Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » The journey begins

Hogwarts ' adventures

24 sep 2011 - 22:31

1396

2

357



The journey begins

De ochtend van een september was zonnig maar vrij fris.
Ze had even getwijfeld maar nu was ze toch erg blij dat ze een extra trui had mee genomen.
Ze had even grote ogen opgetrokken toen ze het nummer op haar ticket gelezen had.
Spoor 9 3/4?
Het spoor tussen 9 en 10 was het enige wat haar vader antwoorde.
' Bestaat dat spoor wel? ' Mompelde Garreth blazend.
' Waarschijnlijk wel. Ik ben vooral weer benieuwd hoe ze dat voor de buitenwereld hebben weten te verbergen. '
' Dat zul je vlug zien. ' Lachte Harry geheimzinnig.
Ze stopten bij een ijzeren hek.
' Goed we gaan in groepjes. Harry, Ron en Hermelien, jullie gaan als eerste. '
Elena had verwacht dat ze de poort open zouden doen maar tot haar grote schrik liepen de drie gewoon op de poort af en verdwenen in het niets.
' Wat? Waar zijn ze nu? '
' Dit is de geheime poort naar spoor 9 3/4. Nu is het jullie beurt, samen met Ginny. Vooral niet bang zijn, er gebeurt jullie niets. '
Ginny maakte zich meteen klaar om het op een lopen te zetten, met minder veel zelfvertrouwen als haar volgde de tweeling haar voorbeeld.
' En ...Nu. ' Zette haar vader hun aan.
Verstand op nul en lopen, dat was alles wat er in Elena 's hoofd omging.
Even werd ze omringd door een gitzwarte duisternis maar toen voelde ze al gauw de warmte van de zon weer op haar huid.
Toen ze haar ogen aarzelend opende was het eerste wat ze zag de vuurroode lak van een grote trein.
' De Zweinsteinexpres. ' Riep Harry duidelijk niet zonder de nodige trots.
Haar vader en de Wemel 's verschenen als laatste op het perron.
' En wat vinden jullie er van? ' Vroeg Lupos.
' Fantastisch. ' Was alles wat Elena kon uitbrengen.
' Indrukwekkend, inderdaad. De laatste keer dat ik die gezien heb is toen ik zelf les haf op Zweinstein. Nooit gedacht trouwens dat ik mijn eigen kinderen hier nog zou uitzwaaien. '
' O jee, hij word nostalgisch. ' Lachte ze plagend tegen Garreth.
Lachend sloeg Lupos zijn armen om hun schouders.
' Een beetje respect voor jullie oude vader zou nu wel op zijn plaats zijn. Maar kom, we moeten jullie kisten maar eens inladen. '
' Proffesor Lupos? ' Riep de stem die ze liever niet gehoord had.
' Meneer Duncan. Dat is een tijdje geleden. ' Riep haar vader enthousiast.
Ze hadden hem nog steeds niet verteld wat er tussen haar en Kyle gebeurt was en daar had ze nu wel spijt van want de twee waren duidelijk niet van plan om het bij een klein gesprek te houden.
' Komt u weer les geven op Zweinstein? U was altijd al mijn favoriet geweest. '
' Nee jongen. Vandaag kom ik enkel mijn kinderen uitzwaaien. Ik weet niet of jullie al kennis gemaakt hebben? '
En toen pas leek Kyle haar in de gaten te krijgen.
' Elena? Ben jij...? '
' Gingen we onze hutkoffers niet inladen? ' Antwoorde ze koel.
' Dat kan ik wel doen, als jullie willen...'
' Als ik zeg dat ik het zelf doe dan doe ik het zelf. Daar heb ik echt geen hulp bij nodig. '
Dit maal liet Kyle zich niet zomaar door haar afschepen.
Hij waagde het zelf voor te stellen om haar te helpen.
' Heb je nu nog niet door, meneer Duncan? Ik moet je hulp niet, ik moet je complimenten niet. Het enige waar ik begoefte aan heb is dat je me met rust laat! '
Ze riep het zo hard dat beide mannen een sprongetje van schrik maakten.
Kyle was de eerste die zich herpakte.
' Je kan me niet blijven negeren, El. We moeten praten over dat incident met Melanie. '
' Dat was anders wel erg duidelijk. En mocht je het zelf niet begrepen hebben, ik ben nu samen met George! En wil je nu alsjeblieft weg gaan voor ik je een mep verkoop! '
En Kyle kende haar maar al te goed om te weten dat ze dit meende dus droop hij teleurgesteld af.
Lupos had dit tafereel van op een afstand aanschouwd, zijn ogen waren bijna uit hun kassen gesprongen toen het werkelijk tot hem doordrong wat er nu net tussen zijn dochter en ex leerling had afgespeelt.
' Hebben jullie een relatie gehad? ' Riep hij verbaast toen de jongen verdwenen was.
' In een ver verleden. Help je nog met mijn koffer? '
Haar houding befestigde zijn indruk dat dit onderwerp was afgesloten.


Haar ogen gleden over de zee van zwaaiende handen.
Het was niet zo moeilijk om het enige hoofd met vuurrood haar te herkennen.
' Schrijf me zo snel mogelijk! ' Riep hij haar toe.
' Vanavond nog! ' Riep ze terug terwijl ze haar hand uit het raam stak.
Hij nam die beet en bleef met de trein mee lopen tot hij aan het einde van het perron.
En nog bleef ze kijken tot hij uit het zicht verdween.
' Het is soms echt klef om jullie bezig te zien. Weet je? ' Lachte Ron toen ze haar hoofd weer binnen stak.
' Ah, wat weet jij nu van liefde? ' Lachte Ginny terwijl ze iets leek te zoeken in haar tas.
' Niet veel, dat is meer iets voor meisjes. '
' Een typische jongensreactie. ' Antwoorde ze geërgerd.
De komst van een mollige heks zorgde er voor dat de twee hun ruzie wel moesten staken.
' Willen jullie iets? '
' Heef van alles maar wat. ' Antwoorde Harry voor de anderen iets konden zeggen.
Hij haalde enkele galjoenen boven en voor de anderen konden protesteren had hij alles al betaald.
Ondertussen konden ze kennis maken met enkele nieuwe gezichten van Harry 's afdeling.
' Wel, wel Harry. Stel je ons niet voor aan jullie vrienden? '
' Ik zou het niet durven, Daan. Dit zijn Elena en Garreth Lupos. '
' Juist ja, die twee oudere leerlingen. En dan nog wel de kinderen van onze oude leraar. Zijn jullie trouwens al ingedeelt? '
' Ingedeelt bij wat? '
' O juist ja. Daar hebben we niets over gezecht. Op Zweinstein kun je terecht komen in vier verschillende afdelingen. Griffoendor, Huppelpuf, Ravenklauw en Zwadderich. De sorteerhoed zal beslissen in welke afdeling je het best thuis hoort. '
' En waar zal die...Hoed zich op bazeren dan? '
' Op bepaalde karaktereigenschappen. Bij Griffoendor- Waar wij trouwens allemaal bij horen- kijken ze vooral naar moed en loyaliteit.
Bij Ravenklauw zitten de echte bollebozen, bij Huppelpuf hebben we de harde werkers en bij Zwadderich heb je de kerels die over lijken zouden gaan voor hun doel. Die laatste is niet meteen de meest geliefde. Malfidus zit er trouwens in. '
' Ja dat zegt inderdaad genoeg. Waar denken jullie trouwens waar wij in zullen belanden? '
' Moeilijke vraag. Moedig zijn julie in ieder geval, maar ook erg slim en echte doorzetters. We zullen het vanavond wel zien. Al hopen we natuurlijk allemaal dat jullie in Griffoendor terecht zullen komen. '
' Dat hoop ik inderdaad.'
Net op dat moment liepen Kyle en Sean langs hun coupon.
Hij kon het niet laten omhaar toch even alleen aan te kijken.
Ze slaagde er in hem te negeren dusliep hij maar verder.
' En je moet niet bang zijn. Die twee zitten in Zwadderich en dat is de enige afdeling waar ik zeker van ben waar jullie niet terecht zullen komen. '
' Zwadderich? Zit Kyle bij Zwadderich? '
' Kijk je daar van op? Je hebt het zelf aan de lijve kunnen ondervinden dat hij niet zal rusten tot hij jou terug heeft. '
' Hij mag proberen. ' Antwoorde ze uitdagend.
' dat is de goede instelling. En als ik me niet niet vergis moeten we maar eens onze gewaaden gaan aandoen. Want we zijn er bijna. '
Elena volgde Ginny en Hermelien naar een aparte coupe waar ze dachten enige privacy te hebben maar ze kregen al gauw het gezelschap van enkele andere meisjes.
Er werd geen woord gezecht maar Elena voelde gewoon dat ze haar haast vijandig aankeken.
' Zwaderaars. ' Mompelde Hermelien. ' En die ene daar heet Pavarti Patil. Ze wil het niet toegeven maar iedereen weet dat ze een oogje op Malfidus heeft. Hij zal er niet voor terug deinzen om haar te gebruiken in een van zijn plannetjes dus wees maar voorzichtig met haar. '
Stiekem keek Elena even naar het meisje.
Toen die haar opmerkte keek ze haar zo gifftig aan dat ze er de rillingen van kreeg.
Nu was het wel zeker, het zou een heel interresant schooljaar worden.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 25 sep 2011 - 16:57:
Mooi...hm, ben benieuwd waar ze terecht komen, mooi geschreven trouwens


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 25 sep 2011 - 7:56:
Wauw jij hebt echt een gave!
Echt geweldig!
Gauw verder!