Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Kaiya » Hoofdstuk 3: De test!

Kaiya

13 dec 2011 - 20:13

1358

1

371



Hoofdstuk 3: De test!

Kaiya krijgt een niet zo'n leuk nieuwtje te horen van haar broer, Zaku. Hij verteld dat nog nooit 1 leerling is geslaagd voor de test bij Kakashi. Hierdoor wordt Kaiya zenuwachtig. Zal het haar toch lukken?

Mijn moeder doet de deur open en wil me knuffelen totdat ze ziet dat ik niet vrolijk ben. ‘Wat is er gebeurt?’ vraagt ze bezorgt. Ik zucht. ‘Wacht, ik maak een lekker kopje thee en dan ga jij vertellen wat je dwars zit.’ zegt mijn moeder en voordat ik antwoord kan geven is ze al weg. Ik vindt het wel best en ik sluit de deur. Als ik in de woonkamer ben, plof ik op de bank. Mijn kleine zusje van twee trekt aan mijn broek. ‘Hama, niet doen.’ zeg ik een beetje geïrriteerd en ik zet haar op schoot. ‘Waar zijn pappa en Zaku?’ vraag ik. ‘Die zijn op een missie.’ zegt mijn moeder vanuit de keuken. Als mijn moeder met een kopje thee de woonkamer binnenkomt, zet ik Hama op de grond. ‘Vertel.’ zegt mijn moeder en ze roert in haar kopje thee. Ik leg het hele verhaal uit. Over hoe Sakura en Ino ruzie gingen maken over Sasuke. Over hoe ik hun uit elkaar probeerde te halen. Over van alles op die dag. ‘en toen pakte ze het kettinkje die ik haar had gegeven en trok het zo kapot.’ zeg ik. Mijn moeder kijkt vol medelijden mij aan. ‘Ze heeft misschien even tijd nodig om eraan te wennen dat zij niet bij Sasuke zit.’ zegt ze. Ik knik. ‘Ik hoop het.’ Mijn moeder gaat nu rechtop zitten. ‘Luchtte dat op?’ vraagt ze. Ik lach. ‘Ja.’ Mijn moeder moet ook lachen. ‘Maar wie is nou jouw Sensei?’ vraagt ze nieuwsgierig. Voordat ik antwoord kan geven komen mijn vader en mijn broer de woonkamer binnen. ‘Hallo schat.’ zegt mijn vader en geeft mijn moeder een kus op haar hoofd. Ook ik moet eraan geloven dat ik een kus van hem krijg op mijn hoofd. Mijn broer gaat naast mij zitten. ‘Zo zusje, wie is je Sensei?’ vraagt hij. ‘Mijn Sensei is Kakashi Hatake.’ antwoord ik. ‘Die schijnt wel een van de beste te zijn.’ zegt mijn vader. ‘Dat wil ik geloven.’ zeg ik. ‘Ik noemde hem sloom maar binnen 1 seconde stond hij achter me en hield me in een houdgreep.’ Mijn broer begint te lachen. ‘Dat verdiende je zeker.’ Ik geef hem een beuk op zijn arm. ‘Ik wil je wel een ding vertellen. Kakashi heeft nog nooit 1 van zijn leerlingen door laten gaan bij de begintest.’ zegt mijn broer ineens serieus. Ik schrik. ‘Dat meen je niet!’ roep ik angstig. Hama schrikt ervan. Mijn broer knikt. ‘Het is zo.’ bevestigt hij. Ik laat mezelf achterover vallen. ‘Zaku, dat had je niet moeten zeggen. Je weet dat ze al zo zenuwachtig is.’ zegt mijn moeder boos. Mijn broer haalt zijn schouders op. ‘Je moet er tegen kunnen.’ zegt hij.

De volgende ochtend sta ik op en doe ik mijn normale ochtendroutine. Alleen ontbijt is eruit geknipt. Ik trek mijn kleren aan en ik vertrek naar de afgesproken ontmoetingsplaats. Sasuke en Naruto komen tegelijk met mij aan. En dan is het wachten. En we wachten, en we wachten, en we wachten. We moesten er voor zonsopkomst zijn, en dan is hij er zelf niet. Naruto’s maag knort als een gek terwijl Sasuke geduldig en beheerst wacht op Kakashi. Ik lig op mijn rug in het gras. Het is nu al 10 in de ochtend en nog steeds geen spoor van Kakashi. ‘Waar blijft hij nou?’ roep ik geïrriteerd. Net op dat moment verschijnt hij voor me. ‘Sorry dat ik zo laat ben. Ik moest even een oud vrouwtje helpen.’ zegt hij alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik kom overeind. ‘Ja vast.’ zeg ik en ik leg mijn rugzak onder een boom.
We staan nu bij drie dikke palen die vlakbij een monument staan. Kakashi haalt een klokje uit zijn zak. Naruto kijk vragend naar het klokje. Ook haalt Kakashi twee belletjes uit zijn zak en houd het voor ons. ‘Jullie hebben niet gegeten, hé?’ vraagt hij. Iedereen schud nee. ‘Mooi, de test van vandaag klinkt simpel, maar dat is het niet.’ begint hij. Hij schud de bellen voor onze neus. ‘Ik wil dat jullie deze belletjes van mij af pakken voor 1 uur s’middags. Je beloning is dan je middageten en een ninja hoofdband.’ legt hij uit. ‘Maar er zijn maar twee belletjes.’ zeg ik. Kakashi knikt. ‘Dat klopt. Degene die geen belletje heeft voor 1 uur is dan gezakt voor deze test en moet dus weer terug naar de academie.’ Ik voel de rivaliteit tussen Sasuke, Naruto en mij ontstaan. Kakashi bind de belletjes aan zijn broek en klikt het klokje aan. ‘Op jullie plaatsen?’ begint hij. Naruto schiet al naar Kakashi toe en probeert hem omver te schoppen, maar hij wordt in een houdgreep gehouden door Kakashi. 'Ik zei nog geen start, meneer ongeduld.' zegt Kakashi. Ik rol met mijn ogen. Kakashi laat Naruto los. ‘Begin!’ roept Kakashi en weg zijn Sasuke, Naruto en ik. Ik verstop me in een boom waarin ik uitzicht heb over Kakashi. ‘Een ninja moet zich goed verstoppen.’ zegt Kakashi hard. Hij kijkt om zich heen. ‘Dat begrijpen ze.’ Als hij weer vooruit kijkt ziet hij Naruto met zijn armen over elkaar. Ik sla een hand op mijn voorhoofd. ‘Sukkel.’ mompel ik. Kakashi kijkt Naruto vragend aan. ‘Geef die belletjes aan mij of het zal je berouwen!’ roept Naruto zo stoer mogelijk. Kakashi kijkt hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. ‘Gaan we bandiet spelen?’ vraagt hij en hij pakt een boek uit zijn tasje. Vragend kijk ik naar Kakashi. Naruto snapt het ook niet. ‘Je mag komen hoor.’ zegt Kakashi terwijl hij leest. 'Waarom gaat u nou lezen!' roept Naruto boos. 'Omdat ik wil weten hoe het boek afloopt.' antwoord Kakashi terwijl het eigenlijk geen vraag was. 'Nou, kom je nog?' Naruto balt een vuist en rent op Kakashi af. Hij stoot uit en ineens, staat Kakashi er niet meer. Vragend kijkt Naruto naar de plek waar eerst Kakashi stond. Ik zie ineens Kakashi achter Naruto zitten en met zijn vingers maakt hij een teken. ‘Laat nooit je vijand achter je komen.’ zegt Kakashi. Vlak voordat Naruto zich om kan draaien, steekt Kakashi zijn vingers uit en prikt ermee. In Naruto’s kont. Naruto schiet de lucht in van de pijn. ‘Dat noem ik een faal.’ zucht ik. Kakashi gaat weer rechtop en gaat verder met lezen. Ik denk dat het tijd wordt dat ik wat ga doen. Vanuit mijn ooghoeken zie ik iets bewegen. Ik kijk ernaar en het blijkt een hele, grote spin te zijn! Ik haat spinnen! ‘EEN SPIN!’ roep ik keihard van angst en ik val de boom uit. Kakashi kijkt mijn richting in terwijl ik helemaal in paniek wegren. Kakashi zucht en gaat weer verder met lezen. Ik stop met rennen om even op adem te komen. Als ik op adem ben, klim ik weer een boom in. Ik bekijk Kakashi nu van achteren. Ik hoor gehijg naast me en ik kijk gestoord naar het bezwete gezicht van Naruto. ‘Ga weg! Dit is mijn boom.’ snauw ik. ‘Mooi niet, ik zat hier eerst.’ zegt Naruto pissig. Ik geef hem een duw waarop hij mij een schop verkoopt. Uiteindelijk vallen we bekvechtend uit de boom en rollen het water in. Kakashi zucht. “Wat een mislukkelingen.”ť denkt hij. Ik sta op uit het water en ik hap naar adem. ‘Sukkel!’ roep ik boos naar Naruto en ik ga op het land staan. Kakashi staat nog steeds te lezen en dat begint mij te irriteren. Ik wordt kwaad en ik ren snel op Kakashi af. Kakashi doet een stap opzij en ik vlieg door bijna tegen een boom aan. Gelukkig kan ik op tijd keren en ren ik weer snel terug naar Kakashi. Ik zie in de ogen van Kakashi dat hij vindt dat ik snel ben. Ik heb bijna een bel te pakken. Het belletje rinkelt en Kakashi is verbaast. ‘We zijn nog maar een half uur bezig, of 1 iemand heeft al bijna een belletje.’ zegt hij verbaast. Ik lach ene scheef lachje. Zo snel als ik kan ren ik een boom in en ik ga zitten op een van de takken. Dat was geweldig!
‘Ik moet zo door gaan.’ motiveer ik mezelf.


Reacties:


bonita105
bonita105 zei op 14 sep 2011 - 7:30:
lolz
snel verder
en weer een melding als je verder bent