Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » a promising article

Elena 's new adventure

7 sep 2011 - 21:13

592

3

311



a promising article

Dat de avond met Hagrid interresant was was wel het minste dat je er over kon zeggen.
Zo was het best vreemd maar toch amusant om te horen dat hun ouders elkaar ontmoet hadden door een mislukt experiment van hun vader.
Het was de bedoeling geweest om een grap uit te halen met die professor Sneep.
Ze wouden zijn zwarte gewaad een nieuw kleurtje geven maar dat ging grondig fout.
Ten eerste was de vervloeking op het laatste moment van richting veranderd en had hun moeder geraakt.
En dan had je nog dat kleine probleempje dat de spreuk niet echt werkte, haar kleren kregen geen nieuwe kleur....Ze verdwenen gewoon en plots had ze daar volledig naakt gestaan.
Het was een geluk dat er niet veel toeschouwers geweest waren en dat James zijn onzichtbaarheidsmantel in zijn tas zitten had.
Remus had de mantel meteen over haar gegooid en had haar terug geleid naar het kasteel.
Niet meteen de goede start van een relatie maar het heeft vreemd genoeg toch zijn vruchten afgeworpen want iets meer dan een maand later waren ze officieel een paar.
En via Hagrid kregen ze nog wel meer dingen te horen die hun vader en de Sluipers hadden uitgehaald.
Ze hadden hem altijd aangezien als een iets wat te serieuze man dus was het ...Wel, 'verfrissend' te horen dat hij in zijn jeugd een ware nachtmerrie was voor alle leerkrachten. '
Veel te snel was de avond voorbij gevlogen.
Het was een hele klus geweest om hem weer in de haard te krijgen, en vooral erg amusant om het als toeschouwer te bekijken.


Enkele dagen later kwam Sirius plots wel erg vrolijk aan de ontbijt tafel.
' Ze hebben het weer voor elkaar gekregen. ' Zei hij met een brede grijns.
De anderen wachte gespannen af maar hij leek niet echt de intentie te hebben om verder te vertellen.
Hij genoot te veel van wat er gebeurt was, wat dit ook mocht zijn.
' En ga je nu nog vertellen wat er aan de hand is? '
' Wat? O ja. Harry is er in geslaagd om een intervieuw te krijgen in de Kibbelaar. En moet je eens lezen wie het geschreven heeft. '
Hij gooide een tijdschrift naar Remus en wees een bepaald artikel aan.
' Rita Pulpers? ' Riep die duidelijk verrast.
' Hoe heeft hij die kunnen strikken? En de inhoud klopt volledig. Geen geroddel, geen verdraaiing van de waarheid. '
' Ik durf te wedden dat Hermelien hier achter zit. Dit kan echt helpen. Ze mag dan wel de grootste roddelkoningin zijn van de tovenaarswereld. Mensen lezen haar artikels en geloven haar. '
' Mogen wij nu ook eens weten waar dit over gaat? ' Vroeg Garreth geërgerd.
Toen pas leken ze hen op te merken.
' Dit, beste mensen. Is de Kibbelaar. '
Hij hield het tijdschrift in de lucht alsof het een echte schat was.
' En hierin staat een artikel waarin Harry nu eindelijk eens zijn versie van de feiten kan vertellen. En de vrouw die dit geschreven heeft is een van de bekenste journalisten in de tovenaarswereld. Het is eigenlijk een echte feeks maar mensen slikken haar verhalen voor zoete koek. Ik ga straks meteen informeren naar de verkoopscijfers. '
' En dit kan werkelijk helpen? '
' Het zal het ministerie in ieder geval serieus op de zenuwen werken. '
Eng hoe Sirius soms leek te genieten van de problemen in de wereld en vooral die van het ministerie maar wie kon het hem kwalijk nemen.
Ze hadden hem in het verleden ook niet goed begandeld.
Een ding was zeker, de volgende dagen zouden weer eens erg interesant kunnen worden.


Reacties:


moorte
moorte zei op 14 dec 2011 - 17:14:
Geniaal dat verhaal hoe e elkaar ontmoet hadden, ik ga snel verder lezen


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 7 sep 2011 - 22:22:
Hahah wat grappig hoe de ouders van elena elkaar ontmoet hebben.
Ik kan niet wachten op de rest.


Rebella
Rebella zei op 7 sep 2011 - 21:19:
yeeh 9yeah) dit is echt super cool ik wordt echt vrolijk van! ga gauw door! volg het met grote ogen!