Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Felix Fortunaris

Hogwarts ' adventures

29 sep 2011 - 13:34

1406

0

357



Felix Fortunaris

Na een week was het rustige leven van de tweeling nu officieel voorbij.
De exanimator had beslist dat ze hun opleiding wel zouden kunnen afmaken in een tijdspanne van drie jaar.
Maar dan zouden ze wel een strak schema moeten aanhouden, ze zouden dus nog moeilijke tijden zware tijden temoet gaan.
Niet dat dit hen zou afschrikken om door te gaan, zelf niet toen ze hun ingewikkelde weekschema te zien kregen.
Hard werken had hen nooit afgeschrikt en hun vrienden hadden meteen met het hand op het hart beloofd dat ze hen zouden helpen waar ze maar konden.
Vooral Hermelien 's hulp zou al gauw van grote waarde zijn.
Zo had ze hen beide een stapel met oude aantekeningen van zichzelf bezorgd ( het bleef een raadsel waarom ze die na al die jaren nog steeds bewaard had)
Maar ze waren zo helder en zo goed beschreven dat ze zeker van pas zouden kunnen komen.
De volgende ochtend werden ze meteen verwacht bij de lessen van professor Slakhoorn.
De leraar die op wonderbaarlijke wijze op toneel verschenen was en de lessen van toverdranken van professor Sneep had over genomen.
Tot haar grote verassing was ook Harry aanwezig bij de lessen.
' Ik dacht dat je geen toverdranklessen meer mocht volgen?'
' Als het aan Sneep lag niet nee, maar professor Slakhoorn is meer dan tevreden met een boven verwachting. '
' Maar dan gaat Sneep over Verweer tegen de zwarte kunsten. '
' Ja, maar daar had ik een uitmuntend op. En aangezien je gewoon niet hoger kunt bereiken kan hij gewoon geen bezwaar meer maken.'
Vrolijk neurieënd liep hij naar een kast en haalde er drie toverdrankboeken uit.
Net als hen had ook nog geen boek omdat hij niet verwacht had er een nodig te hebben.
' Niet meteen de mooiste exemplaren maar je kan ze wel gebruiken tot onze nieuwe boeken aankomen. '
' Wat moet dat moet. ' Zuchte Garreth gespeelt verveelt.
Ze namen allen plaats aan hun bureau 's en net op dat moment kwam de professor zelf het lokaal binnen.
Sinds Elena de man voor het eerst had gezien kon ze zich maar niet van de indruk ontdoen dat hij wel erg veel gelijkensissen vertoond met een walrus.
Met zijn kale hoofd, groote snor en dikke bierbuik was het inderdaad niet zo moeilijk.
Maar het zag er een redelijke man uit, zeker als je bedenkt dat hij ooit nog afdelingshoofd van Zwadderich geweest was.
En wat je ook wel van de man kon zeggen was dat hij er geen doekjes om wond.
Met een zwaai van zijn staf toverde hij een ketel op zijn bureau te voorschijn.
' Kom allen maar hier. Niet bang zijn. Kan iemand mij vertellen wat deze drank is? '
Hermelien was de enigste die naar de ketel liep.
' Dit is een kiefdesdrank. De geur is voor iedereen anders. Een geur die je doet denken aan de gene van wie je houd. '
' Goed mevrouw Griffel. 10 punten voor Griffoendor. En nog eens 10 punten als u verteld welke geur het bij u opwekt. '
Iedereen keek haar verwachtensvol aan, blozend hield Hermelien haar hoofd over de ketel.
' Eeuh, ik rijk gezellige geuren. Kaneel, munt.'
' Doet je dat ook niet denken aan het nest? ' Fluisterde Garreth terwijl hij zijn blik veelbetekend van Hermelien naar Ron liet glijden.
Ze lachte zachtjes maar ging er niet verder op in, iedereen had wel in de gaten dat de twee elkaar wel zagen zitten.
' Goed dan. Iedereen slaat zijn boek open op pagina 15 en probeert de drank na te maken. Begalve de Lupos tweeling. Jullie wil ik eerst even apart spreken.'
Iedereen ging weer aan hun tafel zitten en de tweeling volgde hun leraar.
' Ik vrees dat ik jullie apparte lessen moet geven. Deze drank is net iets te hoog voor jullie gegerepen. '
' Ik wil het anders wel eens proberen. ' Antwoorde Garreth lachend.
' Ah, in ieder geval een goede inzet. Jullie doen me aan jullie vader denken. Hij was ook zo een harde werker. Zelf als je bendenkt dat hij omging met Sirius en James. Geen slechte jongens maar ze hadden soms een...intrsesant gevoel voor humor zeg maar. '
' Daar weten we alles van. ' Antwoorde Elena.' Hij heeft er ons al in geuren en kleuren oer verteld. '
Ze hoorden hem iets mompelen over dat hij het zich wel kan voorstellen en toen zette hij hen meteen aan het werk zette met een iets simpelere drank.
' We hadden toch best mee kunnen helpen met de anderen? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om enkele ingredieënten in een ketel te gooien? '
' Hou je hoofd er toch maar bij. ' Fluisterde ze terug tzerwijl ze met veel zorg haar eigen wortel aan het schillen was.
Ze kon het toch niet laten om de anderen een in de gaten te houden, zo kon ze zien dat Harry en Hermelien stevig aan het kibbelen waren.
' Je moet met het uur mee draaien, Harry. Niet tegen de richting in. '
' Ik weet waar ik mee bezig ben. Zou jij je niet eens bezig houden met je eigen ketel want als ik me niet vergis staat hij op het punt van overkoken. '
Vloekend probeerde ze haar eigen potje nog te redden tot iedereen werd opgeschrikt door een luide knal.
' Garreth! ' Riep Elena geschrokken.
Toen de rook boven zijn ketel was weggetrokken kon je zijn zwartgeblaakerde gezicht duidelijk zien en zijn haar was nog aan het naschroeien.
' Meneer Lupos! ' Riep Slakhoorn geschrokken. ' Bent u gewond? '
' Dat waren duidelijk te veel vuurvliegjes. ' Mompelde hij in een halve schok.
' Ik zie het al, naar de ziekenzaal met jou.'
Toen de twee weg waren kon Elena ondanks de geschroken sfeer in de klas haar lach niet langer in houden, de rest van de klas volgde al gauw haar voorbeeld.



Toen de twee terug waren was Garreth gelukkig al weer volledig opgeknapt en waren alle dranken afgemaakt.
' Goed te zien dat jullie goed hebben verder gewerkt. Gaat u maar even zitten, meneer Lupos. Dan kan ik de andere hun dranken in even controleren. '
' Toverdranken brouwen was toch het simpelste wat er is? ' Plaagde ze hem toen hij weer plaats nam aan hun tafel.
' Hou je comentaar maar voor je.' Mompelde hij geïriteerd.
Lachend volgde ze professor Slakhoorn terwijl die een voor een de ketels aan het controleren was.
' Dit ziet er allemaal erg goed uit maar ik moet zeggen dat meneer Potter 's drank met voorsprong het beste is. '
DIt leek zowat iedereen iedereen in de klas te verbazen. Harry zelf nog het meeste van al.
' En ik heb nog een verrasing. Deze proef was eigenlijk een soort van wedstrijd. Kent er iemand Felix Fortunaris? '
En zoals verwacht schoot Hermelien 's hand als eerste naar boven.
' Felix Fortunaris staat ook wel bekend als de geluksdrank. Een slok en ja ben verzekerd over 12 u puur geluk. Logischerwijs is dit verbodenbij wedstrijden of exames . '
' Heel goed, tien punten voor Griffoendor. En voor meneer Potter dit. '
Hij haalde een klein flesje uit zijn zak met een doorzichtige vloeistof.
Iedereen kon wel raden wat dit is.
' Felix Fortunaris. Gebruik het verstandig meneer Potter. En laat me er u niet op betrappend dat u het tijdens uw exame gebruikt want ik hou u in de gaten. '
' Daar mag u gerust in zijn. ' Lachte hij duidelijk verrast om dit plotse geschenk.
' Zo dames en heren, dit was het voor vandaag. Jullie krijgen nog geen huiswerk van me maar ik kan jullie wel aanraden om de materie van vandaag zeker nog eens te herhalen. Meneer Lupos, van u verwacht ik wel een opstel waarin u beschrijft hoe u de volgende keer een omploffing het best kunt vermijden.'
Elena hoorde haar broer duidleijk kreunen.
Net oor ze weg zouden gaan konden ze het toch niet laten om allemaal even aan de drank te ruiken.
Iedereen keek raar op toen Garreth een vreemde combinatie van inkt en en soort groente waar hij zijn vinger niet op kon leggen rook.
Niemand kon zeggen op wie dit kon slaan.
Garreth deed wel alsof het hem niet kon schelen maar iedereen zag wel dat hij toch benieuwd was.
' Wat ruik jij dan? ' Vroeg hij aan Elena.
Ze rook dus ook maar.
' Wel ik ruik munt en ...'
het laatste bracht haar aan het lachen.
' Typisch. ' Mompelde ze.
' Wat? Wat ruik je? '
' Opgebrand vleermansvuurwerk. Op wie kan dat toch slaan? '
' Fred? ' Lachte Ron.
Hij kon de aankomende eleboogstoot maar net ontwijken.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.