Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » Protect a future sister in law

Elena 's new adventure

13 sep 2011 - 23:26

631

1

299



Protect a future sister in law

' Het is niets persoonlijk hoor maar mijn heer kan het niet risceren om jou nog langer rond te laten lopen. Wel een hele prestatie om de heer van de duister nerveus te maken. Harry Potter is de enigste die jou dit heeft voorgedaan. '
Hij ging op de rand van het bed zitten en streelde een haar uit haar gezicht.
' Garreth mag ook blij zijn, na dit alles zal hij eindelijk vrij zijn. Of dat beter voor hem is? Ja dat is maar de vraag. '
Met stijgende verbazing luisterde Fred het 'gesprek' af.
Waarom sprak hij over zichzelf alsof...Alsof Garreth een andere persoon is?
Hij had wel eens gehoord over mensen met een gespleten persoonlijkheid maar dit leek hem om de een of andere manier niet mogelijk.
' Maar ja, genoeg gepraat. Ik moet haast maken voor ze dat roodharige snotjong aan de praat krijgen. Ah ja, het was fijn je gekend te hebben. '
Hij haalde zijn staf tevoorschijn, het sein oor Fred om ten toneele te verschijnen.
' Wil je dat ding wel eens wegdoen? ' Riep hij toen hij van achter het bed tevoorschijn sprong.
' Wat...Jij hier? '
' Inderdaad ja, dat andere roodharige snotjong, hierheen gestuurd om jou tegen te houden. '
Dit leek Garreth wel te amuseren.
' Jij denkt dat je mij kan bedreigen? Zou je de zoon van een van je beste vrienden kunnen aanvallen? '
' Jij bent Garreth niet. Ik weet niet wie of wat je bent maar ik weet gewoon dat je niet de Garreth bent waar Elena over sprak. '
' Jongen, Garreth is hier inderdaad aanwezig. Het zal misschien wat irritant voor hem zijn om van uit zijn eigen hoofd te moeten toekijken maar geloof me, voor mij is was het ook niet altijd evident om zijn gezeur te moeten aanhoren. Alsjeblieft, ik wil die slang niet vrijlaten. Nee geen gif, blijf met je poten an mijn zus af! Vermoeiend hoor. '
' Rotzak. ' Sisste Fred zacht.
Hij voelde zich in het nauw gedreven toen hij besefte dat als hij een vloek zou uitspreken oon Garreth zou raken.
De man leek zijn twijfel haast te ruiken.
' Ja, in een oorlog moet je keuze 's maken. Spaar je Garreth maar breng je daar Elena 's leven mee in gevaar of neem je het risico en al je hem aan? '
' Moeten we dan zo nodig vechten? ' Antwoorde Fred zo nonchalant mogelijk.
De man begon te lachen toen hij besefte dat Fred enkel en alleen tijd probeerde te rekken.
' Sorry ventje, maar door jou heb ik al genoeg tijd verloren...Avada Kedavera! '
Het scheelde maar een haartje of Fred zou naar de eeuwige jachtelden vertrokken zijn.
Alle twijfel om aan te vallen gleed van hem af.
' Sorry Garreth! Parralitis! '
De vloek miste op een haar na maar de man moest er wel een ferme duik voor maken en bezeerde daarmee zijn...Nee, wacht Garreth 's pols.
' Rotjong! '
Hij vuurde enkele vloeken op hem af die Fred met eel moeite wist af te weren.
In stilte bedankte Fred Harry en de lessen van de s.v.p, zonder zou hij het nooit vol gehouden hebben.
Ook de man leek dit te beseffen want iedere vloek werd slorrdiger en ongecontroleerder.
Maar plots greep de man naar een spreuk die hij nog nooit eerder gehoord had.
' Sectumsempra! '
Hij was zo verbaast dat hij te laat een verdedeging wist te bedenken en werd in volle borst geraakt.
Het leek wel of een ontzichtbaar zwaard verschillende keren toestak in zijn hele lijf, hij voelde het warme bloed over zijn armen en gezicht lopen voor hij op zijn knieën zakte.
Het lukte hem om net lang genoeg wakker te blijven om te zien hoe de deur werd opgeblazen en Lupos Garreth met een simpele verlammingsstreuk buiten strijd wist te werken.
Toen zonk hij weg in de duisternis.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 14 sep 2011 - 10:00:
O arme Fred! mooi geschreven!!!!