Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » an uninvited guest

Elena 's new adventure

19 sep 2011 - 16:18

829

3

327



an uninvited guest

Ze hoorde Harry gillen!
Haar vader liep naar hen toe en hield hem tegen voor ook hij door de poort kon springen.
' Niet doen, Harry. Wie door die poort gaat komt niet meer terug. Het spijt me, jongen. '
' Nee, Nee. Sirius. Het kan niet, hij kan niet dood zijn! '
Alle ogen waren nu op hen gericht.
Het leek tot de meesten amper door te dringen.
Sirius, weg. Dit kon niet, dit moest gewoon een boze droom zijn.
Lang tijd om er over na te denken had ze niet want daar kwam al weer een nieuwe verrasing.
Harry sprong uit haar vader 's greep en zette de achtervolging in op Van Detta en de andere dooddoeners die probeerden te ontsnappen.
' Harry, wacht! '
Meteen hadden de andere de achtervolging ingezet.
Ze hoorden Harry Van Detta 's naam roepen en hoe de vrouw hem aanmoedigde.
' Kom me halen, Potter. Wreek je vriendje. Wreek die bloedverader! '
' Crucio! '
Tot haar groote onstelling besefte Elena dat het Harry was die deze vloek had uitgesproken.
' Ze drijft hem tot het uiterste! ' Riep haar vader.
Ze dreef haar snelheid nog een tandje hoger.
Al was het maar om Harry er van te weerhouden domme dingen te doen.
Garreth en zei hadden een grote voorsprong op de anderen weten op te bouwen en vonden Harry als eerste.
Hij stond oog in oog met de vrouw.
' Jullie hebben een afkeer voor alles wat met dreuzels te maken heeft. Maar jullie eigen leider is een vuile halfling zoals jullie het zo mooi kunnen verwoorden. Is het niet? Hij is zelf naar die dreuzel vernoemd. Marten Vilijn. '
' Waag het niet, waag het niet om zijn naam te bedoezelen met jouw vuile dreuzeltong. '
' En die moeder van hem. ' Ging hij onverstorrbaar verder.
' Ze was dan wel een heks maar veel te lelijk. Natuurlijk had een knappe man als Marten Vilijn senior totaal geen oog voor haar. Moet wel vernederend zijn te weten dat je enkel een man kan krijgen door hem te betoveren. En dat hij er weer vandoor was zodra ze de betovering had opgegeven. '
' Klep dicht! ' Riep ze woedend en richte een spreuk op hem.
Iets waar hij duidelijk op had gerekend want hij wist de vloek zonder veel moeite af te weren.
Er kwamen anderen op hen af, meteen sprongen Elena en Garreth naast hem om te helpen.
' Kijk eens aan. De olijke tweeling komt er ook nog bij. '
' Hou jullie er buiten. ' Hoorde ze Harry mompelen.
' Nee, Harry. Dit gekkewerk. '
Kans om te antwoorden had hij niet want op dat moment verscheen er een nieuwe gedaante.
de man die verscheen was zonder twijfel de meest misvormde en angstaanjagende persoon die ze ooit gezien had.
Kaal hoofd, bloeddoorlopende ogen. Neusgaten als die van een slang.
Ze had geen uitleg nodig om te weten wie hij was.
Heer Voldemort, het monster dat haar leven kapot gemaakt had en dat van nog vele anderen.
' Mijn heer. We ...We hebben net...'
' Geen zorgen, lieve Belatrix. ik ben erg trots op jullie. Zowel Potter als de Grindewalt tweeling. '
In een reflex trokken de drie hun staf op toen hij dichter bij kwam.
' Rustig. Vanwaar die plotse vijandigheid? '
' Blijf uit mijn buurt. ' Sisste Elena.
' Hou je vuile tong in bedwang! een beetje respect voor jouw heer! ' Riep Belatrix van achter zijn rug.
' Mijn heer? Ik sterf nog liever dan dat ik buig voor jou! '
De vrouw wou haar te lijf gaan maar met een handgebaar hield Voldemort dit tegen.
' Jullie lijken op jullie moeder. Weet je? Ook zei was zo koppig en vastberaden.En net als haar zijn jullie verblind door de leugens van die dreuzels. De dreuzels die onze tovernaarsgeheimen komen stelen. '
' Wat? Denken jullie dat? Jezus, hoe paranoia kan je zijn? ' Riep Garreth deze keer.
Het leek wel of Voldemort hem nu pas in de gaten kreeg.
' Jij bent veranderd. De laatste keer dat ik je zag was je als een bang vogeltje in mijn klauwen.'
' En die ervaring heeft me sterker gemaakt.'
' De kracht van een ware tovenaar. Je zou echt een goede aanwinst zijn.
Jij en je zus.'
' Waneer dringt het tot je door dat we niets met jou te maken willen hebben?' Riep Elena.
' Wat jammer, dan delen jullie Potter 's lot maar.'
Alle toverstaffen waren op hen gericht, dit was het einde wist Elena.
Ze sloot haar ogen en nam Garreth 's hand beet.
' Ik hou van je Elena. Je bent de beste zus die ik me maar kon wensen. ' Fluisterde Garreth zacht.
' Ik hou ook van jou, en tot straks. Ma zag er al naar uit jou te ontmoeten.'
Ze hoorde hoe Voldemort zich klaar maakte om de uiteindelijke slag toe te brengen.
' Avada Keda...'
Nog voor hij de spreuk kon afmaken weerklonk een luide knal.
Verbaast opende ze haar ogen.
Voldemort en zijn bende lagen verspreid op de grond.
' Daar zul je nog even op moeten wachten, Marten. ' Weerklonk de rustige stem van Perkamentus.


Reacties:


Pline
Pline zei op 12 dec 2011 - 18:45:
Woa super! x ik ga meteen verder!
Juist 1 ding, je maakt ook fouten tussen 'zei' en 'zij' x


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 19 sep 2011 - 22:27:
Perkamentus is in the house!
Nice nice!


Rebella
Rebella zei op 19 sep 2011 - 19:16:
jajajajajajaajajajjaja dit is een goeie Go Perkie Go!