Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » Cunning snake

Elena 's new adventure

3 sep 2011 - 22:38

848

4

297



Cunning snake

' Doe met hem wat je wil. ' Lachte Malfidus.
Ze kon zijn gezicht niet zien in het duister, ze kon eigenlijk niets zien.
' Crucio! ' Riep een andere stem.
De duisternis werd gevult me George 's hartverscheurende kreten.
' Nee! Hou op! Alsjeblieft! '
' Laat het stoppen, Elena! Laat het stoppen! ' Klonk Van Detta 's stem.
' Sluit je bij ons aan! Vecht met ons.'
' Nee! Ik sterf nog liever!'
Een nieuwe schreeuw weerklonk in het duister, dit maal was het Garreth.
' Hou op! Hou op alsjeblieft.' Smeekte ze.
' Je kan het laten stoppen, sluit je bij ons aan.'
' Nee! '


' El, Elena! '
' Nee! Laat me met rust! '
' Elena. Rustig, ik ben het. ' Drong Garreth 's stem eindelijk tot haar door.
' Hoe...Wat...'
' Dat moet een vreselijke nachtmerrie geweest zijn. Zelf ik werd wakker van jouw gegil. En je weet dat ik normaal overal door heen slaap. '
Dat was waar, zelf als het brandalarm zou afgaan en het hele gebouw gevuld zou zijn met snikhete vlammen zou hij nog blijven slapen.
' Dan moet het wel erg luid geweest zijn.' Mompelde ze verlegen.
' Ik ga vlug een glas water halen. '
' Zal het lukken? ' Vroeg hij bezorgt.
' Ik ben niet van porselein.' Lachte ze.
Ze trok snel haar kamerjas aan en liep de kamer uit.
Op de overloop wou ze haar staf nemen om licht te maken maar zag tot haar grote verbazing dat er licht in de woonkamer brande.
Nieuwsgierig liep ze er op af.
Ze herkende meteen de stem van haar vader maar wat haar meer verbaasde ook die van proffesor Perkamentus.
Sinds die laatste keer dat hij haar had opgemonterd in de tuin van de Wemel 's had ze niets meer van het schoolhoofd gehoord dus was ze natuurlijk benieuwd wat hij hier te zoeken had op dit uur van de nacht.
' Hoe ernstig is zijn toestand nu eigenlijk percies? Is zijn leven in gevaar? '
' Hij is er al bij al nog goed van af gekomen, met dank aan Harry natuurlijk. Want als ik de helers mag geloven hadden ze een vette kluif aan hem.
' Maar hoe kon Harry dit nu weten? '
' Dat is voorlopig nog een raadsel. Maar dat zijn zorgen voor later. Eerst moet Arthur maar eens herstellen. '
' Wat is er gebeurt? '
En weer had ze het er uit geflapt zonder het te willen, ze moest echt eens leren zwijgen.
Verbaast keek Perkamentus de gang in.
'Je mag gerust naar binnen komen, het is hier koud. ' Lachte hij onverstoorbaar alsof dit een gezellige bijeenkomst was waar totaal niet was mee gedeelt dat een van hun vrienden zwaargewond was.
In de woonkamer zag ze niet alleen haar vader en Sirius maar ook Tops.
' Wat is hier aan de hand? at is er gebeurt met meneer Wemel? '
' Hij is aangevallen door een slang toen hij een opdracht had op het ministerie. Ze hebben hem met spoed naar het St Holisto moeten afvoeren. '
' Wat? Wat deed die slang daar? Hoe is het nu met hem? '
' Zoals ik al zei is hij er nog tamelijk goed van af gekomen, maar het zal nog wel even duren voor de wonden aan zijn borst zullen genezen. '
' En wat is dat over Harry? Hoe kon hij het weten als die aanval mijlenver gebeurde? '
' Daar hopen we snel achter te komen.'
Net op dat moment werd er op de deur geklopt.
' Ah, daar zullen ze zijn.' Lachte Perkamentus even onverstoorbaar als altijd.
' Elena, wil je zo aardig zijn en de deur openen? '
Elena deed wat er van haar gevraagd werd en toen ze de deur opende kijk ze tot haar eigen verbazing in de bruine ogen van George.
' El? ' Stamelde hij verbaast.
Hij zag er uit alsof hij recht uit zijn bed gelicht was ( wat waarschijnlijk ook zo was).
En bovenal zag hij er uitgeput uit.
' Heb je het gehoord? '
Zijn stem klonk schor, wat verried dat hij recent gehuild had.
Als antwoord sloeg ze haar armen teder om zijn schouders en kuste hem zacht in de hals.
' Het komt wel in orde. ' Suste ze zacht.
' Zo een verwelkoming zou ik ook wel willen. ' Lachte Fred toen hij het tafereel zag.
Ook hij zag er vermoeid uit maar wist zo te zien beter met de situatie om te gaan dan zijn broer.
' Jij kan trap onder je kont krijgen als je niet meteen verder gaat. ' Riep Ron van achter zijn rug.
Nu pas zag ze dat ze de ingang aan het blokeren waren.
Haastig liepen ze terug naar de woonkamer waar iedereen zich gauw kon instaleren.
Garreth was door al het tummult ook naar beneden gekomen, (nog een geluk dat hij er aan gedacht had om zijn broek aan te trekken) en de laatste die binnen kwam was Harry.
Hij liep meteen naar Sirius en ze had snel door dat hij deze avond geen zin had om te praten.
Dat konden ze morgen wel doen als ze meneer Wemel zouden gaa bezoeken.
Want wat de andere ook zouden zeggen, dat wou ze voor geen geld van de wereld missen.


Reacties:


moorte
moorte zei op 12 dec 2011 - 13:51:
Dit is zo prachtig, precies als in het boek alleen dan met wat extra mensen, ik ga snel verder lezen


SIDHARTA zei op 8 sep 2011 - 17:08:


Rebella
Rebella zei op 3 sep 2011 - 19:51:
Zoals Sabiiraah a zei ik kan niet wachten op de rest! Er staat al een hoofdstuk 2 bij Jales en de vier. En van Albus staat er ook weer eentje bij.


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 3 sep 2011 - 16:58:
Oe wat leuk!
Kan niet wachten op de rest!