Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » You? How...?

Elena 's new adventure

13 sep 2011 - 20:50

1080

5

443



You? How...?

Die middag nog was de halve Wemel familie aangekomen op het Grimboudsplein.
Lupos kreeg meteen de volle lading van meneer en merouw Wemel en de anderen konden Fred er nog maar net van weerhouden om Lupos in elkaar te meppen.
' Laat me los! Hij heeft mijn broer geslagen! '
' Die vuile broer van je is een verrader! '
' Dat denk je enkel en alleen omdat je dat gif daar gevonden hebt! Maar ik ken George. Hij zou alle bewijs echt niet laten liggen, hij is slimmer dan dat! '
Maar Lupos was niet voor rede vatbaar.
' Ruzieën lost niets op! We moeten achter de waarheid komen. ' Kwam Tops tussen beide.
' Heef me enkele minuten met die klootzak en ik sleur de waarheid er wel uit! ' Riep Lupos.
Tops kon maar net verdmijden dat er een kleine oorlog in de woonkamer losbarste.
' Dit lost niets op. Lupos, hoor je jezelf nu bezig? Als je hem gaat martelen ben je geen haar beter als Voldemort! '
Dit leek hem eindelijk tot bedaren te brengen.
' Wat kunnen we dan doen? '
' Ik heb iemand uitgenodigd die ons kan helpen. Als denk ik niet dat je het echt leuk gaat vinden. '
' Wie dan? '
Net op dat moment verschenen er groene vlammen in de open haard en verscheen de zwarte gestalte van niemand minder dan Severus Sneep.
' Een goede middag iedereen. Begroete hij hen met zijn gebruikelijke monotome stem.
' Sexretus! ' Riep Sirius niet zonder de nodige wallging in zijn stem.
' Je nodigde hem uit? Wat kan hij doen om ons te helpen? ' Riep Lupos kwaad tegen Tops.
' Ze dacht dat ik misschien kon helpen met dit. ' Antwoorde de man in haar plaats.
Hij haalde een kristalen flesje met een doorzichtige vloeistof uit zijn zak.
' Veritaserum. Twee druppels hier an en zelf de duistere heer verteld ons zijn genantste geheimen. '
' Ik dacht wel dat dit een betere oplossing was. ' Voegde Tops er aan toe.
Iedereen, zelf Lupos moest toegeven dat dit idee inderdaad het beste was.
' Volg me dan. ' Antwoorde Lupos.
' Tops jij gaat met ons mee, de rest blijft hier. '
' Niets van, ik ga ook mee. Wie weet lieg je mijn broer straks weer in de haren. ' Sprak Fred tegen.
Lupos leek nog te willen weigeren maar besefte bedacht zich en liet Fred toch mee gaan.
Dwaaloog hield op dat moment de wacht bij George 's deur.
' Open maken. ' Beval Lupos op strenge toon.
' Kan je ook op een andere manier ragen. ' Antwoorde de man beledigd maar deed toch wat hem geraagd werd.
Nog voor de deur goed en wel open was stormde Fred de kamer al binnen.


George zat gegurkt tegen de muur met zijn hoofd tussen zijn opgetrokken knieën, hij was zodanig in zijn eigen gedachten verzonken dat hij zijn broer pas opmerkte toen die zijn handen op zijn schouders legde.
' Fred? ' Kraste hij verbaast.
' De verlossing is nabij. Straks wandel je hier buiten als een vrij man. '
' Elena...? '
' Die is nog steeds niet wakker geworden, maar het zal niet zo lang meer duren. '
' Hou hem uit haar buurt, alsjeblieft. '
' Rustig maar, alles komt goed. Sneep is onze redder in nood. '
Er verscheen een kleine grijns op zijn gezicht.
' Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen. '
' Fred ik meen het! Je moet Elena beschermen. '
Verrast bekeek Fred zijn broer.
' Goed dan, als ik je er een plezier mee kan doen. '
Hij keek hem dankbaar aan.
Hij liep terug naar de deur.
' Voorzichtig met hem, of ik weet je te vinden. ' Sisste hij Lupos nog toe.
Niemand leek het raar te vinden dat hij meteen weg ging terwijl hij zo eel moeite had gedaan om mee te mogen.
' Hij zei dat Sneep me kwam helpen? ' Vroeg hij met duidelijk ongeloof in zijn stem.
' Inderdaad. Hij bracht dit mee. '
Hij liet hem het flesje zien.
Het duurde even voor hij de inhoud van het flesje herkende als Veritaserium herkende.
' Waarheidsdrank? '
' Inderdaad, als je niet wilt...'
Nog voor Lupos zijn zin kon afmaken greep George het flesje uit de handen van Sneep en dronk meteen enkele druppels in zijn mond druipen.
Dit deed Lupos de wenkbrauwen optrekken.
' Wat had je anders gedacht? Dat ik zou weigeren? Dan kan ik meteen schuld bekenen...Idioot! '
' Wat zeg je daar? '
' Idioot. Ik probeer je al sinds gisteren te oertuigen dat die zoon van jou niet deugt en wat krijg ik er voor? Je sluit me zelf op en slaat me nog eens in elkaar. Een mens zou voor minder nerveus worden. '
Er viel een stilte.
' Het blijft me verbazen hoe goed dat spul werkt. ' Lachte Sneep duidelijk geamuseerd.
' Laten we je mening over mij maar even achterwege. Heb jij mijn dochter vergiftigd of niet? '
' Nee! Ik heb er niets mee te maken, ik hou van haar, Remus. Probeer het nu toch eens te snappen dat het Garreth is. Vraag het aan Harry! '
' Wat heeft die er nu mee te maken? '
Haastig probeerde George samen te vatten wat Elena hem in de winkel verteld had.
Bij ieder woord verdween er meer en meer bloed uit Lupos zijn gezicht.
' Dit kan niet...Het kan niet waar zijn. Zeg dat het niet waar is. '
' Ik kan het proberen maar dat drankje weerhoud me er van. '
Lupos wou reageren maar rende toen naar buiten.
Hij liep terug naar de woonkamer.
' Waar is Garreth? '
' Die is een naar de kamer an Elena. Waarom? ' Vroeg meneer Wemel verbaast.
Remus loekte en liep meteen terug de trappen op.


Verstrooid bekeek Fred naar Elena' s bed.
Wat hij hier aan het doen was wist hij niet.
Even dacht hij dat zijn broer zijn verstand verloren was maar moest toegeven dat zijn angst oprecht was.
' Hij moet echt wel van je houden. ' Zei hij tegen Elena.
Vreemd hoe mensen altijd begonnen te praten tegen mensen die in een coma lagen.
Alsof ze erwachten dat ze elk moment zouden kunnen antwoorden.
Hij schrok op toen de deur van de kamer open ging, hij kon net op tijd Garret 's postuur herkennen en dook weg achter het bed.
De deur ging weer dicht en hij hoorde Garreth enkel spreuken mompelen.
Spreuken die de deur vast maakten en de kamer geluidsdicht maakten.
' Zo, lief zusje. Nu zijn we eindelijk alleen. ' Mompelde hij met een stem die niet veel goeds voorspelde.
' Garreth? Waarom? ' Fluisterde Fred zacht.


Reacties:


Arlandria
Arlandria zei op 3 april 2012 - 20:56:
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 13 sep 2011 - 21:04:
Omg wat spannend!
Please type snel verder!
Kan niet wachten!


Rebella
Rebella zei op 13 sep 2011 - 21:00:
o my my my dit is heeeel erg spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! snel vwerder?


anneN20
anneN20 zei op 13 sep 2011 - 20:11:
Alsjeblieft ga snel veder


Rebella
Rebella zei op 13 sep 2011 - 19:31:
Oh!!!!! ben benieuwd hoe het verder gaat!