Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena 's new adventure » A new adventure begins

Elena 's new adventure

21 sep 2011 - 20:42

808

4

381



A new adventure begins

De lucht was helder en de zon scheen op volle toeren.
En dag waarop niets fout leek te kunnen gaan, een dag voor nieuwe kansen.
Het leek zo lang geleden sinds ze de laatste keer op het Kingsbridg station geweest was om George op te halen.
Ditmaal zouden ze Harry komen ophalen, het was al weer enkele dagen geleden sinds hun avontuur op het ministerie en ze was benieuwd hoe het met hem was.
Er waren nog onderzoeken geweest maar Sirius zijn lichaam was nergens meer te vinden.
Het vrat aan iedereen dat ze hem niet eens een deftige begrafenis konden geven.
Het enige goede aan de toestand was dat de minister eindelijk had moeten toegeven dat Sirius onschulldig was over heel de lijn en in de ochtenprofeet werd zelf geschreven dat hij als een held gestorven was.
Veel te laat natuurlijk, maar toch.
Garreth kwam terug uit een kranten winkeltje.
Hij had van het uitstapje gebruik gemaakt om enkele dreuzeltijdschriften en snoepgoed want dit bleef hij verkiezen boven dat tovenaarsspul zoals hij het zo mooi kon verwoorden.
Een meening die hij George al enkele keren had proberen op te dringen maar hij had meer sucses gehad bij diens vader.
Na een hele uitleg over de verschillende soorten snoepgoed leek het gesprek te zijn overgeslaan over treinmechanieken.
Garreth had altijd al veel interesse gehad in mechanica dus was hij de uitgesproken persoon om meneer Wemel over dit alles uit te leggen, dit duidelijktegen de zin van mevrouw Wemel.
' Denk je dat je moeder een spaander van hem heel laat als hij niet meteen zijn mond houd? '
' Dat is nog maar de vraag. Ze raakt snel geïriteerd. Denk je dat we hem moeten waarschuwen? '
' Hij kan het wel aan. ' Lachte ze plagend.
Hij sloeg zijn arm om haar hals en drukte een zoen op haar kruin, zei sloeg als antwoord haar arm om zijn zij.
Nu ze eindelijk openlijk voor hun relatie konden uitkomen mocht heel de wereld het weten.
Garreth en Fred hadden er al enkele opmerkingen over gemaakt maar het kon hen niets meer schelen.
Ze werden opgewacht door Tops en Dolleman en door een koppel dat ze nog niet kende.
Dat het een vreemd duo was zag je van op een mijl afstand.
De man was zo dik en vlezig dat zijn nek niet eens zichtbaar was en zijn vrouw had meer weg van ee paard.
' Dat zijn de oom en tante van Harry. Ze zorgen voor hem zolang hij minderjarig is al is verzorgen een groot woord. Ze zijn hem liever kwijt dan rijk. Daarom zijn we hier om hen even duidelijk te maken dat ze hem goed moeten behandelen. '
' Laat me raden, anders krijgen ze met ons te maken. '
' Inderdaad ja. '
Net op dat moment sprong Harry als eerste door de onzichtbare poort.
Meteen gevolgd door Ron en Hermelien.
Ze schrok al lang niet meer van dit alles, na een jaar in de tovenaarswereld slaagde je er wel werkelijk in om te wennen aan dit soort dingen.
' Over een welkomscomiteé. ' Lachte Ron verrast.
' Hoe kon ik de aankomst van mijn beste vriend nu vergeten? ' Antwoorde Garreth gespeeld verontwaardigd.
' En we moeten die twee daar maar eens duidelijk maken dat ze Harry goed gaan mogen begandelen. ' Voegde Dolleman er aan toe.
' Hoe is het trouwens met je?' Vroeg Elena bezorgd.
Hij haalde zijn schouders op.
' Er valt niets meer aan te doen, Sirius is weg.'
Ze nam zijn hand en haf er een kneepje in.
' Weet dat we er allemaal voor je zijn.'
Een kleine glimlach verscheen op zijn gezicht.
' Dank je.'
' Vergeet die brieven trouwens niet.' Zei Hermelien.
Harry leek wakker te schieten en haalde twee brieven tevoorschijn.
' Perkamentus vroeg me dit te geven. Voor elk een. '
Verbaast namen ze de brieven aan en scheurden ze open.
Gespannen wachte iedereen af toen hun ogen over de brief gleden.
' En? ' Vroeg hun vader uiteindelijk.
' We gaan naar Zweinstein.' Mompelde ze.
' Wat? Je bedoelt...?'
' Het ziet er naar uit dat we officieël zijn toegelaten om op Zweinstein onze opleiding af te maken. '
Het duurde even voor het nieuws tot iedereen was doorgedrongen.
Ze mochten naar Zweinstein, de school waar George altijd zo enthousiast over was.
' Maar...Jullie zijn al bijna 18. De opleiding word afgerond op de leeftijd van 17. Hoe willen ze dat regelen?' Vroeg Remus bezorgt.
' Ik denk dat Perkamentus alles geregeld heeft. Het goede nieuws is dat ze nu eindelijk een goede opleiding kunnen genieten.' Stelde Tops hem gerrust.
' Een goede opleiding? Deed ik het dan niet goed genoeg?'
' Nou ik weet niet.' Antwoorde Elena plagend.
Ze kon de trap naar haar achterwerk maar net ontwijken.
Gauw werd alle bagage bijeen gekrabbelt en liepen terug naar de uitgang.
Wat de toekomst zou brengen was voor hen een raadsel maar tot nu toe zag het leven er erg rooskleurig uit.


Reacties:


moorte
moorte zei op 25 dec 2011 - 15:49:
Ik wil een hele grote reactie schrijven over hoe goed ik dit vind...
Maar ik weet gewoon niets te zeggen, het is gewoon een fantastisch verhaal!
Leuk dat ze naar Zweinstein gaan, worden ze dan ook gesorteerd?


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 21 sep 2011 - 20:50:
Oe wat cool!
Please ga snel verder! Kan niet wachten op wat daar allemaal gaat gebeuren!


Rebella
Rebella zei op 21 sep 2011 - 20:49:
Waar ga je verder mee? Elena? Of iets totaal anders?


Rebella
Rebella zei op 21 sep 2011 - 20:48:
Peacefull ending