Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Weasley 's Wizard Wheezes

Hogwarts ' adventures

22 sep 2011 - 17:13

820

3

348



Weasley 's Wizard Wheezes

Harry had gelukkig ook goed nieuws gekregen.
Het bleek dat hij de nieuwe aanvoerder geworden was van het Zwerkbalteam van Griffoendor.
Het bleek dat het een sport was waar Harry echt goed in was.
' Misschien wel een idee voor later. ' Had ze hem bemoedigend toe gefluisterd.
Hij had niet veel geantwoord maar zijn reactie verried dat hij haar steun wel wist te appreciëren.
Er werd die avond beslist dat ze de volgende dag naar de Wegisweg zouden gaan.
Elena en Garreth moesten dringend eens op strooptoch voor de nodige spullen voor Zweinstein te kopen.
De vakantie was al bijna voorbij en ze moesten nog alles kopen.
Ondanks al haar bezwaren was Elena toch stiekem blij met hun goed gevulde kluis bij Goudgrijp want de lijst leek gewoon eindeloos.
' Wie weet kunnen jullie jezelf eens een nieuwe bezem aanschaffen want op die gamele gevallen in de schuur kunnen jullie niet aankomen op Zweinstein. ' Bracht Fred ter sprake.
Elena voelde zicht benauwd worden en ze zag dat George hem een trap onder tafel haf.


De volgende ochtend waren ze extra vroeg opgestaan en had George haar naar een rustige plek geleid. Ver genoeg van het Nest maar toch ook nog ver genoeg van het aanpalmende dreuzeldorp zodat niemand hen zou opmerken.
' Goed, je weet nu al hoe je moet starten, vandaag gaan we eens proberen om voorzichtig op te stijgen. Zeker niet te hoog. We doen het rustig aan. '
Ze liet meteen de bezem in haar hand vliegen en stak hem tussen de benen.
' Goed, duuw nu af met je voeten, probeer je gewicht zo goed mogelijk te verdelen. '
Ze deed wat hij vroeg maar ondanks haar voorbereiding ging er toch een klein schokje door haar heen toen ze de veilige grond van onder haar voeten weg voelde zakken.
' Rustig blijven. ' Hoorde ze George 's stem. ' Vooral kalm blijven. Je doet het goed. '
Ze steeg steeds hoger, ze was nu al bij de kruin van een van de bomen.
Ze kon de bovenste appels plukken wou ze willen. Ze bleef haar aandacht richten op een mooi rood exemplaar. Alles om maar niet naar beneden te moeten kijken.
' Zo is het wel goed. Kom maar weer naar beneden. '
Ze kon het niet laten om de appel toch te plukken voor ze zou dalen.
Het zag er gewoon te lekker uit en ze kreeg honger.
Opgelucht voelde ze de veilige grond weer onder haar voeten.
' We houden er mee op voor vandaag. Hhhmm, die ziet er lekker uit. ' Zei hij richtend op de appel.
' How rutig. Die heb ik wel verdient. '
' Toe nou, een hapje. '
Op speelse wijze probeerde hij de appel van haar over te nemen.
Uitdagend nam ze er een hap uit maar haf hem uiteindelijk toch ook een stuk.
' Je bent een schat. ' lachte hij.
' Als je dat maar weet. '


Tovertweelingsfopshop was die middag wel erg vol.
Het duurde even voor Elena van de trap af kon en het verbaasde haar dat ze dit zonder ongelukken had weten klaar te spelen.
In deze tijden hadden mensen meer dan ooit nood aan amusement.
Ze werden meteen voorgesteld aan enkele vrienden die ook naar Zweinstein gingen en ze werden natuurlijk meteen overvallen door een spervuur van vragen.
Het gebeurde niet elke dag dat twee 17 jarigen begonnen aan hun opleiding.
' Rustig iedereen. Iedereen zal op tijd en stond weten wie en wat ze zijn maar nu moeten ze dringend de nodige inkopen gaan doen.
Als ware celeberty 's werden ze door de menigte geleid.
' Wat gaat dit zijn als we werkelijk op die school zijn? ' Mompelde ze verbaast.
' Ik zou het niet weten. Blijf maar goed in de buurt van de leraaren. ' Grapte Fred.
' Kijk daar is Sean. ' Riep Ginny vrolijk.
Ze liep op een jongen af die Elena vaag bekend voorkwam.
Geamuseerd keek ze toe hoe Harry 's gezicht vertrok van jaloezie.
' Hou haar maar in de gaten. ' Fluisterde ze plagend.
' Grappig hoor. ' Mompelde hij duidelijk kwaad.
Hij liep op hen af, ze volgde hem maar voor hij commotie zou maken.
' Is dat nu je vriendin die ons op Zweinstein komt vervoegen? ' Vroeg de jonge enthousiast toen hij Elena zag.
' Dit is inderdaad Elena Lupos. '
' De dochter van onze oude leraar verweer tegen de zwarte kunsten? Nooit geweten dat hij kinderen had.'
' Mijn vader is nogal op zijn privacy gesteld. '
' Je hebt er zo. Mijn naam is trouwens Sean Duncan. '
Hij stak beleefd zijn hand uit maar Elena verstijfde bijna toen ze besefte waar ze de jongen eerder gezien had.
' Sean, Sean kom je nog? '
Een ouder evenbeelt van de jonge man greep hem beet bij de schouders.
' We moeten nog om je gewaaden. Straks zijn we...'
' Kyle? '
Elena had de naam er uitgeflapt voor ze het wist.
Verbaast keek de jongen op en zijn ogen rollden bijna uit zijn kassen toen hij haar herkende.
' Elena? '


Reacties:


SIDHARTA zei op 21 nov 2011 - 20:22:


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 22 sep 2011 - 17:28:
Wie is kyle? Waar kent ze hem van??
Oh please schrijf snel verder!
Ik kan niet wachten!!
Goed geschreven trouwens!


Rebella
Rebella zei op 22 sep 2011 - 17:19:
Oops! Verleden? Mooi geschreven! Ben heel benieuwd naar de rest!