Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » Friend or foe?

Elena 's new adventure

13 sep 2011 - 16:01

1186

1

353



Friend or foe?

De hele nacht waakte Remus bij zijn dochter.
Niemand mocht bij haar, zelf Garreth niet.
De bezoar had haar toestand dan wel gestabiliseerd maar het gif had haar zodanig verzwakt dat ze al die tijd niet een keer wakker geworden was.
Wie had haar dit toch aangedaan?
Hij kon niemand bedenken die haar dit zou kunnen aandoen, iedereen in het huis hield van haar, zelf Sirius al kon hij zich wel eens aan haar ergeren.
Verstrooid nam hij haar hand in de zijne en bracht die naar zijn wang.
' Wat weet jij dat ik niet weet, liefje? Had het iets te maken met Garreth?
Want daar wou je me iets over vertellen, hé? '
Plots werd er op de deur geklopt en gleed ze open op een kier.
' Mag ik binnen komen? ' Vroeg Garreth.
' Ik heb ontbijt mee. '
' Dank je, maar ik heb geen honger.' Antwoorde hij.
Garreth liet zich echter niet afschepen en kwam de kamer binnen met een klein dienblad in zijn handen.
' Je moet iets eten, pa. Elena heeft niets aan je als je flauw gaat vallen.'
Voor Lupos kon protesteren duuwde Garreth hem een stuk toast in zijn mond.
' Dank je,jongen.' zei hij uiteindelijk, oprecht dankbaar.
' Hoe is het nu met haar? '
' Ze haalt het wel, maar het gif heeft haar danig verzwakt. Het zal even duren voor ze weer op de been is.'
' Hoe lang dan? '
' Dat hangt er van af. Maar ze is sterk, iets wat haar herstel zeker zal bespoedigen. '
Het ontroerde Remus dat Garreth zo bezorgd was over haar, het kleine vlammetje van wantrouwen was na dit kleine stukje wel gedooft.
Hij zag ook niet de blik in de ogen van zijn zoon toen die zijn zus een kus op haar voorhoofd haf.
Als bliken hadden kunnen doden was Elena nu naar de eeuwige jachtvelden gereist.
Toen hij terug bij de deur was deed hij alsof er hem iets te binnen schoot.
' Sirius heeft trouwens ontdekt dat het gif in een glas pompoensap vermengt was. '
' Werkelijk? ' Vroeg hij verrast.
' Ik weet nog dat George haar dat glas gegeven had. Ze had het percies nodig om enkele emotie 's door te spoelen. '
' Wacht, George haf haar dat glas?'
' Inderdaad, het blijft dus vreemd hoe dat gif in dat glas gekomen is. Ze heet het bijna meteen uitgedronken. Vreemd, vind je ook niet? '
' Vreemd ja, inderdaad. ' Mompelde Lupos.
Garreth trok de deur achter zich dicht, Remus had de lepe lach op zijn gezicht niet gezien.


Verweest staarde George door het raam.
Hij had zich afgesloten van de anderen, hij wist toch niet hoe hij zich moest gedragen.
Een van hen had gif in haar drank vermengt.
Garreth was de eerste die door zijn gedachten geschoten was, na alles wat Elena hem verteld had.
Maar welke bewijzen had hij nog?
Hij kon hem moeilijk zomaar gaan beschuldigen, Lupos zou spontaan Avada Kedavera op hem uittesten.
Hij blies nerveus in zijn handen.
Hoe kon hij dit nu aanpakken? Hoe kon hij Elena beschermen?
Net op dat moment werd er op de deur geklopt.
' Binnen?' Mompelde hij verstrooid.
De deur zwaaide open en Lupos kwam de kamer binnen.
Op de voet gevolgd door Sirius en tot George 's verbazing ook Tops en Dolleman.
' Wat krijgen we nu? Een hele interventie.'
' Nu niet het moment om grappjes uit te halen, jonge Wemel. We zijn hier om een ernstige zaak te onderzoeken. '
Direct ter zake, zo kenden ze Dolleman weer.
' Hij bedoelt dat we het hele huis aan het uitkammen zijn op sporen van vergif. ' Voegde Tops er wat vriendelijker aan toe.
' Je vind het toch niet erg als we even jouw kamer doorzoeken?'
Hij haalde zijn schouders op.
' Je doet maar, ik heb toch niets te verbergen. '
Nonchalant ging hij op zijn bed zitten en keek toe hoe heel zijn kamer ondersteboen gehaald werd door de twee schouwers.
Hij kreeg de indruk dat Remus niet echt mee hielp en zich vooral bezig hield met hem in de gaten te houden.
' Ik ben echt niet van plan om het op een lopen te zetten, Remus. ' Zei hij lachend.
Een grappje dat Remus niet echt leek te smaken.
' Dit is een serieuse zaak George. ' Kaatste hij terug.
' Weet ik ook wel. En ik wil ook dat je de dader zo snel mogelijk vind.' Verdedigde George zich terwijl hij begon te beseffen dat Remus hem aan het verdenken was.
' Is dat dan de reden dat je hier blijft en niet naar huis gaat? Omdat je bezorgd bent over mijn dochter?'
' Welke andere reden zou ik hebben?' Vroeg George die de toon van het gesprek steeds verdachter vond klinken.
' Goed want als ik ook maar een bewijs vind dat jij hier iets mee te maken hebt dan maak ik je kapot. '
' Is dat een dreigement? '
Tops kwam net op tijd tussenbeide voor Lupos hem in de haren loog.
' Wat krijg jij plots? '
' Garreth zag hoe jij haar dat glas pompoensap haf! Voor jij hier kwam was er niets aan de hand! '
' Ik heb haar niets gegeven, ze heeft dat glas zelf genomen! Weet je wel dat ze die mooie Garreth van jou zelf verdachte? Daar wou ze met je over praten!'
' Jij vuile ...!'
' Remus! '
Zowel Tops als Sirius waren nodig om hem tegen te houden.
'Ben je gek geworden? Je kan niet zomaar eender wie aanvallen. ' Probeerde Tops hem tegen te houden.
' Ik vrees dat hij niet zomaar eender wie is. ' Kwam Dwaaloog tussenbeide.
' Wat bedoel je? Vroeg George argwaanend.
' Dit vond ik zo net onder je matras.'
Hij toonde een klein glazen flesje dat nog galf gevuld was met een groene vloeistof.
' Wat is dat? '
' Gif jongen, het zelfde gif dat gebruikt is om Elena aan te vallen. '
George voelde zich misselijk worden toen alle ogen plots op hem gericht waren.
' Dit heb ik nog nooit eerder gezien! En denken jullie nu echt dat ik zo stom zou zijn om bewijsmateriaal op zo een simpele plek te verstoppen? '
' Misschien had je het nog nodig om je werk af te maken.' Antwoorde Lupos zo kalm dat George de rillingen kreeg door de klank.
' Waarom zou ik dat doen? Ik hou van haar Lupos! Het was Garreth!'
Dit laatste viel niet in goede aarde want Lupos brak door de erdedeging an Tops en Sirius heen en met enkele rake klappen gooide hij George op de grond.
' Eerst vergifftig je mijn dochter en dan maak je de naam van mijn zoon zwart! Ik maak je kapot! '
Zowel Tops, Sirius en Dolleman waren nodig om te voorkomen dat Lupos zijn woorden in daden kon omzetten.
' Jij gaat met ons mee. ' Gebood Tops hem.
' En wat met mij? ' Vroeg George terwijl hij het bloed uit zijn nues probeerde te stelpen.
' Jij blijft voorlopig hier op je kamer en Sirius zal de wacht houden. Het spijt me George maar zolang we je ontschuld niet kunnen bewijzen moeten we voorzichtig zijn.
George voelde zich nu echt wanhopig worden.
Garreth liep nog steeds vrij rond en de ogen van de anderen waren op hem gericht.
Die verrader had dus vrijspel.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 13 sep 2011 - 19:29:
o my goodness! dit is eng!