Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Back in Time » H.2 Quidditchtraining

Back in Time

27 sep 2011 - 20:51

720

1

296



H.2 Quidditchtraining

De ochtend erna was het druk. Iedereen zocht zijn weg naar de eerste lessen. Abbey en Rose hadden eerst samen Herbology, daarna had Abbey een vrij uur. Ze ging naar Gryffindors Commonroom, daar vond ze Sirius en James bij de open haard. ‘Hé!’ zei Sirius blij. Abbey liep naar ze toe en ging op de grond zitten. ‘Vanmiddag Quidditchtraining, jongens?’ vroeg Abbey. James knikte. ‘Ik heb dit jaar een topteam! Jij en Sirius zijn onze beste Chasers. Dan hebben we nog Wood, de beste keeper die we ooit hebben gehad.’ Abbey glimlachte een keer. ‘Sirius, wat wil je eigenlijk gaan doen ní¡ Hogwarts?’ Sirius keek bedenkelijk. ‘Dat weet ik nog niet.’ Antwoordde hij. ‘Ik trouw met Lily.’ Opperde James. ‘Heb je haar al gezí­en sinds je hier bent?’ Sirius gaf James lachend een duw. James’ hoofd werd rood. ‘Nee dus.’ Concludeerde Abbey. ‘Je hoeft nu niet te gaan, ze heeft les. En wij hebben dadelijk Quidditchtraining.’ Zei Sirius toen James op stond. Hij knikte en ging weer zitten. ‘Ik kan niet wachten weer op die bezem te gaan zitten.’ James sloot zijn ogen en begon te fantaseren. Sirius gebaarde naar Abbey dat ze de vaas met water moest pakken. Geruisloos pakte ze de vaas en haalde de bloemen eruit. Sirius nam de vaas aan en gooide hem over James’ hoofd. ‘Wel alle.. PADFOOT!’ Gilde James. Hij begon Sirius achterna te rennen, door de Commonroom heen. Abbey genoot van de renende jongens. Op dat moment kwam Remus Lupin binnen. ‘Hé Moony!’ riep Abbey vrolijk. Remus trok een wenkbrauw op terwijl dat hij naar James en Sirius keek. ‘Waarom is James nat?’ vroeg hij droog. ‘Niks vragen.’ Lachte Abbey. De bel ging. ‘Kom op, kleuters, we moeten naar het Quidditchveld.’ Abbey stond op en zwaaide een keer met haar staf. In één ogenblik hadden James, Sirius en zei hun Quidditchkleren aan. ‘Ga je mee kijken, Remus?’ vroeg James en hij klopte Remus op zijn schouder. ‘Natuurlijk.’ Remus begon net aan een nieuw stukje chocola. Aangekomen op het Quidditchveld stond de rest van het team er al. Remus nam plaats in de tribune van Gryffindor, terwijl James begon met het team aan te spreken. Sirius had een Quaffle onder zijn arm. ‘Oké, lets roll!’ Riep James. Binnen enkele ogenblikken schoten er zeven bezems de lucht in. Iedereen speelde de strategie die ze al jaren hanteerde. James keek van boven af toe terwijl Sirius en Abbey de Quaffle steeds over speelde en voorbij Wood door de ring gooide. ‘Laat Longbottom ook een keer!’ riep James van bovenaf. ‘Mond houden, Prongs!’ riep Sirius terwijl hij de Quaffle naar Abbey speelde. Sirius was altijd een ongelofelijk vriendelijke man, maar tijdens Quidditch, veranderde hij compleet. Net als Abbey. Abbey voelde zich toch wel wat schuldig tegenover Longbottom, dus speelde de Quaffle een keertje door. Hij probeerde te scoren, maar helaas, Wood hield de Quaffle tegen. ‘Kom op, Abbey!’ schreeuwde Sirius. ‘Wat nou?! Hè?!’ Abbey vloog naar hem toe. ‘Je kunt makkelijk een keer over spelen, Sirius!’ James was ondertussen ook aan komen vliegen. ‘Hè, Padfoot, Abbey heeft gelijk.’ ‘Jij moet je mond al helemaal dichthouden, Prongs. Hele trainingen zit je alleen maar op je bezem naar ons te kijken, zonder zelf iets te doen.’ Ondertussen was Remus ook het veld op gekomen. ‘Jongens, kom eens naar beneden!’ riep hij. Abbey, James en Sirius daalde. ‘Wat is er aan de hand?’ vroeg Remus kalm. ‘Hij voert geen flikker uit, maar hij kan wel commentaar geven!’ riep Sirius. ‘Doe eens rustig!’ riep Abbey. ‘Training is over!’ riep James naar boven. Iedereen vloog naar beneden en liep van het veld af. ‘Sirius, wat is jou probleem?’ vroeg James. Dat was de druppel voor Sirius bij liet zijn bezem vallen en vloog in op James. ‘SIRIUS!’ riepen Remus en Abbey tegelijk. Het kostte ze ontzettend veel moeite de twee van elkaar af te krijgen. Met flinke bloedneuzen, blauwe ogen en schrammen stonden ze tegenover elkaar. ‘Jullie zijn elkaars beste vrienden, onafscheidelijk, en dan dit?’ zei Remus kwaad. ‘James, het spijt me.’ Murmelde Sirius. ‘Is al goed, Padfoot, is al goed.’ James en Sirius gaven elkaar een hand. ‘Oké, ik ga jullie naar Pomfrey brengen, volgens mij heb jij een gebroken neus.’ Zei Abbey tegen Sirius. ‘En jij hebt ook verschillende kneuzingen.’ Ze keek naar James. Lachend liepen ze naar de ziekenzaal.


Reacties:


sophieV
sophieV zei op 30 okt 2011 - 11:10:
Leuk! Wel een beetje verwarrend met die engelse benamingen ertussen...