Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Quidditch try - outs

Hogwarts ' adventures

29 sep 2011 - 20:54

1235

3

379



Quidditch try - outs

De weken werden steeds zwaarder en zwaarder.
Ze kregen niet alleen de gewoone lessen overdag, iedere avond kregen ze zo vaak de leraaren zich vrij konden maken bijlessen.
En daarboven op verdronken ze bijna in hun huiswerk.
Iedere avond bleven ze tot de laatste in de leerlingenkamer en elke ochtend waren ze als eerste weer wakker om toch maar op schema te blijven.
De hulp van Hermelien 's nota 's waren in ieder geval meer dan welkom.
Op een ochtend ergens in oktober waren de twee al weer vroeg in de weer.
de bibliotheek was die ochtend erg rustig, het was weekend dus namen de meeste de tijd om eens goed uit te rusten.
Garreth was verdiept in een boek oer gedaanteerwisseling terwijl zei zelf haar opstel voor kruidkunde aan het afwerken was.
Tot Hermelien en Ron de bieb binnen kwamen.
' Ik dacht wel dat we jullie hier konden vinden. ' Lachte Hermelien.
Ze liepen op hen af en Ron sloeg het boek dicht terwijl Hermelien het perkament van onder Elena 's neus trok.
' Wat? Wat hebben jullie nu? '
' Jullie hebben genoeg gewerkt voor deze week. En daar is zelf Hermelien het hier mee eens. Jullie gaan vandaag met ons mee. '
' Om wat te doen dan? '
' Harry houd vandaag de selectie 's voor het nieuwe zwerkbalteam van Griffoendor. Kan je me ook eens aan het werk zien. '
Nu pas zag Elena dat Ron iets droeg dat inderdaad voor sportkleren kon doorgaan en zijn bezem over zijn schouder droeg.
' Je wilt mee doen? ' Vroeg ze verrast.
' Ik wil wel eens proberen voor de plaats van wachter. Nu ik een goede heb dacht ik maar dat ik eens mijn kans moet wagen. Jullie gaan toch mee om me aan te moedigen? '
Hij keek hen bijna smekend aan.
' Als je er zo op staat. We kunnen misschien inderdaad wel wat frisse lucht gebruiken. '
Hij lachte dankbaar en zei toen dat hij al naar het zwerkbalveld liep.
' Wat weten jullie eigenlijk van Zwerkbal? ' Vroeg Hermelien plots.
' George heeft er wel het een en het andere over verteld maar het zal wel verfrissend zijn om het eens in levende lijve te zien. Welke positie had Harry nu ook al weer? '
' Hij is de zoeker van het team. De jongste in meer dan 100 jaar. '
' Hoe dat zo? De zoeker van Huppelpuf is bij mijn weten jonger dan hij. '
' Ik bedoel eigenlijk dat hij al zoeker is sinds zijn eerste jaar. Normaal mag je pas in het tweede jaar in het Zwerkbalteam. Anderling zag hem bezig en ze vond hem zo goed dat ze hemel en aarde heeft bewogen om hem toch toe te laten. Maar ja, hij is dan ook een opmerkelijk talent. '
' Dat zeggen ze. Ik hoop dat ik hem snel aan het werk mag zien.'
' De eerste wedstrijd is binnen een maand. Hopelijk heeft hij tegen dan een goed team op de been weten te brenegn. '
' Met Ron als toekomstige wachter...Daar heef ik liever geen commentaar op. ' Lachte Hermelien.



Elena was blij dat ze zich had laten overhalen om mee te gaan.
Ondanks het feit dat het midden in de herfst was scheen de zon nog steeds even anthousiast als in de zomer en er was geen wolkje aan de blauwe hemel te bespeuren.
Ze hadden gelijk gehad, enkele uurtjes rust en ze zouden en vanavond weer volop tegen aan kunnen.
De vrienden namen plaats in de tribunes en keken naar het zwerkbaleld waar ondertussen enkele verwachtensvolle kanditaten waren samen gekomen.
Tot hun grote ergernis zagen ze het gezicht van Magnus Stocker tussen staan.
' Die kerel gaat toch niet mee doen?'
' Het ziet er naar uit. Zo te zien wil hij voor wachter proberen. O laat Ron beter zijn dan hij. '
En alsof de duivel er mee aan het spelen was kreeg hij hen plots in de gaten.
Hij ging op zijn bezem zitten en vloog naar hen.
' Kijk eens wie we hier hebben. Ben je speciaal naar hier gekomen om mij aan te moedigen? '
' We hebben wel wat beter te doen.' Beet Elena terug.
' Ik heb jou niets geraagd, halve weerwolf. Ik had het tegen Hermelien hier.'
Haar vriendin week blozend haar hoofd af.
' Hoe noem je mijn zus?' roeg Garreth dreigend.
' Garr laat het. Hij is het niet waard.' Kwam Elena tussen beide.
' Ja luister maar naar je zusje. Zeggen ze niet dat vrouwtjeswolen altijd de leiding hebben in een roedel? '
Dreigend keek Elena de jongen aan.
Die kwam arogant dichterbij, zo dicht dat ze zijn adem in zijn gezicht voelde.
En plots hapte ze naar zijn neus, hij schrok zodanig dat hij bijna van zijn bezem viel.
' Ben je gestoord? '
' Pas maar op. Straks bijt deze wolf nog. '
' Gestoord. Jij bent echt gestoord!' Riep hij maar ging er niet verder op in want op dat moment floot Harry op zijn fluitje om de spelers bij elkaars te roepen.
Eerst en vooral kwamen de try-outs van de jagers.
En zelf Elena kon meteen zien dat er enkele serieus getalenteerde spelers tussen zaten.
Vooral Ginny stak er met kop en schouders bovenuit.
' Ik denk dat er in ieder geval een Wemel in het team zit. ' Hoorde ze Garreth mompelen.
De oefeningen van de drijvers duurden minder lang, maar een stuk gevaarlijker voor de toeschouwers omdat ze continu moesten wegduiken voor toevliegende beukers.
Iedereen was opgelucht toen hij over ging op de selectie 's van wachter.
Ron en Magnus leken daarvoor de enige kanditaten te zijn.
Magnus was de eerste die opsteeg samen met Ginny die dienst deed als jager die hem moest testen.
Tot hun groote schrik moesten ze toegeven dat hij er eigenlijk vrij goed in was.
En hun schrik werd nog groter toen Ron aan de beurt was.
Hij bracht het er ook niet zo slecht af maar hij miste de elegantie waardoor de ballen die hij tegen hield meer op toevalstreffers leken dan op talent.
' Goed dan. Jullie gaan nu beide naar boven. Twee jagers zullen enkele van hun beste passen geven en wie de meeste tegen kan houden zal de positie krijgen. '
' Geniet maar van je laatste momenten, Wemel.Ik maak je in.'
Ron 's zelfvertrouwens smolt met de minuut.
De vier stegen op.
Meteen begonen de jagers met het uitdelen van passen.
Beide jongens slaagde er telkens in om alle ballen af te weren.
Maar Ron leek het steeds moeilijker te krijgen terwijl Magnus er net in leek te komen.
' Goed dan. Dit zijn de laatste ballen. Nu is het er op of er onder.' Riep Harry.
De eerste jager maakte zich klaar om naar Magnus te schieten.
Ze gooide en tot iederers grote verbazing miste Magnus die op een haar na.
Vloekend vloog die weg om plaats te maken voor Ron.
De vrienden begonnen hem aan te moedigen.
De jager maakte zich klaar.
Ze gooide de bal in de hoogte en sloeg af met het achterste van haar staf.
Gespannen keek iedereen naar de bal die bijna in solw motion op Ron afvloog.
' Kom Ron , je kunt het. ' Mompelde Elena.
De bal ging dichter en dichter en net op het laatste nippertje dook Ron naar de bal...En had hem.
Heel het podium begon te juigen.
Hij had hem, Ron was de nieuwe wachter.
Hij leek het amper zelf te beseffen toen hij afsteeg en ze hem begonnen te feliciteren.
Een ding was zeker, deze avond zal er van leren niet veel meer in huis komen.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 1 okt 2011 - 21:22:
Jeah Ronnie!!!!


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 29 sep 2011 - 21:13:
Geweldig! Geweldig!
Super grappig ook!
Kan niet wachten op de rest!


Rebella
Rebella zei op 29 sep 2011 - 15:39:
Ha! ik zie hun reacties al voor me Leuk geschreven! Ook het vorige hoofdstuk was toppie Garreth laat een ketel ontploffen, geniaal!
Ben nieuwsgierig hoe het verder gaat