Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Maybe you'll be Kate one day... [R&I Ft. NCIS] (5-shot) » 5

Maybe you'll be Kate one day... [R&I Ft. NCIS] (5-shot)

23 sep 2011 - 15:51

788

1

381



5

Het laatste deeltje... Bedankt aan iedereen die het gelezen heeft, en vooral aan de cast van NCIS en Rizzoli & Isles

Ik weet dat het niet leesbaar is, maar mocht je toch de moeite doen, zou ik het echt fantastisch vinden!
Maar ik begrijp hat als jullie wachten tot FF weer normaal doet...

Alle ogen worden op mij gericht wanneer ik mijn badge laat zien, een bezoekerspas ontvang en samen met een agent in de lift stap. Ik let niet op welk knopje de man drukt, maar staar gewoon naar de deuren die langzaam dicht glijden.
‘Vanwaar komt u, agent?’
‘Detective, en ik kom van Boston.’
‘Dat is een lange reis.’
‘Ik weet het, maar het is het waard.’
De lift komt tot stilstand en wanneer de deuren openschuiven, stap ik met een lach uit.
Op de afdeling waar ik beland ben, is het tamelijk rustig. Ik zie twee agenten waarmee ik samengewerkt heb, en loop op het bureau van een van hen af.
‘Goede avond, agent DiNozzo.’ De man kijkt op en lacht als hij me ziet.
‘Het is Speciaal agent DiNozzo, detective Rizzoli. Wat doet u hier?’
‘Ik ben hier voor Speciaal agent Todd. Weet je waar ze is?’
‘Ze is samen met Ziva een verdachte gaan onderzoeken. Waarom? Is ze stout geweest?’ Hij kijkt me met een grijns aan en ik glimlach, niet van plan om te antwoorden.
‘Dat zijn je zaken niet, DiNozzo.’ Ik en Tony kijken op en zien Gibbs achter zijn bureau kruipen en zijn computer weer tot leven wekken.
‘Maar…’
‘Niet, Tony.’ Ik lach triomfantelijk naar Tony en ga naar het bureau van Kate.
Net zoals ik Maura kende, is ook Kate’s bureau netjes opgeruimd. Alles is netjes geordend, tot en met het bakje met paperclips. Mijn oog valt op de kalender naast haar bureau en ik lach als ik zie dat de datum van vandaag enkele keren omcirkeld is, wat duidelijk maakt dat ze heeft uitgekeken naar vandaag, net als ik.
‘Jij bent Jane, niet?’ Ik kijk op en zie een vrouw, duidelijk gothic, voor me staan in een witte labjas.
‘Euh, ja…’ antwoord ik twijfelend.
‘Ik ben Abby.’ En vanaf het moment dat ik haar naam hoor, weet ik wie ze is.
Kate vertelde me dat naast mij, Abby haar beste vriendin was. Abby weet bijna alles over haar, en ze weet ongetwijfeld over mij.
Ik weet dat ze aan mijn blik ziet dat ik weet wie ze is en ze gaat lachend in Kate’s stoel zitten.
‘Hoe lang is het nu al?’
‘Ongeveer drie maanden.’
‘En, je bent nog nooit eerder hier geweest?’
‘Nee, M-Kate is altijd naar Boston gekomen.’
‘Dus, zij weten het niet?’
‘Je bedoelt DiNozzo en McGee? Nee, die weten het nog niet.’
‘Jane.’ Ik draai me om, maar heb de stem al lang herkent.
‘M-Kate.’ Even kijken we elkaar lachend aan, en dan loopt ze op me af.
Ik sluit haar in mijn armen en word meteen opnieuw verliefd op haar. Drie weken hebben we elkaar niet gezien, en nu ik haar terug vast heb, weet ik niet hoe ik die drie weken volgehouden heb.
‘Ik heb je gemist.’
‘Ik jou ook.’ We kijken elkaar aan en ik voel alle aanwezigen ons aanstaren. ‘Ben je hier zeker van?’
‘Ik ben nog nooit ergens zo zeker van geweest.’
Haar lach laat me alles en iedereen rondom me vergeten. Wanneer ik mijn lippen op die van Kate druk, kan ik ergens wel de reacties van de aanwezigen horen, maar het kan me niets schelen. Het maakt mij totaal niet uit wat ze ervan denken, ik ben al lang blij dat ondanks we kilometers uit elkaar werken en wonen, Kate besloten heeft om ons een kans te geven.
‘Ik dacht dat je katholiek was, Kate?’ horen we Tony roepen, en we laten elkaar los.
‘Jij bent gewoon jaloers omdat jij je kans hebt laten schieten.’ Legt Ziva hem het zwijgen op.
‘He, Tony, als ik je ooit betrap op het fantaseren over mijn vriendin, arresteer ik je.’ Waarschuw ik hem.
‘Hmmm, gearresteerd door een lesbische detective, dat leidt vaak tot een trio…’
‘DiNozzo!’
‘Ja, baas?’
‘Mijn koffie is koud, haal een andere.’
‘Ja, baas.’ Hij grijnst even naar ons en loopt dan naar de lift, die hij nog net haalt.
Iedereen kijkt hem nog even na, en richt dan zijn aandacht weer op ons.
‘Hey! Terug aan het werk jullie!’
Gehoorzaam aan hun baas gaan Abby, Ziva, Kate en McGee meteen weer aan het werk en ik ga bij Kate op haar bureau zitten.
‘Heb je nog veel werk?’
‘Nee, ik moet enkel mijn computer nog afsluiten en dan ben ik vrij.’
‘Voor schoenen aan het shoppen online?’
‘Nee, Kate heeft daar geen tijd voor op haar werk.’ Lacht Kate terwijl ze haar computer afsluit zonder me aan te kijken.
Ze staat recht en wil haar spullen nemen, maar nog voor ze daar de kans voor heeft, neem ik haar vast. Mijn handen leg ik op haar heupen en ik buig me naar haar linkeroor toe.
‘Misschien zal ik je ooit op een dag Kate kunnen noemen, maar voor mij zal je altijd mijn Maura zijn.’

THE END


Voor Marije


Reacties:


Monster23
Monster23 zei op 19 sep 2011 - 20:05:
Ahw? For me?
How sweeeeeeeet <3 Thank you :3
Het was koewl. Und complicated. But cool. (In een Engelse bui)
En en OMG die opmerkingen van Tony. Die zijn zó Tony o.O -dies- X3