Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » Trip out

Elena 's new adventure

16 sep 2011 - 21:39

1056

2

421



Trip out

Het was alsof er een sloophamer tegen haar hoofd gebeukt was.
Of het kon toch aan die liters drank van de vorige avond liggen.
Na dat ze de fles champagne soldaat gemaakt hadden kwam Sirius met het leuke idee dat hij nog enkele flessen wijn in zijn kelder had, en hij was natuurlijk zo vriendelijk om er eentje te kraken, en nog een, en nog een.
Ze wou er niet aan terug denken want dit maakte haar hoofd alleen maar meer van streek.
Toen ze de keuken binnen kwam zag ze dat iedereen al wakker was.
De meesten hadden een gezicht die perfect uitdrukten hoe zij zich voelde.
Enkel Lupos zag er verdacht goed uit, hij had zich gisteren dan ook rustig gehouden aangezien hij nog steeds niet bekomen was van zijn weerwolventransformatie.
' Goedemorgen, zonnestraaltje. ' Begroete hij haar zo luid dat iedereen ineenkromp van pijn.
' Kan het niet wat stiller, Remus? '
' Misschien, ik heb er alleen geen zin in. Wie zijn kont brand moet maar op de blaren zitten.'
' Onmens. ' Kreunde George.
' Ik hou ook van jou. ' Antwoorde Lupos met een breede glimlach.
Er stonden nog resten van het ontbijt of middageten zoals je het beter zou noemen maar Elena voelde zich misselijk worden door het zicht alleen al.
' Nog een geluk dat ik hier nog een goed middel heb tegen katers, een slok en je voelt je direct beter. '
' En hoe lang draag je dat spul al bij je? ' Kreunde Garreth toen zijn vader een flesje uit zijn jas haalde en het rond liet gaan.
' Sinds ik opstond, maar wat kon ik anders. Ik moest wachten tot Elena wakker was. '
Als blikken hadden kunnen doden was dit nu Lupos zijn lot geweest, daar mocht je zeker van zijn.
Geen idee wat voor wondermiddel dit was maar de misselijkheid verdween meteen.
Dankbaar haf ze het flesje door en besloot dat een kleine maaltijd er misschien toch wel in kon.
Meteen nam ze enkele sneetjes brood en besmeerde die rijkelijk met marmelade.
De anderen volgden meteen haar voorbeeld.

De rest van de middag werd benut met het opruimen van alle troep.
Een hele troep aangezien Lupos verboden had er magie voor te gebruiken.
Als hij dat verdomde gezegde over kont branden en blaren nog een keer zou gebruiken dan zou ze hem officiël wat aan doen.
' Ik had hem wel eens willen zien als hij niet ziek geweest was, dan zou hij wel grettig mee gedaan hebben. ' Gromde Sirius net luid genoeg dat alleen zij het konden horen.
Ze gniffelden.
' Wat afleiding kan nu geen kwaad. ' Fluisterde George.
Het was alsof het lot hem gunstig gezind was want net op dat moment sprong Sneep uit de open haard.
' Secretus? ' Riep Sirius verwonder. ' Wat heb jij hier te zoeken? '
' Dit is zoald je misschien al geraden hebt geen beleeftheidsbezoekje. Ik kom een ernstige zaak melden. '
' En wat mag die dan wel zijn? ' Vroeg Lupos die net uit de keuken kwam.
' Potter en zijn vrienden zijn Zweinstein ontvlucht. Ze hebben Omber het verboden bos ingelokt en hebben haar daar in de armen van enkele centauers geduuwt. '
Dat gedeelte leek hij wel amusant te vinden maar de rest zag er de humor niet van in. '
' En waar zijn ze nu? '
' Ik zou het niet weten. Het laatste bericht dat ik gehoord heb is dat ze weg gevlucht zijn op terzielers. Ik zou niet weten waar of waarom ze verdwenen zijn. Maar wat ik wel weet is dat het zaakje serieus stinkt. '
' Wat bedoel je? beschuldig je mijn peetzoon soms ergens van? '
' Nee, ik dacht eerder aan een val. Ik heb trouwens ook gehoord dat hij via de haard in Omber 's kantoor naar hier gereist is. '
' Wat? Deze ochtend? Heeft iemand hem gezien? ' Riep Sirius geschrokken.
' Iedereen lag te slapen? ' Antwoorde Elena.
' Er is een iemand die hier altijd wakker is. ' Bedacht Lupos zich.
' Knijster! Knijster kom hier! ' Riep Sirius meteen!
Het duurde even voor het kereltje kwam.
' Meester heeft geroepen? ' Zei het kleintje met de nodige tegenzin.
' Heb jij Harry Potter vandaag gezien. En waag het niet om te liegen! '
' jonge heer Potter was hier inderdaad. Hij vroeg of u hier was. En ik zei dat u niet meteen terug zou keren van het ministerie. ' Antwoorde het kleintje doodserieus.
' Je hebt wat? '
Lupos kon maar net verhinderen dat Sirius de elf iets zou aan doen.
' Dus hij is naar het ministerie. Om Sirius te zoeken? '
' Hij leek erg bang te zijn om meester Zwart zijn veiligheid. ' Voegde de elf er aan toe.
' Dan moeten we er meteen naar toe! Dit is overduidelijk een val! '
Het was niet echt de afleiding waar Garreth op gehoopt had maar de rommel was nu wel vergeten.


Ze kregen al gauw het gezelschap van Tops Dolleman en een kerel die zich zelf Romeo Wolkenveld noemde.
Ze zouden van op het grindboutsplein vertrekken.
Elena had zich snel voorbereid en voegde zich meteen bij het groepje.
George en Garreth stonden er al.
' Wat zijn jullie van plan? ' Vroeg Lupos plots.
' Wat denk je? We gaan mee. ' zei Elena.
' Geen denken aan. Veel te gevaarlijk. '
Er leek geen verdere ruimte voor discussie maar deze keer liet Elena zich niet afschepen.
' Wat denk je? Dat we hier gaan blijven wachten terwijl onze vrienden in gevaar zijn? '
' Het is veel te gevaarlijk! Einde discussie! '
Nog voor ze iets kon zeggen lwou hij de kamer uit lopen maar werd tegen gehouden door Tops.
' Wat heb jij? '
' Denk je niet dat je te hard voor hen bent? Ze hebben in de vila van Malffidus wel bewezen dat ze zichzelf kunnen verdedigen en wij kunnen de extra toverstaffen wel gebruiken. '
' Ze zijn te jong. '
' Ik was maar twee jaar ouder toen ik mijn eerste opdracht had als Schouwer. '
Hij werd nerveus toen hij voelde dat hij deze disscusie aan het verliezen was.
' Ik snap ook wel dat ze mee willen...'
' Net zoals jij.' antwoorde ze simpel.
Daar had ze hem.
Even leek hij te willen tegenspreken.
' Jullie blijven in mijn buurt. Is dat goed begrepen?'
Enthousiast vlogen ze hem om de hals.
' Beloven we.' Riep Elena blij.
Tops keek haar lachend aan en Elena kon het niet laten stiekem eens te knipogen.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 17 sep 2011 - 9:48:
Oei spannend!!!


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 16 sep 2011 - 22:20:
Oe wat spannend!
Is tops in dit verhaal ook getrouwd met lupos?