Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Yu-Gi-Oh! » Hanna » Hoofdstuk 5: Blijdschap

Hanna

15 sep 2011 - 16:47

849

1

307



Hoofdstuk 5: Blijdschap

Hanna is onder de indruk van Seto's duel en zou graag net zo als hem willen dueleren. Ze gaat het vragen of hij het haar wil leren, maar zal hij 'ja' zeggen?

‘Joey, die had je moeten zien aankomen!’ roept Tristan. Daar heeft hij inderdaad gelijk in. Ik bedoel maar, als Joey al zo vaak tegen Seto duelleert, moet hij toch Seto zijn strategie kennen? ‘Ik zei het je toch dat je mij nooit zal verslaan.’ zegt Seto. Joey gromt naar hem. ‘Het is mijn beurt.’ zegt Seto en hij trekt een kaart. ‘Kaiser Sea Horse!’ roept Seto en Kaiser Sea Horse verschijnt. ‘Niet goed.’ zegt Joey. ‘Daar gaan 1700 levenspunten.’ zegt Seto. Kaiser Sea Horse valt Joey aan. Ik weet dat het ene hologram is, maar het blijft toch eng om te zien dat het net lijkt alsof die lans dwars door Joey heengaat. Joey heeft nog 1300 levenspunten over. Dat gaat ook snel. Joey bekijkt zijn hand vol kaarten. ‘Het is nog maar net begonnen hoor, Kaiba.’ zegt Joey en hij trekt een kaart van zijn deck. Aan Joey’s gezicht te zien heeft hij de kaart getrokken die hij wilde. ‘Ik roep op: Swordsman of Landstar.’ zegt Joey. ‘Dat monster kan Kaiser Sea Horse toch niet verslaan? Het heeft maar 500 punten voor aanval.’ zeg ik. ‘Dat klopt, maar met magie kaarten kan je de aanvalspunten verhogen.’ legt Yugi uit. ‘En dan nu mijn magie kaart Graceful Dice.’ zegt Joey. ‘Met die magie kaart kan je dus de aanvalspunten verhogen.’ zeg ik en volgens mij begin ik duelleren een beetje door te krijgen. Yugi knikt weer. Graceful Dice gooit een dubbelsteen en gespannen kijkt iedereen toe. De dubbelsteen komt terecht op vier. Joey springt een gat in de lucht. ‘Nu is mijn monster sterker dan die van jou!.’ roept Joey en steekt zijn tong uit. ‘Swordsman of Landstar, val zijn Kaiser Sea Horse aan!’ beveelt Joey. Kaiser verdwijnt en Seto’s levenspunten gaan naar 2900. Joey lacht vol zelfvertrouwen. ‘Hoe vond je dat?’ vraagt hij. Seto reageert er niet op. ’Je hebt geen monsters meer op het veld, dus zou ik maar oppassen vriend.’ zegt Joey. ’Als ik je vriend zou zijn, stond ik net zo als die anderen je aan de zijlijn toe te juichen.’ merkt Seto op. Hij trekt een kaart uit zijn deck. Ineens begint hij te lachen als hij de kaart heeft bekeken. ‘Deze kaart moet je nog wel kennen, maar eerst roep ik La Jinn en Blade Knight op om ze vervolgens weer op te offeren voor mijn Blue Eyes White Dragon!’ Roept Seto. Joey schrikt. ‘Dat meen je niet!’ ‘Ik meen alles.’ zegt Seto vals. Dit wordt mijn eerste keer om de Blue Eyes White Dragon in het echt te zien! Nou, het is dan wel een hologram, maar toch. La Jinn en Blade Knight verdwijnen van het veld en op de plaats waar zij stonden komt fel, blauw licht. ‘Stoer.’ zeg ik enthousiast. Mokuba knikt. Het geluid van de Blue Eyes is te horen en verschijnt op het veld. Joey bekijkt de draak angstig. ‘Dit gaat niet goed komen.’ zegt Tristan. ‘Joey, jij verliest.’ zegt Seto en lacht. De Blue Eyes staat klaar voor de aanval. Joey heeft geen schijn van kans. De Blue Eyes vuurt zijn aanval en Joey’s levenspunten bereiken de nul. ‘Ik dacht dat ik je dit keer kon verslaan.’ zegt Joey en hij zakt door zijn knieën. ‘Dan moet je voortaan niet meer gaan denken.’ merkt Seto op. Ik begin te klappen. ‘Dat was gaaf.’ zeg ik. Mokuba knikt. ‘Mijn broer is echt de beste.’ schept Mokuba op. ‘Wacht maar Kaiba! Ik zal je ooit verslaan. Dat beloof ik je.’ zegt Joey. ‘Dat zal wel.’ zegt Seto en komt naar Mokuba en mij toe. ‘Ik moet weer aan het werk, dus of jullie dit gebouw willen verlaten.’ zegt hij erachter aan. Tristan gaat naar Joey. ‘De volgende keer beter.’ zegt hij tegen Joey. Seto, Mokuba en ik stappen de lift in en gaan weer naar de verdieping waar Seto’s kantoor is. Ik zou eigenlijk ook wel willen leren hoe je moet duelleren. Mijn neef heeft het ooit wel eens uitgelegd, maar dat is alweer een lange tijd geleden. De tijd is alweer voorbij gevlogen. ‘Moet jij niet naar huis?’ vraagt Mokuba aan mij. Ik knik. ‘Ik wil eerst nog wat vragen.’ antwoord ik en ik hou mijn handen achter mijn rug. Wat als hij ‘nee’ zegt? Ik adem even in en uit. ‘Seto,’ begin ik. Seto keert zich om. ‘zou je mij willen leren hoe je…’ verder kom ik even niet. ‘Hoe je moet duelleren?’ vraag ik en ik kijk naar de grond. Het blijft even stil. “Zeg nou wat!”ť denk ik. ‘Is goed.’ zegt Seto. Ik durf weer adem te halen. ‘Oké, dank je.’ dank je zeg ik verlegen. Ik durf te wedden dat ik nu heel erg aan het blozen ben. ‘Dan ga ik maar eens.’ zeg ik en ik loop langzaam naar achter. Als ik de deurklink in mijn hand voel, vlieg ik zo snel mogelijk het kantoor uit. Seto gaat mij leren hoe ik moet duelleren! Ik ren de trap af met een big smile. Beneden staat mijn oom op mij te wachten. ‘Er is er eentje vrolijk.’ zegt hij en ook hij moet lachen.


Reacties:


Iloveanime
Iloveanime zei op 15 sep 2011 - 17:14:
Goed gedetailleerd verhaal!
Ik ben benieuwd naar haar training met Seto, is vast hard....
Snel verder....