Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Jealous

Hogwarts ' adventures

24 sep 2011 - 10:06

1130

3

387



Jealous

Die avond kregen ze amper de kans om te vragen wat ze gezien hadden.
Die avond zouden ze namelijk het gezelschap krijgen van de oudste telg van de Wemel familie samen met zijn kersverse verloofde Fleur Delacour.
Vreemd genoeg reageerde mevrouw Wemel hier vrij koel op.
En ook Ginny leek warm te lopen voor haar toekomstige schoonzus.
' Is ze zo een feeks? ' Vroeg ze verwonderd.
' Wel, niet echt. ' Moest Ginny met duidelijke tegenzin toegeven. ' Ze is gewoon zo...Zo...Fleur is gewoon zo Fleur. '
' Wat is dat nu weer voor een antwoord? '
' Het is gewoon moeilijk om uit te leggen. We zijn niet echt zeker of ze wel echt van Bill houd. Hoe ze soms op hem reageert lijkt het wel of ze vooral op zijn looks valt. '
' Kun je haar niet gewoon het voordeel van de twijfel geven? Sommigen reageren gewoon op een rare manier als ze verliefd zijn. '
Ginny begon zacht te grinniken.
' Zullen we straks nog eens praten als je haar bezig gezien hebt? Als ik jou was zou ik jouw George maar in de gaten houden. ' Antwoorde ze misterieus.
Vooral van dat laatste begreep ze niets
' Hoe bedoel je? Denk je dat hij...? '
' Je zal het wel zien.' Was alles wat het meisje kon antwoorden.



Die avond kreeg ze Harry en Ron dan toch even te pakken om hen uit te vragen over Malfidus.
' We zagen hen nog net Odius en Orloof binnen gaan. Een winkel die bekend staat om hun handel in spullen die met zwarte magie te maken hebben.
Er waren nog andere kerels die er niet echt betrouwbaar uit zagen. '
' En hebben jullie gezien wat ze daar deden? '
' We zagen dat Malfidus wel erg geïntreseerd was in een bepaald soort kast maar we hebben niet goed kunnen zien wat voor een. Iemand had ons in de gaten en we moesten het op een lopen zetten. Maar wees maar gerust, we bespreken het wel met je vader en de anderen. '
' Graag want als Malfidus er zo op gebrand is dan kan het gewoon niet veel goeds betekenen. '
' Geen nood. We komen er wel achter, maar pieker er vanavond vooral niet te veel over. Mijn broer komt eindelijk nog eens naar huis. En Fleur hebben we ook al een tijd niet meer gezien. '
' Juist ja, de beroemde Fleur. Wat voor iemand is zei nu eigenlijk? '
' Echt een fantastische meid. Lief, charmant en niet te vergeten erg knap. Bill mag zijn beide handen kussen met zo een verloofde. ' Begon Ron opgewonden te vertellen.
' Ginny zei iets over dat ik George het best in de gaten moet houden. '
' Ja vreemd hoe sommige vrouwen op haar reageren. alsof ze jaloers zijn. ' Mompelde hij duidelijk niet begrijpend.
' Hoe zal dat toch komen? ' Lachte Hermelien die net de kamer binnen kwam.
' Wat voor iemand is ze dan? ' Vroeg Elena die er nog steeds niet van begreep.
' Fleur 's grootmoeder was een glamorgana. Dat zijn toverwezens die lijken op mensen maar zo mooi zijn dat ze het hoofd van alle mannen meteen op hol brengen. Zelf als die al een partner hebben zullen die meteen voor hun charmes zwichten. En Fleur mag dan geen volbloed Glamorgana zijn, ze heeft nog steeds de gave van haar grootmoeder. Iets wat voor mannen erg leuk is maar bij vrouwen wel eens jaloezie kan opwekken. '
En net op dat moment hoorden ze enige comotie in de keuken.
' En volgens mij zul je ze daar net hebben. Kom mee dan kun je haar meteen met je eigen ogen bekijken. '
Ze liepen de trappen af en liepen meteen door naar de keuken.
Mevrouw Wemel had haar armen om de hals van een roodharige jongeman geslagen en leek hem net niet te wurgen in haar omhelzing.
' Rustig ma. ' Lachte Bill vrolijk. ' Ik heb je ook gemist maar je mag me nu los laten. '
' O sorry jongen, maar je mag het me niet kwalijk nemen. Het is zwaar voor moeders om twee zonen in het buitenland te hebben. '
De jongeman draaide met zijn ogen, deze disscusie leek al vaker gevoerd te zijn.
Toen kreeg hij Elena in het oog.
' Jij moet de dochter van Remus zijn? Ik heb al veel over jou en je broer gehoord. Fijn je eindelijk eens te ontmoeten. Ik ben Bill. ' Sprak hij enthousiast terwijl hij zijn hand uit stak.
' Je moet ook niet alles geloven wat ze zeggen. ' Antwoorde die verlegen.
' Werkelijk? Het waren vooral erg goede dingen. De jonge vrouw die het hart van mijn kleine broertje gestolen heeft. En ik moet zeggen, nooit gedacht dat George zo een goede smaak heeft. '
Elena voelde haar wangen rood worden.
' Wel, wel. ' Weerklonk een vrouwenstem met een licht frans accent.
' Ik heb mijn rug nog niet omgedraait en je staat al te flirrten met het liefje van je eigen broer. '
Een tedere lach verscheen op Bill's lippen.
' Ik zou niet durven, liefje. Kom je nu nog binnen dat ik je eens kan voorstellen. '
' Help me eerst eens met die koffers. Hoort een vrouw trouwens de koffers te dragen? Wat voor een gentelman ben jij? '
' Ik kom al. '
Hij liep terug naar buiten en kwam niet veel later binnen met twee grote koffers in zijn handen
Elena zag mevrouw Wemel even met de ogen draaien maar zei gelukkig niets toen Fleur de keuken binnen liep.
En meteen zag Elena waarom iedereen zo extreem op de vrouw reageerde.
De schoonheid van de vrouw was zo adembenemend dat ze even niet wist hoe ze zich moest gedragen in haar bijzijn.
Ze had zelf niet in de gaten dat de vrouw haar hand uitstak om haar te begroeten.
' Even verstrooid als George. ' Lachte ze enkel. ' Jullie passen duidelijk bij elkaar. Waar is die tweeling trouwens? Met hen in de buurt valt er altijd wel wat te lachen. '
' Hoor ik daar iets over lachen? ' Klonk de stem van Fred uit de gang.
De tweeling liep de keuken in, op de voet gevolgd door Garreth.
Ze zag de nervositeit bij de drie meteen.
Garreth begon meteen te blozen toen hij haar zag en raakte niet eer uit zijn woorden toen ze hem begroete.
En toen ze hulp vroeg met haar koffers sprong de tweeling zowaar recht om de koffers van haar over te nemen.
Hun broer hadden ze niet eens begroet en werd compleet aan zijn lot over gelaten met alle andere koffers.
' Het is die meid haar uitstraling. ' Mompelde Elena tegen zichzelf. ' Hij voelt niets voor haar, het is dat Glamorgana gedoe. '
En toch bleef de steek van jaloezie in haar borst branden.
Zo had George zich dus gevoeld toen hij Kyle zag.
Ze moest zich maar eens verontschulldigen dat ze dit niet meteen begrepen had.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 16:52:
O o


Rebella
Rebella zei op 23 sep 2011 - 22:45:
o dear where is this going to....


Rebella
Rebella zei op 23 sep 2011 - 15:45:
Fleurtje!!!!