Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Kaiya » Hoofdstuk 2: De Sensei

Kaiya

13 dec 2011 - 20:47

1186

2

401



Hoofdstuk 2: De Sensei

Doordat ze bij Sasuke zit, verbreekt de vriendschap tussen Ino en Kaiya. Ook krijgt Kaiya te horen dat ze een test moet doen en als ze niet slaagt... ze terug naar de academie moet

De deurklink gaat naar beneden en een hoofd steekt om de hoek van de deur. De bordenwisser begint gevaarlijk te wiebelen als de deur steeds verder open gaat. Ineens valt het met een duffe plof op het hoofd en uiteindelijk op de grond. Naruto is helemaal trots op dat zijn streek heeft gewerkt en staat triomfantelijk te glimlachen. Sasuke blijkt verbaast te zijn over het feit dat Naruto’s plan heeft gewerkt. De deur gaat verder open en een man met grijs haar stapt verder het lokaal binnen. Hij heeft zijn neus en mond verborgen achter een masker en ook een van zijn ogen is verborgen. ‘Mijn eerste indruk van jullie.’ begint de man en hij denkt na. Ik hoop dat het positief is. Ik zie er slim uit en dat ben ik ook. Ook heb ik een enorme aantrekkingskracht op jongens. ‘is dat jullie een stel mislukkelingen zijn.’ vervolgt de man. Oké, die zag ik niet aankomen. Blijkbaar ben ik niet de enige. Naruto is gelijk niet meer zo vrolijk en Sasuke kijkt afkeurend weg van de man. ‘Dankje.’ zeg ik sarcastisch. De man haalt zijn schouders op. ‘Ik spreek de waarheid.’ antwoord hij. Fijn, wrijf het er nog lekker in.'Mijn indruk van u is dat ik denk dat u sloom bent.' zeg ik eigenwijs. Ineens staat de man in een kleine seconde achter me en houd me in een houdgreep. 'En wat zei je ookal weer?' vraagt hij. Ik probeer los te komen, maar het lukt niet. Uiteindelijk laat hij mij los. De man wenkt naar ons. ‘Kom mee.’ zegt hij en hij gaat het lokaal uit. Ik haal mijn wenkbrauw op en besluit hem te volgen. We lopen naar een balkon met een prachtig uitzicht op het dorp. De man leunt tegen de reling en Naruto, Sasuke en ik nemen plaats op het trappetje. ‘Oké, laten we beginnen.’ zegt de man en leunt met zijn armen over elkaar. ‘Stel jezelf maar voor. Zeg bijvoorbeeld wat je leuk vindt, wat je haat en natuurlijk je naam.’ ‘Waarom gaat u niet eerst?’ stel ik voor. Naruto is het met me eens en begint hevig te knikken. ‘Ik ben Kakashi Hatake. Dingen waar ik van hou? Ik hou van best wel veel dingen. Dingen die ik haat? Daar heb ik ook wel een paar van.’ zegt Kakashi op een beetje saaie toon.. Ik kijk hem aan alsof hij een slechte grap maakt. Het enige wat we weten van hem is zijn naam. Kakashi wijst Naruto aan. ‘Jij bent.’ Naruto gaat rechtop zitten. ‘Ik ben Naruto Uzumaki. Ik wil later hokage worden en het zal me lukken!’ zegt hij vastberaden. Ik kan het niet laten om te lachen en met moeite hou ik mijn lach in. Naruto hokage? Dat is dan weer een wereldwonder erbij. Kakashi knikt als bevestiging en wijst dan naar Sasuke. Sasuke zucht chagrijnig. ‘Ik ben Sasuke Uchiha. Ik haat veel dingen. Mijn droom is geen droom, maar iets dat echt werkelijkheid gaat worden. Ik ga de eer van mijn clan herstellen en een specifiek iemand vermoorden.’ zegt hij duister en vol woede. Ik kijk hem angstig aan en Naruto schuift een stukje van hem vandaan. Gezellig, een moordenaar in mijn groep. Kakashi lijkt het niet zo veel uit te maken. 'En als laatste.' zegt hij en hij wijst naar mij. Ik haat het als ik mezelf moet voorstellen. 'Ik ben Kaiya Mizuka en ik hou van veel dingen en ik haat er weinig.' zeg ik. ‘Oké dan. Ik zie jullie morgen weer voor een speciale test.’ zegt hij. Ik wordt nieuwsgierig en zenuwachtig tegelijkertijd. ‘En wat gebeurt er als je die test niet haalt?’ vraag ik. ‘Ik wil het geheim houden want jullie gaan het niet leuk vinden.’ zegt Kakashi. Naruto wordt een beetje pissig. ‘Alstublieft, vertel het!’ roept hij commanderend. Kakashi zucht. ‘Ik heb jullie gewaarschuwd.’ zegt hij. Naruto en ik gaan ietsje naar voren leunen. Sasuke is de enige die er erg relaxt onder blijft. ‘Als jullie niet slagen, moeten jullie de hele academie over doen.’ zegt Kakashi. Mijn mond valt open en ik wordt zo zenuwachtig dat ik bijna moet overgeven. Bij Naruto en Sasuke blijkt het ook erg tegen te vallen. Kakashi lacht. ‘Ik zei toch dat jullie het niet leuk gaan vinden?’ Ik schuifel met mijn voet over de trede. ‘Ik zie jullie morgen vroeg weer en zorg ervoor dat jullie die ochtend niets gegeten hebben.’ zegt Kakashi. Het wordt dus een survival test. ‘Ik zie jullie morgen.’ zegt Kakashi vrolijk en hij verdwijnt. Schijnbaar geniet hij van onze bange gezichten. Daar zitten we dan. ‘Ik denk dat ik maar ga.’ zeg ik en ik zwaai Sasuke en Naruto gedag. Onderaan de trap in het trappenhuis staat Sakura. ‘Hey!’ roep ik vrolijk en ik ren naar haar toe. ‘Wie is jouw teamleider?’ vraag ik. Sakura blijkt niet veel zin te hebben in een gesprek. ‘Oh, hij is wel grappig.’ zegt ze alleen maar om mij weg te krijgen. ‘Oh.’ fluister ik. Waarom doet ze zo? ‘Hoe is het met Sasuke?’ vraagt Sakura zachtjes. ‘Daar gaat het goed mee, denk ik.’ In ons gesprek is geen spoor van enthousiasme te vinden. Het blijft weer even stil. Ineens loopt Sakura weg. Ik begrijp er niets van. Waarom doet zij zo zielig? Ik besluit haar maar even tijd te geven. Zij wilde tenslotte bij Sasuke. Ik vervolg mijn weg naar huis. Voor de academie zie ik Ino staan. ‘Hey!’ roep ik vrolijk. Misschien heeft zij wel zin om te praten, maar die hoop vervaagt snel. Ino schenkt mij een boze blik en kijkt arrogant weg. ‘Wat is er met jou?’ vraag ik woedend. ‘Ook in het lokaal schonk jij mij een boze blik en ik wil weten waarom.’ zeg ik boos. ‘Ik heb jou wel door.’ begint Ino ineens. Ik kijk haar niets begrijpend aan. ‘Wat doe ik dan?’ ‘Hoe jij naar Sasuke keek. Ik zweer dat jij hem leuk vindt.’ ‘Ik? Hem leuk vinden? Sorry, maar ik ben geen meeloopster als het aankomt op jongens.’ ‘Jij zei zelfs nog: Als jullie niet normaal gaan doen, ga ik naast hem zitten.’ Ik moet bijna janken van woede. Dat Ino dat verkeerd heeft opgepikt. ‘Ik wilde zorgen dat jullie zouden ophouden met vechten.’ zeg ik. ‘Ja ja.’ zegt Ino en keert mij haar rug toe. Ik keer haar ruw om. ‘Echte vriendinnen zouden elkaar moeten begrijpen!’ snauw ik. Ino slaat tegen mijn hand. ‘Hoor eens wie het zegt. Zoiets moet je niet zeggen als je het niet waar kan maken.’ Ik bal mijn vuisten. ‘Ino, jarenlang respecteerde ik je en waren we beste vriendinnen, maar door een misverstand gooi jij onze jarenlange vriendschap weg?’ vraag ik pissig. Ino keert me weer de rug toe. ‘Ino, doe even normaal!’ roep ik boos. Ino pakt een kettinkje die ze om haar nek heeft en trekt het van haar hoofd. ‘Doei.’ zegt ze en ze loopt met grote passen weg. Ik pak het kettinkje op. Het blijkt onze vriendschapskettinkje te zijn. Uit woede trek ik ook mijn kettinkje van mijn nek en ik gooi het zo ver mogelijk weg. Met grote passen stamp ik naar huis.


Reacties:


MissNinja
MissNinja zei op 5 jan 2012 - 17:39:
mooi verhaal,
weetje speciaal om een reactie te geven ging ik een account maken ghehe
LEUK HE :]
oh gosh, ik ben wel awesome..
nou ik ga verder lezen
xxx


bonita105
bonita105 zei op 13 sep 2011 - 16:35:
stomme ino
snel verder
en weer graag een berichtje als je verder bent