prop en keilde het in de vlammen van de open haard.
' Harry gek? Als ze ergens hun verstand verloren zijn is het wel op dat verdraaide ministerie! '
Lupos maande hem aan kalm te blijven, tevergeefs natuurlijk.
' Kalm? Hoe kan ik nu kalm blijven als ze mijn peetzoon voor het hele land belagelijk maken, er een gevaarlijke moordenaar vrij rond loopt maar niemand het wil geloven en dat ik hier verdome vast zit!'
Zijn honger was duidelijk over, elena kon de hitte van zijn frustratie bijna voelen toen hij langs haar beende.
Ze kon hem wel begrijpen.
Ze had het verhaal gehoord over hoe hij 13 jaar onterecht in de tovenaarsgevangenis had moeten doorbrengen omdat hij de ouders van Harry veraden zou hebben en die rat van een Pippeling vermoord had samen met nog enkele dreuzels.
En omdat het ministerie de ware feiten niet wilden geloven was hij gedwongen onder te duiken wou hij niet eindigen met de kus van een dementor.
Ze wist nog steeds niet wat daar nu zo erg aan was maar ze had de blik in zijn ogen wel gezien toen ze er over begonnen was.
Het was vreselijk genoeg om een dappere man als Sirius er de koude rillingen van te laten kijgen.
' Waarom kunnen ze nu gewoon niet aanvaarden dat die vent weer is opgedoken?' Vroeg Garreth.
' Angst, ontkenning. Ik zou het niet weten, jongen. Het enige wat ik weet is dat deze toestand gevaarlijk is. De mensen moeten het weten zodat ze zich kunnen wapenen. In deze onwetenheid zijn ze een vogel voor de kat.'
' En wat als wij nu eens getuigen?'
Elena wist niet waar dit vandaan kwam, het flapte er uit voor ze het wist en aan haar vader 's gezichtsuitdrukking kon ze meteen zien hoe belachelijk hij dit idee vond.
' Ben je gek geworden? Gewoon even het ministerie binenwandelen? Ik laat ze jullie niet weer van me af nemen.'
' Kunnen ze dat dan nog? We zijn er bijna 18, geen baby 's meer die ze als planten kunnen verplaatsen. '
' Ik weet het niet, maar neem je het me kwalijk dat ik het risico liever niet neem? '
' Tuurlijk niet, maar wat moeten we dan doen? Wachten tot er een grote ramp gebeurt die ze niet meer kunnen negeren maar waar hoogswaarschijnlijk vele doden bij zullen vallen? ' Vroeg Garreth dit maal.
Lupos voelde dat dit een discussie was die hij niet kon winnen dus maakte hij er kordaat een einde aan.
' Ik weet ook wel dat we jullie niet kunnen blijven verstoppen maar dit is nog niet het moment. '
Hierna verliet hij de kamer, overvallen door een gevoel van frustratie omdat hij niet graag ruzie maakte met zijn kinderen maar ook een gevoel van...Trots?
Toen hij er aan terug dacht hoe enthousiast ze wel waren om het gevaar te willen aanpakken had hij een vuur in hun ogen gezien die hij maar een keer eerder gezien had.
'Jij ziet er vrolijk uit. ' Mompelde Sirius toen hij hem tegen kwam op de gang.
Hij had het artikel duidelijk nog niet verteert.
' Mijn kinderen hebben me er net van proberen te overtuigen dat ons niet langer mogen verbergen en de strijd moeten aangaan. '
' Ik hoop dat je hen hebt kunnen overtuigen hoe gevaarlijk dat is? '
' Ja hoor, maar toch. De manier waarop...'
De strenge trek verdween van Sirius' gezicht toen hij begreep wat hij bedoelde.
' Ze lijken op Hellen, is het niet? '
' Iedere dag meer en meer. '


Reacties:


Arlandria
Arlandria zei op 2 april 2012 - 18:32:
Ik kon me niet inhouden en heb het eerste hoofdstuk toch al gelezen :p
Maar nu moet ik even weg! Straks meer
xxxx


moorte
moorte zei op 12 dec 2011 - 13:45:

Prachtig begin van een nieuw verhaal


SIDHARTA zei op 8 sep 2011 - 17:04:
Mooi, mooi, mooi


Rebella
Rebella zei op 3 sep 2011 - 19:47:
O Grote Griebels! Mooi