Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Albus potter en het geheim van de terugkeer... » albus potter naar hogwarts

Albus potter en het geheim van de terugkeer...

19 sep 2011 - 16:47

675

0

579



albus potter naar hogwarts

Hogwarts!!!

De lucht was donker en eng. Ineens zag ik een schim. Avada kadavra! En toen was het stil

Vandaag was de dag dat Albus naar zweinstein gaat. Aan de ene kant vind hij dat super, maar aan de andere kant... Straks heeft James nog gelijk en zit hij echt bij zwadderich! Toen ze bij perron 9 3/4 waren, zei z'n vader dat hij het niet erg vond als hij naar zwadderich ging, maar toch....
'Gaat het albus?' Vroeg Roos, z'n nicht.'Ben je bang dat je naar zwadderich gaat?'. Albus knikte. Verder zei hij niks meer. Roos was flink aan het kwebbelen met Sofie lubbermans,de dochter van marcel lubbermans, toen er een meisje aankwam. Ze had een paarse bril, en was bruin.'Kan ik hier zitten? De rest is een beetje vol' vroeg het onbekende meisje. 'Maar natuurlijk!' Zei roos. 'Ik heet trouwens Jasmin el dana, en wat is jouw naam?' Vroeg het meisje. 'Mijn naam is Roos wemel en dat is Sofie lubbermans' zei roos, terwijl ze naar Sofie wees. 'En ik ben Albus potter' zei albus. 'Maar dan moeten jullie de ouders zijn van Marcel lubbermans,Ron wemel,Hermelien griffel en Harry potter!ongeloofelijk!' Zei Jasmin. Maar voordat Roos iets kon zeggen, kwam James, de oudere broer van Albus aanrennen. 'Snel, geef me de onzichtbaarheidsmantel!' Zei James. 'Euh ja tuurlijk, maar waarom?' Zei Albus. 'Geef nou maar' zei James ongeduldig. Hij deed de mantel over zijn hoofd. 'Ja maar voor w...' Ineens zag Albus victoire staan, de oudere nicht van Albus en Roos. 'WAAR IS JAMES!' Zei victoire boos. 'Geen idee victoire, maar waarom eigenlijk?' Vroeg Roos. Victoire negeerde haar vraag en liep boos weg. 'Pfoeh, dat scheelde niks!' Zei James toen victoire weg was. 'Ga je nu zeggen wat er aan de hand is? Zei Albus nieuwsgierig. 'Oke dan' zei James. 'Euh,wie ben jij trouwens?' Vroeg James aan Jasmin. 'Ow,ik ben Jasmin el dana' zei Jasmin. 'Aangenaam kennis met je te maken, ik ben James potter, de oudere broer van Albus' zei James. 'Pff, het is maar een jaar verschil hoor' zei Albus. 'Maar wat is er nou?'
'Je weet toch Teddy, nou die zag ik zoenen met victoire!' Zei James verrast. 'Je liegt' zei Roos. 'Ik zweer het' Zei James. 'Teddy lupos zoende met victoire wemel!' Zei hij. 'Hey, wie zoende met wie?' Zei een jongen die kwam aanlopen. 'Kijk Jasmin, dit is Mark, mijn oudere broer' zei Sofie. 'Hey Mark,je raad nooit wat ik zag. Ik zag Teddy zoenen met victoire!' Zei James. 'Ow,dus daarom kijkt Victoire zo boos' zei Mark en hij wees naar Victoire,die een eindje verop was.
'Oeps' zei James
'Rennen!'
Mark en James renden haastig weg. Albus lachte. 'Wie is Teddy eigenlijk?' Vroeg Jasmin. 'Ow,mijn pa is zijn peetvader.' Zei Albus. 'Hij is zijn ouders verloren tijdens de Slag Om Zweinstein.'. 'Ow wat erg' zei Jasmin. Toen kwam er ineens een jongen.'Hoi, kan ik hier zitten?' Vroeg de jongen. 'Tuurlijk' zei Jasmin. Roos,Sofie en Albus kende de jongen al. Het was Scorpius malfoy, de zoon van draco malfoy,die vroeger ook de vijand van Albus vader was. 'Scorpius malfidus' zei de jongen. Albus, Roos,Sofie en Jasmin stelde zich voor. 'Aha, dan moet jij de zoon van Harry potter zijn' zei Scorpius. 'Waren jullie ouders vrienden dan?' Vroeg Jasmin. 'Nee niet echt, haha!' zei scorpius. 'Het waren meer vijanden' zei Albus. Toen was het een tijdje stil. ' Ik wil best vrienden worden hoor,' zei Scorpius 'maar alleen als jij dat ook wilt Albus'. Toen stopte de trein. 'Aah, we zijn er' zei Jasmin. Albus en Scorpius zeiden niks meer. 'Alle eerstejaars hier komen!' Zei een halfreus die Hagrid heette. Toen ze in de bootjes gingen, vertelde Jasmin aan Roos en Sofie dat ze dreuzels als ouders heeft. En toen kwam het: ze waren in zweinstein. Toen ze binnen waren, zei Anderling:'wacht even hier, jullie worden zo geroepen'. Toen ging Anderling weg. 'wel wel wel,wie hebben we hier?'zei een onbekende jongen.'Albus potter, de jongste zoon van de beroemde Harry potter'. 'Rocerium,houd op' siste Scorpius tegen de jongen die blijkbaar Rocerium heette. Albus keek op. Wat moest die jongen van hem?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.